donderdag, november 09, 2006

Warme handen

Ze zijn af, mijn Estonia wanten. Gemaakt met garen ui Estionia, gehaald door Marijgje (druk bezig zelf een blog te maken, even geduld AUB) en met een patroon uit het mooie boekje Kirikindad Patterned mittens II van Aino Praakli.
Saartje heeft me uit de doeken gedaan hoe ik af moest kanten en de duim op moest zetten en af moest kanten.
Het spiegelbeeld breien is me goed bevallen. Het resultaat is anders en toch zie je dat ze een paar zijn.
De gevlochten draadjes is een idee wat ik bij oude sokken uit Estonia tegen kwam. Aan dit draadje werden de sokken te drogen gehangen. Leek me ook wel handig voor mijn wanten.
Met het garen wat over is wil ik een soort sjaalcol maken met ook een patroon uit Estionia.
Er zijn genoeg mooie voorbeelden te vinden.

18 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Lekker!

9:44 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik vind ze prachtig geworden, en wat een eenheid ondanks ..., hoe bestaat het, leuk hoor !!!
Ik wil ook een paar maken. Wolhalla mailde net dat mijn pakje onderweg is, dus nog 1 nachtje slapen.

10:22 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Prachtig zijn ze geworden!!!

12:41 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

complimenten hoor.
ik doe het je niet na.
vooral dat 2 kleuren breien.
volgens mij gaat dat zo langzaam, dat er geen eind aan komt.:(
maar ze zijn heel mooi geworden.

7:47 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ze zijn heel mooi! Zulke wanten zijn nog verrassend warm ook. Ik ben erg benieuwd naar het volgende Estse project.

8:17 a.m.  
Blogger odette said...

Erg mooi, leuk zo 2 verschillende en toch hetzelfde.

8:18 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Noorwegen hier! Heb ik je een beetje nieugierig gemaakt?? Leuk. Ik kom vaak bij Saartjes blog, en ze had een link naar jou in het Fryslân SnB post. Ik vond het heel leuk om over een SnB in Leeuwarden te lezen, maar ik zou heel graag wat meer zien. Misschien ken ik iemand daar... Door een link bij jouw heb ik bij voorbeeld een hele mooie trui uit "Poetry in stitches" gezien: http://froukjes.web-log.nl/./photos/uncategorized/snb2.JPG

Ik schrijv mijn blog posts bijna alltijd in het Noors en Engels, maar de vachten-posts zijn alleen in't Noors omdat ze alleen binnen Noorwegen te koop zijn.

9:31 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

ze zijn leuk !!!! knap gedaan hoor !! ik hou alleen niet van handschoenen en heb ze eigenlijk ook weinig aan, behalve dan de handschoenen zonder vingers, die wil ik wel dragen ....

9:44 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wauw, ze zijn heel mooi geworden, en vast ook lekker warm met het ingebreide patroon!

10:26 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tijm, jij vroeg toch laatst om het patroon van de gebreide ketting? Is nu te vinden op mijn blog.

10:31 a.m.  
Blogger Emmy said...

Dit zijn erg mooie Handschoenen
Ik heb heel veel gebreid nu doe ik het zo nu en dan .
Ik wil je even bedanken voor je lieve woorden .Ik ben heel erg blij met de uitnodiging en hou jullie op de hoogte
Ik zet je blog bij mijn links
Emmy

10:54 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Super en wat snel zeg!!
Ze zijn prachtig geworden.

1:16 p.m.  
Blogger José said...

Wanten breien, ook al verslavend, zucht. Heb je deze ook al eens gezien?
http://www.liis.lv/majtur/darbmac/raksti.htm
Mooi he!

3:02 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

GAAF geworden! Knap hoor!
Ik lees een andere keer verder, ik val telkens in slaap... daarnet tijdens 't filmpje ook al...

Trusten!
;o)

4:13 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tijm , wat zijn ze mooi!
Fijn dat je zo iets typisch Est hebt gemaakt, met een goede inbreng van jezelf!

Misschien moeten we volgend jaar maar samen wolboodschappen in RIga- Letland gaan doen.....!

9:23 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heel mooi Tijm!!!!

2:42 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

mooi hoor!

3:56 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

mooie wanten, spannende kleuren. ze zien er goed uit!

7:19 p.m.  

Een reactie posten

<< Home