vrijdag, augustus 08, 2008

De Cock met C O C K

Gisteravond wilde ik eens handig en modern doen en twee hobby's van me combineren. Breien en lezen.
Van de bibliotheek had ik een luisterboek gehaald. Om het eens te proberen ben ik begonnen met een lekker makkelijk boek van Baantjer.
Lekker in mijn makkelijke stoel, breiend, zat ik naar de mooie stem van Rudi Falkenhagen te luisteren.
"................. het lijk dreef door de gracht, met zijn gezicht naar beneden. Er stak wat raars uit zijn rug. De Cock keek nog eens goed en twijfelde aan wat hij zag. ............. Uit het lijk stak een BREIPEN". Ik lag bijna slap van het lachen in mijn stoel. Zit ik voor het eerst te breien met een luisterboek, wordt iemand vermoord met een breipen. Hoe groot is de kans dit te treffen??

"De Cock ondervraagd de vermoedelijke dader.......................Kunt U breien?..........."

12 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Prachtig! Toeval bestaat niet he, je kunt het; breien en lezen tegelijkertijd...Of moffel je die breipen overal in?
"Ze keken vol verlangen naar elkaar en zijn breipen...."
Marijgje

8:38 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een grap, geweldig, even geweldig trouwens als luisterboeken. Ik gebruik ze vaak, heb er heel wat en haal ze ook wel eens uit de bibliotheek. Combineert prima met breien. Aanrader: de brief voor de koning van Tonke Dragt als luisterboek. Weliswaar een kinderboek, maar zo weergaloos voorgelezen door Willem Nijholt.
Oh ja, de hiel van mijn sok: dat staat in het sokpatroon van mijn log, wel met iets meer steken want ziggies worden over 66 steken gebreid in verband met het gebrek aan rek.

9:30 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

hahahaha,wat is toeval!!

als je maar niet gehersenspoelt word en hetzelfde doet!!!!!

9:31 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat geestig!!

1:01 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

te gek!
je moet alleen wel een tijd lang rustig kunnen zitten; want als je breit en luisterd en er komt iemand tussen door lijkt me zo vervelend.
Vroeger hadden ze van die hoorspelen op de radio, misschien hebben ze die ook nog. Ook spannend.

11:18 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

hahah, geweldig!!!!!

2:04 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dit is een goeie zeg!

8:43 p.m.  
Blogger LMMCRL said...

Dat kan geen toeval zijn Tijm, geweldig, ik gebruik ze ook terwijl ik aan het quilten ben.

10:37 a.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Geweldig, je verzint het niet! Ik heb ook weleens luisterboeken gedownload met dit doel, maar ik kom er maar niet toe...

8:40 p.m.  
Blogger Saskia said...

Hahahahahaha! Wat een mop! Veel luistserplezier verder. :-)

5:58 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

hoi je hebt een award gekregen bij juul/speldenkussentje ,evenals marijgje en siem
hilly

8:53 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hahaha, wat is dit leuk!!!

5:25 p.m.  

Een reactie posten

<< Home