zondag, december 17, 2006

Weddingring sjaal deel 2

Het is gelukt, de Weddingring sjaal (uit Handwerken zonder grensen 135) is klaar! Het was nog wel even spannend met het opspelden, maar door de goede uitleg van Carla in het patroon en een 'curus' van Eunny kwam het met 104 spelden helemaal goed. De sjaal is nu 67 cm breed en 180 cm lang. Een prachtige lap.
En de ultieme test heeft het doorstaan: de sjaal was door mijn trouwring te halen. Deze draag ik al jaren niet meer. Toen ik hem erbij had gepakt voor de test deed ik hem even om maar kreeg hem amper meer af.
Ik kwam dus niet door de dunheidstest.


Nu zit ik te popelen om met de Clapotis te beginnen, maar ik heb nog geen goed garen. Wie heeft goede tips welk garen ik er voor kan gebruiken?

29 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Moooooi! Ik kan niet wachten tot ik mijn eigen sjaal af heb!

8:43 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

waw,mooi!!

9:17 p.m.  
Blogger hoong said...

What a beauty!

Now I feel my cardigan with no.5 needles is so coarse! Well, I am sure my cardigan will fit a bicycle tire? :-) ??

9:35 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

hij is ontzettend mooi geworden, mijn complimenten !!

9:37 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hij komt zo opgespeld prachtig tot zijn recht! Bijna jammer om te dragen.

9:40 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

PRACHTIG !!!!!!

Wat mooi, goed het motief te zien op de foto, en niet voor te stellen dat hij idd door een ring kan.

10:08 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tijm wat is dat mooi zeg!!
Knap hoor.
Zou ik best wel willen doen zo'n mooie sjaal breien.....is het vreselijk moeilijk???
Mijn complimenten!!

10:11 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Woaw, Tijm! Mijn Nederland komt hier te kort : C'est superbe!
;-)

10:15 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wauw, mooi zeg , dat zal wel heerlijk warm zijn!

10:27 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hij is geweldig Tijm!!! Mooie kleur is het. En wat een wonder dat zo'n sjaal door een ring te halen is.

11:53 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Helemaal te gek en erg mooi geworden. Dank je wel ook voor de link naar de column over blocken.

12:37 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

wow, die is echt super mooi. ben er helemaal verliefd op.

7:51 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

prachtig geworden Tijm! En die mooie kleur zal je héél goed staan.

8:28 a.m.  
Blogger - said...

Wow, prachtig Tijm!

8:56 a.m.  
Blogger Unknown said...

Heel erg mooi, en het blocken is erg goed gelukt! Veel draagplezier.

9:06 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

prachtig Tijm, héél mooie kleur. Kun je me uitleggen wat een Clapotis is? is dat een bepaald model of een patroon? ik weet dat het een sjaal is maar verder?

10:40 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Oh Tijm hij is prachtig geworden ga meteen verder met die van mij (slechts 10cm tot nu toe).

10:41 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Oh wat is het mooi geworden. Complimenten!
Ik breide twee clapotissen (clapotii) van Lornas Laces Shepherd worsted, maar das wel duur spul. Rowan Tapestry is ook een aanrader.

1:30 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wauw.... schitterend!! Wat zal jij stralen met kerstmis!!
Ik heb de shawl al vele verschillende kleuren gezien, maar deze kleur ontbrak nog! Erg mooi!!!

2:46 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

supermooi zeg! en ook een geweldige kleur. veel plezier met dragen!

2:59 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Herma,
Heel mooi geworden die sjaal.
De foto's zijn zo duidelijk,
je kunt het zo haast na breien.
Prachtig.

Je moeder.

4:54 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hey Herma,
ik wou dat ik zo iets moois kon maken! :] Ben nu bij opa en oma.
Mooie weblog ! :]
Groetjes je nichtje Jildou.

4:57 p.m.  
Blogger Unknown said...

Wow Tijm : je hebt een fanclub!
en dan ook nog : mooie (hele mooie!) weddingshawl. Ik zou het leuk vinden als je de clapotis zou breien van door mij geverfde wol. Erelid en zo...En wat terug doen...! Waar kan ik het pakket komen afleveren? Ik ben volgende week dinsdag in Leeuwarden, ik hoor graag van je of jij dan ergens te vinden bent.

9:50 p.m.  
Blogger Emmy said...

heel erg mooi het zal je gweldig mooi staan

10:27 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Echt een kunststukje hoor! Ben benieuwd hoe die in het echt eruit ziet en voelt! Maar dat is binnenkort...(leuk al die berichten op je log!)

10:39 p.m.  
Blogger Rineke said...

geweldig mooi!

10:23 a.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Wat is je sjaal mooi geworden, wat een werk!
Prachtig dat hij door je ring past, en hij is vast geweldig zacht.
Veel plezier er mee!

4:23 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Geweldig mooi! dat wordt een mooie kerst. And are you renewing your weddingvows now?

7:10 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hoi, je sjaal is erg mooi geworden. Ik las je mopper over de knoopjes in het Rowan garen en voor een volgend exemplaar heb ik een goeie tip voor je (uit het boek van Meg Swansen "a gathering of lace", misschien ken je dit al, maar anderen misschien weer niet). Het heet splicing.
Als je een knoopje in het garen hebt of het is gebroken dan kun je het op de volgende manier weer "plakken". Je splits de beide einden van het garen over de lengte een stukje in twee, beetje spuug erop, weer om en om samenvouwen en even flink tussen je handen wrijven tot het warm wordt. Voila. Werkt bij alles waar wol in zit. Als het garen te dik wordt kun je de helft van de beide draden eerst afbreken (niet knippen).
Ik gebruik dit inmiddels op alle soorten wol zelfs lontwol zoals Eskimo van Drops Garnstudio.
Groetjes van nog een froukje

1:21 p.m.  

Een reactie posten

<< Home