donderdag, november 30, 2006

Vingerbreien en punniken

Via het blog van Rineke kwam ik op een voor mij onbekend blog. Weer een leuke site erbij en ze liet iets zien wat ik nog niet kende, namelijk vingerbreien. Erg grappig om te zien en ook leuk om te doen met kinderen. Zelf heb ik vroeger hele einden koord gemaakt met vingerhaken.


Zelf doe ik nog steeds erg rustig aan. Kom net terug van de fysio therapeut, die me weer hard onder handen genomen heeft. Nu ik iets soepeler word komen er meer oefeningen bij.



Mijn dochter heeft op school beeldend werken en het leek haar leuk om sieraden te maken. Ze heeft mijn 30 jaar oude punnikmachine gevonden. Deze kreeg ik toen ik 12 was van mijn moeder. Ze heeft hem toendertijd op de huishoudbeurs gekocht.
Mijn dochter is gaan punniken met visdraad, wat een leuk effect geeft.
Met viltstukjes wordt het een hele andere ketting
En kralen zijn ook leuk er in te verwerken. Van te voren is het een kwestie van rijgen en daarna draaien aan het apparaatje.

12 Comments:

Anonymous Anoniem said...

wat leuk!!!!!!!!

5:53 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een creatieve dochter!!!
Leuk!!

6:13 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heel leuk effect! Leuke sieraden krijg je dan...

6:21 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ziet er heel mooi en verschillend uit.
lijkt mij stug werken met vissersgaren.

6:28 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

hey wow! dat gaan we hier ook es proberen zeg! Visdraad? is dat van dat nylon, doorzichtige garen ? Waar koop je dat? Vis en jachtwinkel?(vissersgaren is iets anders toch?) Rineke

8:02 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Zo Moeder... Zo Dochter......

8:51 p.m.  
Blogger Tijm said...

Het plastic garen is een heel dunne soepele draad welke we aan een rol gekocht hebben bij een viswinkel.

Suces Rineke.

7:15 a.m.  
Blogger spirals said...

i have NO idea what you are saying but i lOVE that red,pink felted bracelet thing... so wicked nice!

7:27 a.m.  
Blogger odette said...

Het is helemaal in van die gepunnikte sieraden met kraaltjes. Leuk hoor. Ook die met vilten stukjes is erg grappig, zeer creatief.
Mijn kinderen punniken heel wat af misschien kan ik ze eens een klosje vissersdraad in handen geven. Eens kijken of ze ook zo een mooie ketting voor mij kunnen maken.

8:12 a.m.  
Blogger Vikinggirls Workshop said...

Hai. Dankjewel voor de link naar die Noorse site. Ik ben altijd op zoek naar textiel technieken.
Hier is een link die ik persoonlijk erg leuk vind. Vingerweven : http://fingerloop.org/
En Lucet:
http://www.stringpage.com/lucet/lucet.html
Veel plezier!

7:10 a.m.  
Blogger Vikinggirls Workshop said...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

7:11 a.m.  
Anonymous Anne-Ruth said...

Heb zelf ook een sjaaltje gemaakt met vingerbreien, egt leuk
Weet je wel nie hoe knap het is wat zij gemaakt heeft:)

8:46 p.m.  

Een reactie posten

<< Home