maandag, april 30, 2007

Klaar

En dan eindelijk kan ik vol trots tonen : de Birch!!

Hij is af en is enorm groot geworden. Ik had het patroon van Modilaine, gekregen op de eerste SnB dag. Op het patroon staat handgeschreven dat ik 329 steken op moet zetten en dat heb ik gedaan.
Maar daardoor kwam ik dus garen te kort. Ja echt, de laatste 45 steken konden niet meer gebreid worden met het Dropsgaren Vivaldi. Hoe dit op te lossen? Ik wil niet voor die paar steken een hele bol kopen en ik wilde hem NU AF!
Gelukkig had ik nog wat Rowan garen liggen wat ik gebruikt heb. Ja, mooi is anders maar nu is hij af en dan kan ik rustig kijken hoe ik het anders op wil lossen. En zoals de ontwerpster van Oilly zegt, "Werk met restjes, dat maakt het spannend!"

Opspannen heb ik op ons bed gedaan en zelfs daar paste de Birch niet helemaal op.

20 Comments:

Blogger Angelique den Brok said...

Wow het is echt net een suikerspinwolk! Als je toch nog een bol van dat lichtroze bestelt, kun je misschien de restjes KSH donkerroze en dit samenbreien tot een andere sjaal.

7:34 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

kan ik zo wel mijn bed in ??

7:50 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dat is met recht de puntjes op de Birch zetten!

8:39 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hij prachtig en zo groot en royaal!! Ik vind dat donkere puntje wel leuk. Het is in ieder geval een birch met verhaal.

11:38 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hij is heel erg mooi geworden. Dat puntje in een andere kleur maakt hem wel heel bijzonder.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je hem in één kleur zou willen.

Je hebt een ander garen gebruikt dan in het patroon, heb je toen een proeflapje gemaakt? En je zegt dat de Birch erg groot is geworden: is hij groter dan het originele patroon? Misschien komt dit doordat je een ander garen hebt gebruikt en had je daardoor ook niet genoeg garen.

7:29 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heel erg mooi!!!
Ik kan mij voorstellen dat het zo vervelend is als je wat te kort komt!!!
Oh zal ik ook gaan breien??
Doe al veel te veel.....maar deze wil ik ook!!! Erg mooi!!

8:27 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tijm wat is hij mooi geworden en inderdaad lekker ruim. Vind het wel speciaal dat donkere puntje.

9:52 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

ik vind hem mooi !!!!!!!!! en het puntje is wel heel apart ! maar ik kan me ook voorstellen dat je het in dezelfde kleur wilt hebbn ......

10:21 p.m.  
Blogger Irma said...

Wat een prachtige doek is het geworden, maar dat puntje he... tis wel heel abrupt.
Misschien kun je het ontkleuren?

10:56 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

PRACHTIG !!!!

Ik denk dat Tijm-man ondertussen al in zijn nestje kan !! :-)).

Ja, even aanzien wat je met het puntje wil !!

11:41 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tijm, hij is erg mooi geworden. en weet je...dat puntje vind ik eigenlijk heel apart staan. Maakt het erg spannend.

12:34 a.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Tijm, hij is ge wel dig!!!!
Wat zacht van kleur, en van draad. jammer dat het zo pluist, maar wat een prachtig ding krijg je er voor terug. Heel herkenbaar dat je sneller wilt breien, dat heb ik ook. Vooral aan het einde van de sok...
Het aparte puntje in harder roze? Super, dat maakt hem helemaal van jouw. Goed gedaan.

12:30 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

prachtig!

1:19 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind em werkelijk prachtig! Dat paars/roze staartje doet et em;)

Hoe gaat het met je rug?

liefs..

3:22 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

wat is hij mooi geworden!
Doe wat je gevoel je ingeeft met het puntje roze!

6:14 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

helemaal goed: het is als een handtekening van de maakster. Niets meer aan doen.

8:09 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Jij kijkt er naar met het idee dat je te weinig wol had. Maar eigenlijk past het donkere puntje er heel erg goed bij. Ga hem eerst eens dragen en kijk hoe het puntje valt en vooral hoe het je BEvalt tijdens het dragen. Misschien heb je -uit nood- juist wel een supercreatie gemaakt en ben je straks blij dat de wol op was ;)

11:42 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Vind dat puntje wel lollig...punt is alleen dat de Birch een móóie sjaal is en geen lollige...:-)

10:10 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

wat ie ie mooi! vooral op de eerste foto. je eigen roze wolk.

1:16 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

ps: hoe is het eigenlijk met je rug? ik hoop dat je alweer lekker op de been bent!

1:27 p.m.  

Een reactie posten

<< Home