zondag, augustus 31, 2008

Kleurrijk de winter in

Laat de winter maar komen, met sneeuwstormen en temperaturen onder nul. Ik kan er tegen! De kleurrijke restjessjaal is af en ik heb er ook een paar mofjes bij gemaakt.
Patroon:
Brei steeds met een basiskleur.
Daarnaast komen er 2 andere garens bij, je breit dus steeds met 3 draden.
Brei je tricot, dan is het aan te bevelen om aan beide kanten de eerste en laatste 3 steken ribbel te breien om omkrullen te voorkomen.
Elke draad brei je 4 naalden mee (in mijn geval deed ik dat 2x een pen recht en een pen avrecht). Alleen verspringen de draden, waardoor er geleidelijke overgangen komen. Dus een kleur is al 2 pennen meegebreid geweest en dan komt de volgende nieuwe kleur erbij (kleur die al 4 keer meegebreid is wordt afgeknipt). weer 2 pennen breien en dan weer de draad die al 4 pennen meegebreid is afknippen en een nieuwe kleur erbij pakken.
Denk bij het afknippen erom dat je een mooie lange draad houdt omdat dit franje wordt, zodat je al die draden niet hoeft af te hechten.
Heb je de lengte die je voor de sjaal wilt hebben, dan kun je de draden als franje gaan knopen. Gewoon een aantal draden bij elkaar leggen en een knoopje er in leggen. Knip de franje allemaal op een lengte voor een rustiger beeld.
Ik heb er voor gekozen om de kleuren als de regenboog te breien, maa rje kunt natuurlijk ook alles lekker door elkaar gooien, of een sjaal met een paar kleuren breien.

Dit lijkt me mooi dragen bij een grijze jas met grijze broek/jurk.

16 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Een echte RETROBHURKA.......

8:19 a.m.  
Blogger Ammerins said...

Wat is ie cool geworden! En wat een idee om van restjes af te komen. Ben echt benieuwd naar je muts!

8:38 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooi Tijm! Inderdaad lekker kleurrijk (en daar houd ik van: dat weet je).

8:58 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooi! En prachitge foto's! Marijgje

9:06 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een geweldig vrolijke en heerlijk warme sjaal, en handschoentjes, prachtig wat zul je daar een plezier van hebben.

9:13 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Lovely!
just the thing to cheer you up on a dreary winter's day :-)

10:30 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hij ziet er heel mooi uit. Geen simpele restjessjaal maar een designerstuk.

11:18 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een geweldige sjaal. Heel mooi en een prima manier om eens wat restjes op te maken.

2:32 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat heb je dat snel gedaan en het is ook mooi geworden

6:53 p.m.  
Blogger Gawy said...

Kleurrijk it is! En wat een tempo!

Hihi.. retrobhurka.. Lol!

12:51 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Geweldig! (moest wel even lachen om de reactie van Tijmman!)

8:01 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Door de grijze onderdraad is hij prachtig geworden! Helder, maar niet te knal! Ik ga duimen voor een siberische winter. Nee, toch maar niet, dan krijg je zulke koude vingers.
Deze geef je toch niet weg he!

9:05 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Laat de grijze winter maar komen! Hier word ik helemaal blij van.

6:21 a.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Geweldig, wordt er helemaal vrolijk van!

10:48 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een geweldige sjaal, leuk om zo je restjes te verwerken. Op dit moment schijnt hier het zonnetje naar binnen, ik ben dus nog niet echt aan de winter toe.

10:11 a.m.  
Blogger Mariella said...

Hmmm, gaaf! Dat ga ik ooit ook doen, als ik ook genoeg kleurrijke restjes hebt :-). Super!

3:38 p.m.  

Een reactie posten

<< Home