zondag, december 14, 2008

Birch

Een tijd geleden heb ik de Birch gebreid. Mooi werk, maar hij werd enorm groot. Op vakantie werd hij zelfs als plaid gebruikt. Niet zo draagbaar en daar was het me wel om te doen, toen ik hem maakt. Na wat aarzelen heb ik besloten om een deel er af te halen.
Heel voorzichtig heb ik een draadje doorgeknipt en heb ik een toer los gehaald. Het viel niet tegen, het was te doen.
Daarna heb ik beide delen weer afgehecht. Zo ontstonden twee sjaals: een driehoek sjaal en een langwerpige sjaal met punten op de uiteinden.
Omdat ik bijna nog een bol over had, heb ik er een paar mofjes bij gebreid. Lekker zacht en warm, zeker nu met de vorst.




17 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Dapper, zeg. Je Birch was inderdaad wel gigantisch. Zo heb je er meer aan in het dagelijks leven.

2:10 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dapper hoor! Maar het resultaat mag er dan ook zijn.

3:11 p.m.  
Blogger Ammerins said...

Slim zeg, twee (of 3) voor de prijs van 1!

3:23 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

wat een goed idee om er twee van te maken. Je hebt wel lef, dat wel ;)
heerlijk die mofjes!

marcella
nuttigenfraai.web/log.nl

4:01 p.m.  
Blogger dominiqueknitting said...

inderdaad, eeeerg dapper. Het resultaat is prachtig

4:10 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat goed dat je het gedaan hebt( Het uithalen bedoel ik )
Erg mooi geworden allemaal!
Creatieve groet , Ingrid.

4:37 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Jemig dat je dat aandurfde, maar ja zo is het toch nog allemaal goed gekomen.

6:35 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Knappe oplossing gevonden voor het grote "omslagdoekprobleem" en nog knapper om het uit te voeren en tot zo een goed eindresultaat te brengen!

7:47 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hij is prachtig geworden en die moffen erbij is het helemaal af.

8:40 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Inderdaad heel dapper. Lijkt me lastig om dit te doen met ajourwerk. Maar het is je gelukt! Petje af hoor.

7:25 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een moed, om dat zo te doen!! Fijn dat je nu draagbare sjaals hebt en dan ook nog met die mofjes erbj!!

9:57 a.m.  
Blogger Mariella said...

Je had inderdad al een keer eerder gepost dat je noet zo goed wist wat je met de grote omslagdoeken moest. Hij ziet er in ieder geval ontzettend mooi zacht en romantisch uit. Een mooie oplossing, je hebt er vast lang over nagedacht (ik heb ooit een muts ingekort; op de helft doorgeknipt en weer aan elkaar gemaasd, maar voordat ik de moed had om dat te doen...). Super hoor. En over dat vilten, ik denk inderdaad dat het verslavend wordt, heerlijk andere (op dat moment opwellende) creativiteit kun je erin kwijt!

2:38 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

hoe stoer is dat? sowieso om een project waar je niet tevreden over bent uit te halen en dan ook nog met de schaar! respect!

9:31 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Het is echt een ontzettend leuke set geworden!

11:00 p.m.  
Blogger liset said...

Mooi!!! Sowieso zijn al je handwerken erg mooi!

10:24 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een goed, durfachtig en creatief idee... de mofjes zien er zo zacht uit...

12:20 p.m.  
Blogger Saskia said...

wow, da's lef hebben; applaus! En heel leuk die mofjes! :-D

10:35 p.m.  

Een reactie posten

<< Home