donderdag, maart 01, 2007

Frisse moed

Inmiddels ben ik weer begonnen aan een shrug. Dit keer met een prachtig grijs (met kleine toefjes blauw en paars) Alpaca garen van Drops. Omdat ik bestaande patronen vaak moet veranderen en ondanks proeflapjes het werk nog vaak moet uithalen, geef ik er de voorkeur aan om zelf de modellen te bedenken.
Dit keer wil ik de onderkant van de mouwen in ajour breien op pennen 2,5 en vervolgens na 15 cm de steken minderen omdat ik over ga naar een dubbele draad en pennen 4. De overgang heb ik al uitgeprobeerd en dat word boeiend.
Maar ajour heeft zijn eigen leven en na al een eind te hebben gebreid werd het toch te wijd. Daarom maar weer uithalen. Ik ben er inmiddels een ster in geworden, begin er aan te wennen en mijn stemming lijdt er niet meer zo onder.
Het ajour gaat bestaan uit patronen die ik mooi vind bij Sampler M en anderen die ik in de boeken heb staan.
Beide mouwen doe ik verschillend want waarom moet dat nu altijd gelijk zijn??!!

11 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Wat een ontzettend leuk idee. En knap hoor, dat je zelf je patronen ontwerpt. Ik ben al blij als ik een bestaand patroon zo kan aanpassen dat de mouwen lang genoeg zijn.

8:12 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat ben je lekker eigenzinnig, Tijm. Maar wat is nou weer een shrug? Fijne wol, dat alpaca, in ieder geval. Succes ermee!

8:23 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja, je bent weer lekker bezig, leuk hoor !!

Ik persoonlijk vind de Alpaca toch wel erg dun en harig, was met een handschoen in ajour bezig maar deed zó slordig aan. Ook uitgehaald (of liever gezegt in een doos gegooid :-)), eerst weer even over nadenken en ondertussen iets makkelijkers op de pen !!

9:09 a.m.  
Blogger Breibeest said...

Ik ben benieuwd -- de wol en het voorproefje zien er alvast erg mooi uit. Erg dapper ook dat je "froggen" niet erg meer vindt!

Asymmetrie in motieven en patronen vind ik zelf ook erg leuk -- ons lichaam is toch ook niet symmetrisch, zelfs niet aan de buitenkant!

12:31 p.m.  
Blogger Rineke said...

De spanning is te snijden! Ik zie uit naar het resultaat. Was die alpaca moeilijk uit te halen?

2:42 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

hoi mama,
het is hier heel leuk!! tot morgen!! en veel relaxen zo zonder ons he!! :D

xx je jongste dochter (nouja jong??)

4:38 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuke foto's, en ja, prachtige wol hè! Ben erg benieuwd naar het resultaat, het ziet er al heel leuk uit! (heb je in de kast iets herkend? zie m'n log)

8:01 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Goed idee om twee verschillende mouwen te breien, houdt de boel lekker levendig!

5:45 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

ehm...wat is een shrug? Van dezelfde alpaca ben ik mitts aan het breien. Haalt prima uit, toch? :-)

2:01 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuk! :) En heel veel plezier vanavond op Jelmer z'n feest! ;)

6:47 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Tijm, balen dat je toch iedere keer opnieuw moet beginnen. Maar ja, als je niet tevreden bent...
Ik vind de kleur van Drops helemaal geweldig! Met zulke fijne pennen ajour breien vind ik wel het mooist. Ik brei nu groot in ajour, maar vind het eigenlijk niet 'passen'.
Met je eigen ding doen kom je HEEL ver, geloof me. En is het veel toffer!

10:59 p.m.  

Een reactie posten

<< Home