maandag, maart 12, 2007

Het breien schiet er bij in....

Mijn plekje op de bank blijft leeg. Het breiwerk ligt te wachten, maar wordt niet aangeraakt. Wat is er aan de hand??
De tuin trekt weer enorm en dat doet het al weken. Zelfs als het regent ben ik er te vinden, met wollen jas aan en vilten hoed op. Dan mag je gerust van een passie spreken. Natuurlijk was het de afgelopen dagen erg fijn om te zijn en dan ben ik er zo veel mogelijk.
Maar ja, dat gaat ten koste van het breien.....

De vensterbank doet ook mee met het ontluikende voorjaar. Omdat ik mijn fruitbomen moet snoeien heb ik prachtige takken die ik op de vaas kan zetten. Ze lopen mooi uit en hebben lieve bloesem. Ik snoei in etappes zodat ik een groot aantal weken verse voorraad neer kan zetten.
Spijtig denk ik dan aan het fruit wat ik mis loop, maar denk dan gelijk dat snoeien juist goed voor de boom is. Dus heb ik nu plezier aan de takken in huis in een tijd dat er nog niets te plukken valt aan boeketten in de tuin.

De vensterbank doet mee met het verloop van de seizoenen, ook al houd ik het vrij strak en kaal. Straks verschijnen er vazen met Fluitekruid of bladeren van het Groot hoefblad. In de zomer staat er meestal een boeket geplukt uit eigen tuin. In het najaar liggen er pompoenen en in de adventstijd lopen Jozef en Marie er overheen, op weg naar de stal.

Een aarzelend beginnetje na aanleiding van Astrid.
Omdat zij ook wat liet zien, wilde ik niet achter blijven. Misschien nog een paar???
Wie vindt het leuk om de volgende te zijn om wat te laat zien van haar huis???

13 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hey Tijm, leuke log! Ja bij mij heb je Jildou haar corner al gezien... wie weet nog eens een kijken bij mij.

8:18 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heerlijk dat voorjaars gevoel hé? Mooie takken heb je staan. Ook hier is de tuin kriebel begonnen. Ben vandaag lekker bezig geweest. Ja, dan komt er van breien niet veel. Helaas kunnen we maar één ding tegelijk.Er zouden wel 48 uur in een dag kunnen zitten voor mij.

11:13 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja het was echt genieten vandaag, heerlijk de tuin omgespit en voel nu de spierpijn al. Maar het geeft een voldaan gevoel. Gelukkig vanavond nog wat kunnen breien.

11:24 p.m.  
Blogger Unknown said...

Wat een prachtig schilderij boven een prachtige bank...Och heden: van dit soort Elegance-achtige foto's krijg ik het altijd zo benauwd...! Maar ik vind dat Astrid een goed idee voor een tag had, en ook leuk/heel sportief dat Berthi en jij toch hebben meegedaan. Dus ik voel me aangesproken. Nu nog bedenken hoe ik mijn shabby onderkomen in beeld krijg..

11:35 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Veel licht en strak ..mooi schilderij!
Ik houd ook van grillige takken en ook van eenjarige bloeiers. Heerlijk een tuin.

11:47 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heerlijk voorjaar!!!! Het is toch zalig om in de tuin te kruimelen!! Ik kruimel altijd wel in de tuin. Er is altijd wel iets te doen. Een boompje snoeien, iets verplaatsen, een Japans boompje in vorm knippen. Noem maar op!! Heerlijk!!
En wat een lekker plekje op de bank om te handwerken!!

7:58 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuk Tijm! We willen nog best een paar foto's meer zien!!
Fijne bank met een prachtig schilderij erboven.
Ik heb mijn zwarte bankjes niet op de foto gezet! Ik ben zo uitgekeken op dat sombere zwart. Ze moeten hoognodig vervangen worden!! (^_^)

1:42 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een leuke hoekjes van je huis. Ik woon nu ruim 2 jaar in dit huis maar ik ben nog steeds regelmatig dingen aan het veranderen. Ik ben dan ook nog niet zover om zulke prachtige foto's te produceren van mijn huis.

Vreemd hoor: ik heb nu al bij een aantal weblogs gelezen over de 'breidip' waar we blijkbaar met z'n allen inzitten, inclusief ikzelf. Het schiet helemaal niet op. Zal wel weer komen toch?

9:48 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

heee vroege vogel !! leuke foto's !!!!! gezellig, dat even "binnenkijken"

6:50 a.m.  
Blogger Judith said...

Hoi Tijm,

Wat een bijzondere anti-inkijkjes heb jij voor je ramen hangen. Ik ben nieuwsgierig hoe je dat gedaan/gemaakt hebt?

Judith

8:34 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooie foto's mooie plekjes. De vensterbank is leuk voor een wissel tentoonstelling !!

Ik ben ook in de tuin te vinden hoor, maar ik zit op een stoel te.... haken/breien !!:-)).

9:21 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Oh, wauw, wat heb je een mooi huis. Die bank, dat 'ding' wat boven je bank hangt, die vensterbank. Helemaal jaloers. Werk maar lekker in de tuin; ik ga op de website van Weleda kijken. :-) dankje

11:23 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat leuk om bij jou te kijken, mooi schilderij boven de bank. Lopen de takken van de fruitbomen al uit? Na Berthi en jou waren Corrie en ik aan de beurt voor de "corners", bij mij staan ze op mijn log.

7:46 p.m.  

Een reactie posten

<< Home