vrijdag, maart 30, 2007

Vrijdag middag

Dankzij haar heb ik een nieuw boek over sokken breien erbij. Het is een prachtig boek en geeft veel inspiratie. Met het lengen van de dagen en het mooie weer, ben ik toch het liefst in de tuin bezig, na mijn werk.
Alleen..........ik heb weer een probleem.............ik heb namelijk alweer 3 weken last van ischias.
Ik loop alweer bij de fysiotherapeut, heb verschillende oefeningen die ik 3 keer daags moet doen, slik pijnstillers om de dag en de nacht door te komen en medicijnen om mijn lichaam te helpen de ontsteking op te lossen. Tot nu met weinig effect. Vooral het slechte slapen begint nu zijn tol te eisen.
Maar naast deze ellende ben ik wel begonnen aan een leuk nieuw project, namelijk het breien van de Birch. Op zich niet handig want er liggen nog een paar leuke projecten te wachten om afgemaakt te worden, maar dat zal nog wel ene keer komen.
Ik brei deze zeer grote sjaal met garen van Drops. Het is prachtig garen om mee te breien, lekker zacht en licht, maar wat ik vervelend vind is dat het wel erg aflaat (sorry, dit is een friesisme, ik bedoel dus dat het pluisjes af geeft). Overal kom ik de haren tegen en mijn zwarte jurk is op dit moment lichtroze van de pluisters. Kunnen ze daar niet eens wat aan doen?? En zal dat ook zo blijven met het dragen, want dan loop ik er wel wat vreemd bij.

Op de site van Drops staat ook mooi weergegeven hoe diverse garens van hen gaan lijken als je ze gaat vervilten. Dat roept ook weer vele ideeén op. Jee, tijd te kort dus.
Omdat ik toch niet kan slapen van de pijn kan ik net zo goed opblijven en mijn tijd 'nuttig' besteden met breien.
Toch maar verstandig zijn en dit plan maar niet in uitvoering brengen.

Iedereen alvast een goed, zonnig en gezellig weekend toegewenst.

19 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Mijn rode Kidsilk Haze shawl wil ook behoorlijk wat pluisjes achter laten.

8:34 p.m.  
Blogger odette said...

Aflaten ken ik ook niet. Wat lastig een ischias, dat is een pijnlijke aangelegenheid. Rust houden is dan toch het beste medicijn, ik hoop dat je snel weer kan tuinieren.

8:35 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

afgeven, achterlaten.. whatever;) Succes met je nieuwe projectje.. Erg leuk! maar.. vergeet niet te slapen, anders is er de volgende dag niets meer van je over, en dan valt er nóg niets te breien... Sterkte!
Liefs

8:57 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Ischias is heel vervelend, heb het vroeger ook een paar keer gehad, sterkte met de pijn! Hoe je van het pluizen tijdens het breien afkomt weet ik niet, maar als je werk af is, kun je met je handen er een beetje stijfsel op betten, dan blijft het een beetje plakken.

9:07 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja Betten helpt vast...........
jammer van die rug he, we worden echt ouder lieverd, gelukkig wel!
Misschien is het tijd om eens wat rustiger naar allerlei zaken te kijken. Sterkte en jij ook een goed weekend!

9:43 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Goh Tijm, doie je een beetje kalm aan? Sterkte met je rug. Je hebt er maar één hoor! Je Birch ziet er erg mooi en lekker zoet uit.

10:47 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

De kleur is prachtig en ben zeer benieuwd naar het eindresultaat. Doe je rustig aan?!

2:27 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

ziet er veelbelovend uit, je nieuwe sjaal, mooi kleurtje roze ook, lekker zomers. Gooi er gerust zo nu en dan een Friese uitdrukking in, leuk!
doe 't rustig aan met je rug, sterkte

10:22 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

hey Tijm, mooie foto van je sjaal in wording. Echt vervelend dat je rugklacht zo hartnekkig is...enne je leest het hierboven steeds: kalm aan, het is niet anders...

12:07 p.m.  
Blogger Unknown said...

Aflaten? Tuurlijk kende ik dat...Krijg verder ook altijd commentaar als ik het heb over achteruitleggen (in een winkel) of over neefjes terwijl hier in Holland toch echt (steek)muggen bedoeld worden.
En nu het pedagogische deel van deze reactie: midden in de nacht breien bevorderd het genezingsproces niet. Rust en ontspanning wel, dus dat gezegd hebbende: terrasje doen? Mailen en een afspraak maken?

3:19 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heel veel sterkte met je rug en heel veel plezier met je nieuwe boek!
Annette-h

8:11 p.m.  
Blogger Rineke said...

Beterschap joh! gooi trouwens maar wat vaker van die friesismen er in, ze zijn leuk en zo wordt het nederland lekker gevarieerd...

8:42 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind het ook erg leuk als er af en toe wat friesismen voorbij komen. Je shawl wordt vast heel mooi, die pluisjes zijn inderdaad vervelend. Er bestaat toch zo'n speciaal kleding borsteltje voor? Kun je dacht ik wel krijgen bij Blokker, Marskramer of andere winkels van dat soort.
Vervelend van je ischias, ik hoop dat je snel opknapt.

9:11 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb het boek ook... zoooo mooi! Nu alleen nog mezelf klonen zodat ik alles eruit ook kan breien (ik heb ook het andere boek van Nancy Bush met klassieke sokpatronen...)

Ammerins

1:21 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Is het boek vlot te lezen in het engels dan? Ook de patronen?

Grtjs...

6:36 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Rustig aan, Tijm...breien moet wel ontspannend blijven. En ja, die pluisjes, meestal gaat het na het wassen over.

10:43 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

He Tijm,

Fijn breien he de birch? Heb er dit weekend niks aan kunnen doen maar mijn handen jeuken. Ben ook zo benieuwd naar Knitting on the road, tot woensdag!!

8:33 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Doe rustig aan hoor, je heb maar één rug. Je hoef je gelukkig niet te vervelen, mooi project.
Groetjes Lida

7:01 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Gaat het alweer ietsje beter met je rug? Ik hoop dat je fijne paasdagen zult hebben!
liefs.

4:43 p.m.  

Een reactie posten

<< Home