vrijdag, december 01, 2006

Magische bol

Op vele blogs lees ik de laatste tijd dat de magische bollen op hun plek gekomen zijn en dat de ontvangsters er erg blij mee zijn.
Zelf heb ik niet meegedaan maar als er weer een komt dan misschien wel.
Ik vertelde laatst aan mijn moeder het verhaal van de magische bol. Ze vertelde mij toen dat haar moeder blijkbaar haar tijd ver vooruit was. Wat blijkt, om mijn moeder als meisje te stimuleren om te breien (wat eigenlijk niet nodig was want ze vond het erg leuk om te doen)stopte ze in de bollen garen die ze wikkelde van de streng, snoepjes en kleingeld. Steeds viel er dan weer wat uit onder het breien, waardoor mijn moeder nog sneller ging breien om de verrassingen te zien.
Dit speelde zich ongeveer 64 jaar geleden af.De voorloper van de magische bol van nu.

7 Comments:

Anonymous Anoniem said...

HEEE grappig, ik vertel dit ook net op mijn log, die slimme oma's gaven dat aan elkaar door :-)).

8:03 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Als je echt zo'n vacht wilt kopen hoef je niet zo ver te reizen, ik heb namelijk een detailhandelaar in Aldlân, Leeuwarden ;-)

Nee, echt... met kerst krijgen wij bezoek uit Nederland, en hij gaat waarscheinlijk in januari (of februari) terug. Als je echt een van die vachten wilt kopen neemt hij die natuurlijk mee voor jouw.

Ik heb de informatie aleen in't Noors stan, omdat het een beetje onhandig is nar buitenlanders te verkopen. Maar als je echt geintereseert bent geef ik wel prijzen en zo op... zeg het maar...

10:02 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tijm, zo zie je alles is al eens geweest.................

10:18 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

wel een leuk idee om je ufo's eens af te krijgen :P)

*denk heel diep na wat ik erin ga wikkelen*

10:21 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

wat zal je moeder snel gebreid hebben ;) Grappig dat ook dit vroeger al gedaan werd. Klein verschil met toen: er moeten tegenwoordig wel flinke cadeaus in de bollen wol verstopt worden.

10:50 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Alles is in feite al eens geweest. Nu komt er heel veel terug in een net iets andere vorm.

Gefeliciteerd met de verjaardag van je vader!

11:06 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hee, lollig, dat las ik net ook ergens anders.

5:42 p.m.  

Een reactie posten

<< Home