woensdag, augustus 06, 2008

11 stedentochtmuts patroon

Hier schreef ik over de oproep van het kostuumontwerpersduo Ykje/Durk om mutsen te gaan breien voor een theaterspektakel van de theatergroep Tryater.
Ze hebben heel veel gebreide mutsen nodig om alle vrijwilligers die meedoen aan de voorstelling ook in de sfeer van 'de tocht der tochten' te krijgen. En omdat het stuk in december en januari gespeeld wordt, kan het ook nog wel eens makkelijk zijn om hen warm te houden.

De bijzondere 'mutsen' van Chrystl Rijkeboer dienden als inspiratiebron.
Voor mensen die nu al aan de slag willen hebben ze een aantal suggesties gedaan voor een basispatroon. Deze komt nog op de site, maar voor wie niet wachten wil en nu al aan de slag wil: het gaat om mutsen die vooral nauw aansluiten om het hoofd en veel bedekken.
Daarna zouden er ook ludieke elementen aan toegevoegd kunnen worden, zodat de muts zijn eigen 'verhaal' vertelt. Het gaat niet om de muts maar om wat deze uitdrukt.

Hopelijk gaan heel veel breiende mensen met deze leuke oproep aan de gang en krijgt Tryater heel veel mutsen binnen. En je kunt er vrijkaartjes mee winnen voor de voorstelling!
Alle mutsen komen op de website te staan. Wat zal dat een mooi gezicht zijn!


6 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ze zijn erg grappig, maar of het nu lekker zit?, maar ja, daar gaat het hier niet om.

8:37 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik hoorde dat ze heel veel mutsen nodig hebben. Die mutsen die jij op de site heb gezet, zijn geweldig om te zien.

12:08 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja idd grappige mutsen maar eh, lijkt me niet lekker zitten, ach je kan ze ook zo omhoog rollen als een 'gewone' muts!

12:41 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Interessant! Ik moet er nog over nadenken wat ik dan zou gaan maken, maar dit is zeker inspiratie.
Bovendien zal het de eerste muts worden die ik ga breien.
Ben jij al begonnen?

3:14 p.m.  
Blogger LMMCRL said...

Jeetje, kriebelt dat niet heel erg??

11:55 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik hoop dat het ze gaat lukken om zó veel mutsen bij elkaar te krijgen. Het idee is erg grappig!

5:29 p.m.  

Een reactie posten

<< Home