maandag, februari 26, 2007

To frog or not to frog...........that's the question.

Dit weekend stond weer in het teken van de tuin (ondanks de regen want dat deert mij niet). Ik geniet daar zo enorm van. Het breien schoot er wat bij in.
Vanavond ben ik er weer even voor gaan zitten en toen opeens...................bekroop me het gevoel dat het me niet beviel. Wat is dat dan toch?? Kleuren goed, model goed, garen goed, steken goed..................en toch en toch.................het klopt allemaal en toch is het het net niet.
Het is te fel?
Te KitchandKitchenachtig?
Te Oilily achtig?
Te folkloristisch?
Op zo'n moment bel en vraag ik het mijn 'hulplijnen'.
Eerst Tijmman, die snapte wel wat ik bedoelde (want het is zo moeilijk uitleggen dat iets wat goed is, niet goed kan voelen) en hij zei dat het wel 'mij' was maar ook net niet.
Toen haar gebeld, ook zij snapte het en stelde voor om er nog even een nachtje over te slapen.
Helaas was zij steeds in gesprek zodat ik haar mening niet kon horen.
Toen het wijze besluit genomen: als het niet helemaal goed voelt (al is het maar een zeer kleine aarzeling) dan moet het maar uitgehaald.
In no time was het breiwerk, waar al vele uren werk in zat uitgehaald tot een verzameling bolletjes.
Ze zullen vast een goede bestemming krijgen.

12 Comments:

Blogger Saskia said...

soms moet je gewoon je gevoel volgen...

ps de muppetlink is 'gefixt' :-)

9:48 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Beter zo dan steeds voelen dat het toch net niet is wat je wilde. Ach dat gebeurt ons allemaal en misschien wel vaker dan we toegeven :-)

10:56 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ojéé Tijm, zo doe je wel lekker lang met je wol! Maar als het niet goed voelt, dan zit er niets anders op. Hoewel ik je kleuren wel erg leuk vind.

11:14 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

jammer, maar als het niet goed voelt dan kun je het inderdaad maar beter uithalen. je blijft je toch maar ergeren als je ermee doorgaat.

8:12 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

O wat jammer !!!
Wel weer een opgelucht gevoel na de beslissing hé. Dan kan je weer zó genieten dat het weer bolletjes zijn !!:-)).

8:17 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tijm, ik denk dat wij dat gevoel allemaal wel kennen. En asl je dat gevoel hebt zit er vaak maar 1 ding op......uithalen. De kleuren zijn wel erg spannend!!

8:24 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

een heel bekend verhaal ;) Ik heb nogal eens de neiging om dan toch door te gaan om het vervolgens na een heleboel breien of borduren alsnog uit te halen. Dat is best zinloos. Volgende keer ga ik ook eerst raad vragen ;)

11:19 a.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Tja, als je het gevoel hèbt, laat het je niet los. DUS>... uithalen. Anders blijft het je achtervolgen.

Ik heb deze week ook meer uitgehaald, dan bij-gebreid. Even laten rusten, of de tuin weer in. En dan vol goede moed weer beginnen.

8:58 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja balen, maar ik snap helemaal wat je bedoeld en het kan erg goed voelen wanneer je het dan toch uithaald, snik!

12:30 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Als het gevoelsmatig niet klopt, is uithalen en nieuw beginnen de meest bevredigende optie. Niet leuk, maar stug doorwerken aan een werkstuk wat in een hoekje beland omdat het niet klopt is ook zonde van alle tijd en werk. Ik wens je veel inspiratie voor het volgende project met deze wol, de kleuren zijn prachtig!

1:09 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Goed gedaan. Er klopte inderdaad in de combi iets niet. Kom ik weer met mijn kleurentheorie, maar als je die er op los laat dan zit het groen er niet lekker in. Nou zijn beeldschermen bedrieglijk, maar klopt het? Jij kan de kleuren echt zien.
Je freeformkraag is wel superleuk: al die kleurtjes die kloppen geweldig.

3:42 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

ai, dat was een zware beslissing!
dapper van je! Ik zie dat je veel steunend commentaar hebt ontvangen.

okee dan deze; OOOO schande dat jou dit nog moet overkomen, valt me tegen van je.....(grapje He)

10:15 a.m.  

Een reactie posten

<< Home