maandag, augustus 25, 2008

Proeflapje

De dagen worden korter, de avonden zijn steeds sneller donker en ik begin het ook weer koud te krijgen. Tijd voor warme en gezellige dingen!
Gelukkig begint in oktober de KAL van de Wolhemel deken! Ik kan haast niet wachten, want de nieuwe slaapkamer kan wel zo'n prachtige deken gebruiken en als het echt koud wordt, is het lekker om zo'n deken om me heen te trekken.

Ik heb alvast een proeflapje gemaakt. En dat riep gelijk een vraag bij me op.
Het origineel maakt de lapjes zonder randje, dus gewoon het patroon.
Ikzelf vind het ook wel mooi om langs het patroon een randje te hebben, zodat de blokjes nog beter uit komen. Ik doe dat door eerst een paar toeren recht te breien en iets meer steken op te zetten en de eerste en laatste 3 steken aan weerskanten steeds recht te breien. En de laatste pennen weer recht te breien.
Maar nu begin ik dus te twijfelen: Wat zal ik doen, met het origineel meegaan en dus de lapjes rechtstreeks aan elkaar maken, of toch om elk patroontje een ribbeltjesrandje breien en de lapjes hierop aan elkaar zetten. Moeilijke keuze, beide opties lijken me mooi. Omdat ik van beide mogelijkheden geen voorstelling kan maken hoe het er uit gaat zien in het groot, is het ook erg moeilijk om een keuze te maken. En omdat het een grote klus gaat worden, deze KAL, wil ik wel graag een geode keuze maken.

Maar een nachtje over slapen............


8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Een nachtje slapen: Dat levert vaak de beste ideeen op!

6:55 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat leuk, ik krijg ook wel zin, maar er zijn nog zoveel andere plannen. Ik vind een randje langs de blokken wel erg mooi.

9:39 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tja, het is toch een kwestie van smaak denk ik. En het hangt ook af van de patroontjes zelf. Succes met beslissen.

11:01 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hoi Tijm, ik heb zelf proefgebreid voor Wolhemel - erg leuk overigens, en ik zou ook een ribbelrandje doen als ik jou was. Ken je de Great American Aran Afghan? Kijk eens op ravelry, die heeft wel randen. (Ik ben hem aan het maken omdat ik natuurlijk niet kon wachten op de Wolhemel deken, nadat ik de proeflapjes gebreid had....) Groetjes en succes, Gabi (gabrieleknits op ravelry)

5:56 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

inderdaad, een randje. tegelijkertijd dank ik gabi voor de tip!
Hoewel ik natuurlijk de mooiste deken van iedereen heb gekregen, ga ik toch meebreien met de Groningse kal.

7:50 a.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Ik zou zeggen: google eens Afghan. Daar zijn genoeg lappendekens om te kijken hoe het lijkt. Of op Ravelry!
En... hoe zag de deken van Yvonnep er in het echt uit dan? Dat waren ook lapjes zonder randje.

11:15 a.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Je kunt ook alle blokjes los breien en dan later stroken ribbels breien en ertussen zetten. Een beetje mee spelen alsof je ze vlecht zoals bij quilts...

9:43 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuk dat je ook meedoet!! Ik kan haast niet wachten tot we gaan beginnen!!

10:27 p.m.  

Een reactie posten

<< Home