zondag, april 29, 2007

Haal ik het............

..............of haal ik het niet!
That's the question. Nee, het laatste stuk breien van de Birch is niet echt ontspannen te noemen. Eerder gaf ik al aan dat ik de neiging heb om steeds sneller te willen breien, wat gelukkig herkent werd door vele breisters.
Anderszijds loop ik er tegen aan dat ik waarschijnlijk te weinig garen heb. Ik heb volgens het patroon voldoende gehaald, maar net als bij haar en zij blijkt dat dus niet voldoende te zijn.
Ik heb nog steeds stille hoop dat het er net uit past maar vrees het ergste. Moet ik een hele bol erbij kopen terwijl ik nog maar een heel klein stukje nodig heb. En dit garen wil ik eigenlijk niet meer gebruiken. Het breit echt lekker maar pluistert enorm.

Op mijn vraag wat ik hierna zal gaan breien kreeg ik veel leuke tips! Bedankt allemaal!! Ik zal ze allemaal op een briefje schrijven, door elkaar husselen en er dan een met ogen dicht uithalen. Wordt vervolgd.........

9 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Wat een cliffhanger! Spannend hoor.

8:28 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Spannend ja, maar volgens mij o zo frustrerend. Ik hoop van harte dat het lukt met je garen!

8:30 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat ontzettend jammer als het niet genoeg zal zijn.. Ik hoop het zo! anders de rest maar uitloven aan een andere fanatieke breier.. *nummerrrrrrrrrr 22 bingo*

groetjes!

9:12 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

ik hoop voor je dat het genoeg is !!!!!!! maar anders doe ik mee met de bingo !! ben gek op allerlei garentjes ..........

9:55 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

He tijm,

Alles goed? De birch wordt wel erg mooi hoor! Ik heb ook nog een idee voor een nieuwe omslagdoek oid, ik zal het patroon woesdag meenemen, als je er dan bent? Ook zag ik op internet een prachtige site met vergelijkbare patronen als de birch. fiddlesticksknitting.com heet het. Echt geweldig!

Tot woensdag!

groetjes marion

12:02 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik duim voor je dat je het haalt! Ik heb net een paar sokken afgemaakt waar ik net niet genoeg had voor de laatste teen... die heb ik toen in een andere kleur gebreid, en de eerste teen weer uitgehaald en ook in die kleur opnieuw gebreid, zucht.... Maar zo'n oplossing is voor Birch natuurlijk heen optie.

Hopelijk tot woensdag!

3:29 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Oh Tijm, ik weet hoe jij je voelt!!! Inmiddels heb ik een nieuwe bol toegezonden gekregen maar van een ander verfbad en ja je ziet kleurverschil. Heb nu nog 1 optie en heb daar al mijn hoop op gevestigd. In de tussentijd dus maar verder met de clapotis.

6:19 p.m.  
Blogger odette said...

Oh zou toch zonde als je het net niet zou redden. Maar wie weet heb je net genoeg.
Birch ziet er wel mooi uit.....

Gaat het al wat beter met je rug??

10:11 p.m.  
Blogger - said...

"mama, waarom brei je zo snel?"
"ik wil klaar zijn voordat mijn bol op is"

Duim, duim, duim!

6:08 a.m.  

Een reactie posten

<< Home