woensdag, april 18, 2007

Oud-collega

Mijn oud-collega G is zwanger van haar eerste kindje. Altijd weer een bijzonder gebeuren. Zelf heb ik niet meer veel contact met haar, maar omdat het een heel leuk en lief mens is wilde ik graag wat voor haar maken. Een andere collega ziet haar nog regelmatig en zij wilde wel samen wat doen. Dit heeft geresulteerd in het volgende:
Ik heb van een vrolijke katoen met ruitjes zeven zakjes gemaakt, met diverse afmetingen en vormen. Mijn collega gaat drie van deze zakjes vullen met kadootjes en ik vier.

In een van de zakjes komt natuurlijk Us Heit bier (onze vader bier) voor de kersverse vader.
Ook slofjes kunnen niet ontbreken.
Verder heb ik een hoes genaaid met de ruitjesstof voor om een harde kaft schrift. Hierin kan de kersverse moeder (als ze het wil) de eerste dagen vastleggen van de kraamtijd, omdat deze vaak heel indrukwekkend en hextisch zijn en er vaak zoveel valt te onthouden voor later. De naam van het kindje zal ik op een rompertje borduren zodra ik het weet en ik heb lekkere verzorgingsproducten voor moeder en kind gekocht van Weleda.
Nog een mooie houten rammelaar erbij en natuurlijk een gebreid mutsje met een knoop.

Nu wachten op het bericht dat het kindje is geboren. Hopelijk gaat alles goed en kunnen we de kadootjes over een tijdje aan het nieuwe gezin geven.

14 Comments:

Anonymous Anoniem said...

dat zijn leuke cadeautjes, een goed idee om zoiets te doen.
hopelijk heb je niet zoveel last meer van je rug!

8:32 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een leuk idee. Je oud-collega is ongetwijfeld heel blij als ze deze kraamcadeautjes krijgt.

9:24 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb ook altijd genoten van zo'n kraampakket. Ze zal er vast en zeker heel erg blij mee zijn.

9:26 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heel schattig!!! :):)

1:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een snoeperige cadeautjes weer,
erg leuk!

8:56 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

is altijd gezellig, een kraampakket !!

10:27 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een leuk cadeau. De slofjes en de muts vind ik prachtig. Ik heb vroeger ook zo'n kraampakket gehad bij de geboorte van één van mijn kinderen. Dat was echt genieten!!

10:31 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ohhh wat een lief en leuk kraam cadeau heb je bedacht.

12:04 a.m.  
Blogger odette said...

Leuk idee die kadootjes in van die zakjes. De kadootjes zullen zeker in de smaak vallen.

12:29 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuke log Tijm! Wat een lieve spulletjes heb je gemaakt!

7:40 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Een pracht idee met ontzettend leuke cadeautjes.

1:27 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

ohh wat een stoer cadeau! leuk met die zakjes. Je breiwerk is enig en papa is vast erg blij met zijn vaderbier. erg leuk bedacht allemaal

12:02 p.m.  
Blogger Bianca said...

Wat een lieve kadootjes! Ik denk dat zowel de aanstaande mama en aanstaande papa er blij mee zijn. Us Heit is trouwens een lekker biertje ;-)

2:24 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een leuke cadeautjes! Is zo'n kraampakket maken iets Fries? Of is het iets van jou?

7:18 a.m.  

Een reactie posten

<< Home