maandag, november 20, 2006

Dubbele pech

Zondag was het 'paniek', mijn zusje haar weblog was verwijderd. Het verhaal is te lang om uit te leggen maar het was erg vervelend. Na heel veel werk heeft ze het weer zover dat ze haar eigen naam kan houden en heeft ze het eerste berichtje erop geplaatst.
Helaas is alles, ja echt alles wat ze eerder gepost had weg.

Ik had ook pech, grote pech.
Mijn nieuwe aankopen van zaterdag had ik uitgestald op het dressoir. Dit dressoir is nog van mijn oma (van de breirol) en heeft ze in 1930 gekocht voor haar trouwen. Hij staat bij ons al jaren in de kamer en verstopt de TV en stereotoren. Erboven op komen met regelmaat nieuwe schatten die iedereen verzameld of koopt(als een soort altaartje).
Nu dus mijn wolletjes, bamboepennetjes en mijn boeken. Zaterdagavond had ik mijn garen er afgehaald. Waarom...ik weet het niet, meestal ligt het zeker een week te pronken.
Kom ik zondagmorgen beneden, ligt de vaas met lelies om. Al het water over het dressoir. Is poes er 's nachts bijgeweest om wat van het groen te eten.
Gevolg: boeken nat, nat nat.
De tranen sprongen me in de ogen. Mijn nieuwe boeken geruïneerd (en we zijn van die leesfanaten die erg zuinig zijn op boeken)!!!!!!!!
Mijn gesigneerde boek van Debby. O wat balen.
Met veel moeite heb ik de bladzijden van elkaar afgehaald en ben nu steeds voorzichtig met de föhn bezig om de boel weer droog te krijgen. Als dat klaar is moeten ze maar onder zwaren boeken weer wat in model komen.
Jammer hé!

16 Comments:

Anonymous Anoniem said...

ach wat vervelend, tijm.
de lieve kat was even een rotkat:)
maar gelukkig is het niet onleesbaar geworden, anders had je het nog niet kunnen lezen ook.

de blog van froukje miste ik al.
ik dacht nog, misschien heb ik iets over het hoofd gelezen en is ze er mee gestopt.
wel jammer dat alles nu weg is.

8:21 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

heel erg vervelend, wat voel je dan beroerd he ! hopelijk valt het nog een beetje mee na het drogen!

9:12 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

AAAAAh gatsie, ik 'voel' het helemaal, brrrr.
Wat jammer zeg, en wat een werk het boek fohnen.
Je soms ......... !!??

11:11 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ohhh Tijm, wat een ramp zeg! Ik kan me voorstellen dat je erg triest bent nu! Een klein geluk dat je de wol weg had gehaald. Sterkte er mee!

11:28 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat ontzettend sneu voor je Tijm ,ik hoop dat alles weer goed komt , misschien kun je de blaadjes voorzichtig strijken als ze droog zijn?? dan worden ze misschien weer mooi recht.

12:39 a.m.  
Blogger Saskia said...

he tijm, wat naar! :-(
Misschien moet je de poes voor straf bovenop de stapel met zware boeken laten zitten zodat ze weer extra plat worden...

8:28 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dat is echt vervelend. Ik zou die kat echt helemaal de huid vol gescholden hebben. Maar ja, zo'n beestje snapt ook niet wat hij gedaan heeft. Hopelijk komt het allemaal nog een beetje goed met je boeken.

8:44 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heel vervelend!!
Op een boek ben je altijd zo zuinig en dan dit!!
Oh poes......

8:58 a.m.  
Blogger odette said...

Wat vreselijk zonde, ik hoop dat ze er nog goed uitkomen. Je had beter de boeken weg kunnen halen dan de de wol. Waarschijnlijk had de wol minder schade opgelopen van het nat worden.
Ik had een turkoise bloes aan, zat aan het hoekje van de tafel. Ik las dus pas later op een ander blogje dat jij die rode jas was.

9:18 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tsja, hadden ze tijdens de vakantie ook al gedaan...

10:41 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tijm, wat ontzettend sneu. Ik las het gisteren maar kon geen reactie plaatsen. Soms zou je de poes wel achter het behang willen plakken. Ik hoop dat je boek er nog een beetje redelijk uit ziet na het drogen.

11:10 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een ontzettende pech! Een gewicht op de boeken zetten als ze eenmaal droog zijn lijkt me een goed idee, dat heeft vast een gunstig effect.

1:29 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Jeetje, wat sneu!!!!!!!!!! Das pas ECHT balen!!!!

3:56 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

oh oh oh dit is heeel erg. Hier nog zo'n boekenkoesteraar...(nieuwe boeken ruiken vooral ook zo lekker)

12:02 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

hehe, eindelijk kan ik een reactie plaatsen. Wat akelig voor jullie allebei, Murphy regeerde weer. En de kat...? Even niet aaien.

1:07 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dat is balen! Ik zou het ook heel erg vinden. Ik ben ook altijd zuinig op al die prachtige en vaak dure boeken!

Ik had al een paar geprobeerd om op de blog van je zusje te komen, maar dat lukte telkens niet. Nu, weet ik de reden. Daar zou ik echt misselijk van worden.

10:59 a.m.  

Een reactie posten

<< Home