woensdag, november 15, 2006

Mijn Moeder

Mijn moeder is een groot handwerkster. Ze kan zeer goed breien, haken, kleding naaien, borduren en quilten.
Al eerder heb ik werk van haar uit haar jeugd laten zien op dit blog.
Dit keer een proeflapje om te leren smocken.
Het is zo mooi om te zien wat de meisjes (ja, jongens hadden toen geen handwerken) toen allemaal leerden met de handwerkles. Mijn moeder is er altijd trots op geweest dat ze kon handwerken en had er veel plezier in om als kind het te leren. Ze is zo verstandig geweest om het bijna allemaal te bewaren. Nu hebben we een mooi tijdsdocument in handen

Maar mijn moeder is niet alleen blijven handwerken, ze zit nu ook op computerles. Ze vond het eerst niet nodig om een PC aan te schaffen en kon er best zonder. Maar het laatste jaar begon het wat te kriebelen.Al die kinderen op internet en die kleinkinderen die het maar hadden over WWW.
Als practisch mens heeft ze toen, samen met mijn vader, een PC gekocht en is op les gegaan. Een aantal lessen verder en ze kan al e-mailen en op het WWW surfen!!!!
Mijn en haar moeder komt de SnB dag ook opluisteren.

13 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Weer zo'n mooi stukje handwerk. Wat leuk toch dat er zo veel bewaard is. Weet je misschien ongeveer welk jaar dit gemaakt is en op welke leeftijd !?
Het enthousiaste hebben jullie vast van haar.
Wanneer begint ze met haar blog :-))).

9:28 a.m.  
Blogger Tijm said...

Het is gemaakt op de lagere school.
Ik denk net na de oorlog.
Zal het haar nog even vragen voor de zekerheid.

Mijn vader denkt er wel over om een weblog te beginnen maar misschien is het voor haar ook wel een idee, maar ze heeft het al zo druk met: computercursus, handwerken, aquasport, tennissen,
schoonmaken voor de kerk, mensen bezoeken, heel het land door reizen met 'vrij reizen', vakanties, op stap met haar dochters, huishouden, lekker koken etc.etc.

10:04 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Zo moeder, zo dochters!!

12:24 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

jeetje, wat leuk dat er zoveel bewaard is gebleven !! dit is ook weer zo'n mooie lap !!

2:11 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ohhh wat leuk. Hoe herkenbaar!!! Ik heb ooit ook leren smocken. Het is een leuk werkje. Hier krijg ik gelijk de kriebel van om het weer eens te gaan doen. En wat leuk... PC les! Heel verstandig van haar. Ik wilde eerst ook niet, maar nu kan ik niet meer zonder internet en al die leuke blogs!!!

11:09 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Het is wel heel bijzonder zo'n moeder, volgens mij een uit duizenden..............

1:03 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuk!
:o)

2:22 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heel mooi dat dit bewaard is gebleven!!!
Zo moeder zo dochters!!
:-)

8:50 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

oh wat leuk! fijn dat je moeder dat heeft bewaard. Ik heb nog nooit gesmockt maar ik wil het graag een keer leren. Als ik dan zo'n mooi werkje zie beginnen mijn handen te kriebelen. Tot zaterdag!

10:53 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

thanxs voor je link naar m'n site! Leuke log: heeft Ma het al gelezen? ;)

5:19 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

oh, heden, smocken, heb ik ook geleerd. Groezelige handjes aan een babybroekje! 6e klas lagere school. Echt tijd voor een babybroekje. Ik vond het afschuwelijk. Maar dat van je moeder is mooi. Leuk dat ze het heeft bewaard.

11:21 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

sorry, verkeerde link onder mijn naam gezet. :-)

11:21 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

mooi! ik word altijd blij als ik zulke dingen zie.
(ik kwam op je blog via de blog van marian'ne m en heb meteen een link gemaakt op mijn eigen blog; hoop dat je dat goed vindt.

9:05 a.m.  

Een reactie posten

<< Home