woensdag, juli 30, 2008

Joepie, joepie

Een keer joepie, want ik heb weer een paar sokken af. Patroon: Charade (voor mensen die niet op Ravelry zitten is de link helaas niet te zien. Het is handig je er bij aan te melden, het kost niks en er is een schat aan info en patronen te verkrijgen!)
Garen: Storm op zolder.
Pendikte: 2,5
Het breide makkelijk weg omdat het garen lekker werkt, maar ook omdat het een leuk steekje is om mee te werken. Ik kon het niet laten en heb het patroon verandert zodat ik toe-up kon breien en twee sokken tegelijk. Dat bevalt me namelijk zeer goed.
De tweede joepie is voor het feit dat ik met het prachtige Noro sokkengaren kan gaan beginnen te breien. Ik mag namelijk van mezelf wel verschillende projecten onder handen hebben, maar dan niet meer van een soort. Dus een paar sokken, een sjaal, een trui en wanten.
Ik zou deze sokken maken, maar ik vind het dan wat jammer dat veel garen 'verdwijnt' in draden achterlangs. Daarom heb ik me verdiept in de Helical streep. Hierdoor kun je een spiraal breien zonder dat je de verspringing ziet van de ene pen naar de andere.
Op Ravelry werd ik nog op weg geholpen, weer zo'n mooie functie van deze site, het helpen van elkaar bij vragen en het geven van tips.

12 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Prachtig je sokken!! en die Noro tja erg fraai, ik vind de kleuren zo mooi. Ben benieuwd naar de spiraal sokken. Leuk zo je voeten tussen die leuke plantjes die op slaapkamergeluk lijken maar het niet zijn ;)

5:55 p.m.  
Blogger Tijm said...

laat het nu wel slaapkamergeluuk zijn! Ooit eens een lelijk plantje even buiten gezet, blijkt deze kamerplant het heel goed buiten bij mij in de schaduw te doen. Veel 'slaapkamer geluk' heb ik h'e!

6:49 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Noro is idd erg mooi, daar moet je wel een passend patroon bij zien te vinden. Kijk eens bij Astrid, die heeft ook een leuk patroon.
(zigzag).

8:08 p.m.  
Blogger Gawy said...

Lief! Die roze-achtige sokken!

Prachtig! die Noro.. Ben ook erg benieuws naar de spiraalsokken!!

8:22 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Joepie, joepie is gekomen. Heeft sokken meegenomen, maar ik zal er niet om treuren, snel een andere gebreid.

Prachtig.

8:25 p.m.  
Blogger Ammerins said...

Ja, leuk he, die spiralen! Ik ga dat ook eens proberen...

Je was al weg trouwens, ik had ZES courgettes, ik ga ze vanaf nu wat kleiner plukken, haha... Maar die chutney ga ik zeker proberen!

8:57 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

heerlijke sok he, die charade? ik vond 'm super breien. De jouwe ziet er ook helemaal top uit.

10:56 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Erg mooi: je nieuwe sokken, prachtig garen! Ik ben erg benieuwd naar je spiraal sokken! En idd ik had het patroon van de zigzagsokken ook opgezocht voor mijn noro maar er verdwijnt idd veel garen aan de achterkant en zal de elastisiteit ook niet ten goede komen...

7:20 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Jaaah!Ik snap nu ook het spiraalbreien danktzij de goede uitleg van Strom op zolder!

7:24 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Geweldig, elk nieuw paar sokken is weer een feest!!Zijn wij soms verslaafd of zo?? Ik heb mijn ziggies van Noro sokkenwol bijna af. Ze komen binnenkort op de log.

10:32 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooie sokken! Zou de sok-industrie er ook last van hebben dat er weer zooo veeeel sokken gebreid worden? Marijgje

9:09 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

De laatste foto wat een mooie wol, vooral die kleuren, echt schitterend.

7:36 p.m.  

Een reactie posten

<< Home