zondag, december 03, 2006

Kunst breien

Een tijdje terug kreeg ik van mijn collega een schoenen doos. Deze kwam van haar schoonmoeder en bevatte een onafgemaakte kunstbreiwerk, een haakwerkje en 2 tijdschriften van Burda over Kunstbreien. Ik was er erg blij mee!! Ik zal het breiwerk, wat op een rondbreinaald zit, afkanten omdat ik niet kan achterhalen welk patroon er voor gebruikt is.
Dan zal ik het wassen want het ligt zo al jaren te wachten op een nieuwe bestemming en dan wordt het toch wat gelig.
De tijdschriften zijn weliswaar oud maar prachtig!!

Some time ago my colleague gave my a shoe box. These came of her mother in law and contained unfinisched artknitting, one crocheting and 2 illustrated magazines of Burda concerning artknitting. I was very happy with it!!
The knittingwork sits on a round needle. I will cast it, because I cannot retrieve which pattern is used for. Then I will wash it because it is lies this way for years waiting for a new destination and then it becomes nevertheless a bit yellow.
The illustrated magazines are indeed old but splendid!!

17 Comments:

Anonymous Anoniem said...

leuk om zo'n collega te hebben !! van welk jaar zijn de boeken ??

12:46 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Altijd welkom mooie boeken, hoe oud ze ook zijn er staat altijd wat leuks in.

1:25 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dat zijn toch hele leuke dingen om te krijgen!

11:39 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dat je er nog ooit iets moois van maakt, daar ben ik wel zeker van. Veel plezier met de oude tijdschriften........

12:28 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

kunstbreien...
ik heb het ook eens geprobeerd.
sjonge wat een werk.
iedere steek, iedere naald moet je je hoofd erbij houden.
maar het is prachtig als het af is.
ik hoop dat je er nog iets moois van kunt maken.
veel plezier met het bekijken van je boeken.

8:44 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een leuk gebreid Ding ;) ik ben benieuwd wat het is/wat je er eventueel van maakt.
en twee oude boeken! spannend, je boft maar

12:14 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een leuk gebreid Ding ;) ik ben benieuwd wat het is/wat je er eventueel van maakt.
en twee oude boeken! spannend, je boft maar

12:14 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heel erg leuk om zulke dingen te krijgen!!
Hoe oud ze ook zijn er staat altijd wel iets moois in!!
Leuk..

8:14 p.m.  
Blogger Emmy said...

OOOOOO dat heeft mijn moeder ook veel gedaan ze is nu 80 jaar en is nog steeds aan het kantlossen geweldig toch????????

10:08 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuke verrassing!

11:24 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

prachtig hoor! ik hoop dat je nog iets moois van het onvoltooide breiwerk kunt maken.

9:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hallo,
inderdaad mag je je collega wel erg dankbaar zijn. De tijdschriften die je hebt gekregen "kunstbreien"van Burda zijn erg gewild en kostbaar. In Amerika betalen ze daar grof geld voor. Met namen blad E 903 waarin vele patronen van H Niebling zitten. Ik zelf doe al jaren aan kunstbreien, moeilijk? Nee niet echt, wel vergt het veel aandacht en concentratie. Wellicht kun je aan de hand van het patroon achterhalen welk kleed op naalden staat. Pas als een kleed volledig afgebreid is , komt het helemaal tot zijn recht. Mocht je interesse hebben in meer patronen, in Duitsland worden nog regelmatig kunstbreipatronen uitgebracht, OZ- verlag te Rheinfelden. Zo ook in Lena maart uitgave.
Veelplezier met kunstbreien.
Vr.Groet,
Berend.

9:34 p.m.  
Blogger clemence said...

ik doe veel kunstbreien en het is een mooie hobby. nu heb ik een nieuwe boek gekregen enzit vast met m'n breiwerk kan jij me zeggen wat X van steek betekend of waar ik de uitleg ervan kan vinden .

Dank u

9:21 a.m.  
Blogger Herma said...

Voor Clemence

Bedankt voor je reactie!
Ik kan je geen tips geven over de X want in elk patroon kan dat weer anders zijn. Goed kijken naar het voorbeeld en uitproberen is mijn advies. Anders naar de uitgever van het boek schreven en daar je vraag neerleggen.
Hopelijk heb je hier wat aan.

3:50 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

In sommige breipatronen staat de X voor 3 steken samen breien (= 1 steek afhalen, 2 steken samnebreien en de afgehaalde steek over de nieuwe steek trekken)

Echter bij elke uitgave moet een breistekenlegenda zitten!!

Zit dit er niet bij, geef dan even door van welke uitgever het blad/ boek is. Ik bezit bijna alle uitgebrachte uitgaves over kunstbreien vanaf 1900 van Europa.

groeten,
Ben.

5:34 a.m.  
Blogger zenuwpees said...

kunstbreien is prachtig maar ik vind heel weinig patronen mocht je patronen kunnen kopieren en ze mij doorgeven ben ik heel dandbaar.ik zoek ronde en lange patronen
vriendelijk bedankt

1:39 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

kunstbreiwerk is echt niet moeilijk heb juist eentje af van 152 cm op 91 cm gewoon prachtig en inderdaad de patronen zijn heel moeilijk te vinden

8:47 a.m.  

Een reactie posten

<< Home