zondag, februari 25, 2007

Februari opdracht

De opdracht voor februari was om 'iets voor de schouders' te maken en dan eventueel met het thema dromen/nachtmerries. Ik had veel ideeën maar merk in de loop van de maand (die ongelovelijk kort lijkt te zijn) dat ideeën natuurlijk weer heel veel tijd kosten om uit te voeren. En tijd............ja dat vliegt als suikerzand door mijn vingers heen.
Het idee om bij een t-shirt de kraag te gaan versieren met vrij haakwerk is daarom al afgevallen. Ik heb dit eerder gedaan met dun garen. Het is erg leuk om te doen maar neemt heel veel tijd en dat is er gewoonweg niet. Het t-shirt blijft nu eerst liggen en zal zeker dit jaar afgemaakt worden.

Toen het idee om met vrij breiwerk aan de gang te gaan.
Het is erg leuk om te doen! Gewoon doen wat in me opkomt: kleuren combineren, afwisselen met garendikte en structuur, afwisselen met breien en haken en de dikte van de haak en breinaalden. Lekker al het materiaal om me heen op de bank en gewoon lekker 'pielen' .
Maar voor een beetje een lapje ben ik al snel uren verder. Blijft dus voorlopig ook liggen, maar wel bij de hand.
Uiteindelijk ben ik uitgekomen op een 'mouwgeval'. Op de handwerkbeurs heb ik prachtig Alpaca garen gehaald en de combinatie rood,groen,fuchia sprak me erg aan. Diezelfde dag heb ik besloten om daarvan de opdracht te maken. En weer doe ik het zonder patroon, gewoon breien op mijn gevoel en zicht. Gaandeweg het werken kreeg ik er steeds meer ideeën bij en kan haast niet wachten tot het af is.

Helaas zal het me niet lukken om dit voor elkaar te krijgen voor de einde van deze maand. Dus dit project loopt uit. En omdat ik me realiseer dat breien een hobby en ontspanning is, maak ik me er niet druk om, maar geniet van het maken en de kleurencombinatie.

Wordt vervolgd dus!

9 Comments:

Anonymous Anoniem said...

heerlijk al die kleuren én ideeen !!!

Ja het moet ontspanning blijven, door alle 'mee kijkers' wordt je snel meegesleurd heb ik de ervaring. Maaar het is ook zo leuk allemaal hé !!

10:07 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben benieuwd hoe het gaat worden! Mooi die kleurencombinatie. Ik vind breien ook iets heerlijks om te doen. Alleen van een patroon hoor!

10:17 a.m.  
Blogger Judith said...

Spannende kleurencombi!

Ik heb trouwens een reactie op je vraag over mijn breitas op mijn weblog gezet. Ik denk, ik meld het even ;o)

Doeg,
Judith

10:58 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hey Zus! Ja prachtig hè dat garen in die kleurcombi!

2:38 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooie kleuren he!
je hebt groot gelijk om je niet op te laten jutten door tijdsdruk, die tijd hebben we gehad, alleen nog voor werk mag dat. Hobby is in de eerste plaats vooral genieten

5:10 p.m.  
Blogger Emmy said...

heel erg mooi allemaal .Kom gewoon eens langs zal ik je leren wol verven lijkt me wel wat voor jouw

9:06 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Je valt van het ene idee in het andere en ideeën kosten gewoon erg veel tijd om in gedachten eerst goed uit te werken. Maar het ziet er wel erg leuk uit en ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

9:58 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tja tijd, altijd maar die rotttge 24 uurtjes nooit eens 28 ofzo.
Maar eh, prachtig die kleuren bij elkaar en wat is het mooi he die alpaca?

11:30 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Al weer zulk leuk vrij breiwerk.
Mooie kleuren

2:26 a.m.  

Een reactie posten

<< Home