zaterdag, april 21, 2007

Verwennen

Ik ben zielig, dus mag ik mezelf wel eens goed verwennen.
Heb daarom vanochtend in de stad een paar mooie tijdschriften gekocht om dit weekend lekker door te lezen, ideeën uit op te doen en lekker te koken.
Ook had ik een plantenwaaier van Modest Herwig gekocht.

Bij de kraam "Blomke fan Romke" heb ik 10 prachtige takken van de 'sneeuwbal' gekocht, voor op de vaas.
Mijn dag kan niet meer stuk, lekker bijkomen van de werkweek en toegeven aan mijn vermoeidheid, nu ik al 6,5 week zeer slecht slaap door mijn rugklachten
In het tijdschrift Delicious stond deze foto. Een mooie 'lace' trui. Alleen het patroon komt me wel erg bekent voor. Het lijkt erg op het patroon van de 'Weddingring'sjaal uit de handwerken zonder grensen.
En vanmiddag lekker in de zon gezeten. Wijntje erbij, wat chips en toastjes met makreelpaté.
De Birch onder handbereik en mijn bladen naast me. Alleen lang zitten en stilzitten is niet prettig, dus steeds sta ik weer even op, doe ik wat oefeningen en beweeg wat in de tuin.
Toen ontdekte ik zomaar een klomp kikkerdril in onze vijver! Een goed micro-biothoopje dus, die kleine stadstuin van ons .

17 Comments:

Blogger odette said...

Vreselijk als je zo een last heb van je rug. Kan me helemaal voorstellen dat je je zelf zielig voelt. Je moet je zelf inderdaad maar lekker verwennen. Voel je vast iets beter.
Dril is zeker een goed teken in je vijver. Van de zomer heb je hordes kikkers die gezellig de hele avond kwaken.

8:45 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Het klinkt inderdaad alsof je een lekker verwendagje had. Mooie bloemen, leuke tijdschriften en lekker genieten in de zon met wat lekkers. Wat wil een mens nog meer.

Wat leuk, straks kikkers in je tuin!

Wat vervelend voor je dat je zo slecht slaapt door je rugklachten. Ik wens je daar veel sterkte mee.

8:48 p.m.  
Blogger Emmy said...

heel veel sterkte met je rug klachten

10:44 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

fijn dat je je nog zo lekker kunt
vermaken met een blad een drankje
en de zon.

10:50 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Goed hoor jezelf eens lekker te verwennen. Even de nare rug vergeten (zal niet echt lukken).

Sterkte, plak er nog maar een dagje bij!!!

12:25 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

vervelend zeg die rug van je !! maar lekker jezelf verwennen, vandaag wordt het ook weer warm, dus geniet lekker buiten !

8:00 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

In de zomer een eigen kikkerkwaakconcert! Heerlijk vooruitzicht.

Sterkte met je rug.

8:10 a.m.  
Blogger Elske said...

Hoi,
Met plezier lees ik altijd je Blog.
Nu las ik over Blomke van Romke.......vrijdagmarkt op het Zaailand?
Vroeger ( 25 jaar geleden) stonden daar altijd van die grote wagens met plantenverkopers, die dan hele armen vol planten verkochten.
Zo van: voor U mevrouw doe ik er nog een vingerplant bij, dan heeft U ook eens eens een leuk weekend.
Heel gewaagd toch voor die tijd, hahahaha.
Veel succes met je rug!
Groetjes, Elske ( vroeger Leeuwarden, nu Arnhem)

9:12 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heel goed om jezelf eens te verwennen. Jammer dat je rug daar niet echt beter van wordt. Die sneeuwbal is prachtig. Ik houd erg van planten met bloemen die tegen het groen aan zitten. Zelf heb ik een kerstroos in die kleur in de tuin. Ik hoop dat je verwendah toch een beetje helpt en dat je rug zich snel weer beter zal gedragen.

9:42 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

heel goed Tijm, wie zielig is mag zichzelf schaamteloos verwennen ;)
Voor je rug helpt het niet maar voor je hoofd wel en dat zit maar een klein stukje boven die rug.

hé, leuk, kikkerdril.

10:01 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat ook werkt:
Lekkere grote bak ijs, een verstand-op-nul film (bridget jones, ofzo, ik zeg maar wat;)), een warm dekentje, thee.....

Let goed op jezelf!!

In mijn vijvertje zit ook kikkerdril, of zelfs al mini-kikkervisjes, erg leuk!

groetjes

10:48 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Inderdaad dat lijkt verdacht veel op het patroon van de weddingring.
Echt heel erg balen van je rug!! ja en dan natuurlijk niks fijners dan jezelf eens goed te verwennen, heerlijk. Geniet van je tijdschriften en de birch is al behoorlijk ver zo te zien.

1:06 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

mooie en gezellige foto's op je log! Gelukkig maar dat de zon zo lekker schijnt, anders was je nog zieliger geweest, tenminste ik wordt altijd wel blij van de zon! Sterkte met je rug...

2:14 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Heerlijk tijdschiften lezen, je legt ze ook weer zo lekker makkelijk opzij. Ik zie dat de Birch nu echt bijna af is.

7:45 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Je mag je schaamteloos verwennen als je last hebt van je rug. Vooral als het maar niet opschiet!!
Succes met je rug.
Leuk kikkerdril!!
Sinds dat wij kooikarpers hebben zie je van diet alles niets meer.....geen kikkerdril en geen jonge visjes......
;-(

7:48 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Eens met Wilma: als je zo'n last van je rug hebt zou verwennen je dagtaak moeten zijn. Hoop dat het gauw beter wordt. Je birch wordt schitterend.

7:20 a.m.  
Blogger hoong said...

Hello Tijm,

One hundred thousands apologies!

This comments has nothing to do with this blog but REPLY to another blog when I commented on how to knit cable without a cable needle, November 11, 2006... you would not believe it, I just saw the response few minutes ago!! Isn't that terrible?

Anyway, I read in both Dutch and English. But I do not write Dutch therefore I generally response in English. I think you should write in whatever language you feel most at home. The only advantage of writing in English is you get a wider audience. But I am sure your Dutch audience appreciate you are writing in their (ours - I am Dutch by marriage)langauge.

Cindy

8:37 p.m.  

Een reactie posten

<< Home