woensdag, maart 07, 2007

Vilten

De regen lijkt me te verleiden om te gaan vilten: lekker knus en warm in huis.
Omdat mijn ene zwart/grijs/witte tas wat te klein lijkt te worden bedacht ik om een grotere te maken.
Het is zalig om, als je niet naar buiten kan om in de tuin te werken en niet naar buiten hoeft om te werken, om dan de tijd te nemen voor het viltproces.
De lagen rustig neerleggen.
Het warme groene zeepsop laten vloeien
En dan te aaien en te strijken, net zo lang tot er kracht aan te pas moet komen.
Om uiteindelijk de basisvorm van de tas te krijgen. Nu ligt het te wachten op de afwerking. Ik ga er zakken in naaien voor sleutels, mobiel en beurs en er moet een hengels aan.
Het breien gaat ook door. Hier de overgang van pennen 2,5 naar 4. Nee, het valt eigenlijk niet te zien en daar ben ik blij om. Mijn eigen idee lijkt te kloppen en te werken.

7 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Dit wordt weer een mooie tas. Het eindresultaat wordt toch ook nog geshowd he?

9:23 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Erg leuk je tas, mooi! Je reactie bij mij is niet aangekomen, heb net gekeken. €48,- is het lidmaatschap voor Rowan, toch wel pittig, ga ik over denken.
Was weer leuk vanavond, nou dag dag

10:23 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tijm, wat leuk om je tas in fases te zien. Hoe maak je die vakjes? Met stof in naaien? Je breiwerk ziet er mooi uit. Leuk dat jij altijd zo expirimenteert!

12:10 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

mooi breiwerk!!! en je viltlapje ook zo mooi, ben benieuwd naar de tas

6:08 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja, inderdaad, hoe maak jij de zakken, ga je naaien of leg je dubbel met plastic er tussen. Da's wel een heel werk met het hele dubbel-zijn van de tas

7:03 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dit wordt weer een meesterwerkje van je!!

10:54 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Prachtig, ik zal eerdaags ook zo één maken! (heb nog moie wol liggen welke ik wil combineren met een schoap ût Olpea!

8:22 p.m.  

Een reactie posten

<< Home