dinsdag, november 07, 2006

Dubbel balen

Eén Estiona want is af. Het ging niet vanzelf.
Toen ik halverwege was, wilde ik de bamboepennen mee op vakantie omdat deze door de beveiliging komen.Dus pennen eruit en ijzeren er in. Ik ben zo dom geweest om later met die ijzeren door te breien. Wat blijkt, ze hebben dezelfde maat maar zijn net iets kleiner dan de bamboepennen. Hierdoor is de andere helft iets strakker dan de eerse helft. Eerst viel het me niet op maar nu de want af is zie ik het wel goed.
Ook het minderen aan de top was niet echt een succes.Van Saartje had ik heel mooi een beschrijving gekregen om deze wanten te maken.Maar wat blijkt, de ene hand is niet zoals de andere hand. Ik moest doorbreien tot ik de pink bedekt had.Dit gedaan maar nu blijken mijn andere vingers echt veel langer te zijn dan die van andere mensen. Om een lang verhaal kort te maken........ik heb het afkanten in totaal 6 keer moeten uithalen voordat het echt goed paste.En dat voor iemand die zo'n hekel heeft aan uithalen.

Ik hou me niet aan de traditie en brei de andere want spiegelbeeld qua kleuren. Is weer even wat anders.
Al met al is het breien van deze wanten erg leuk om te doen, maar je moet tegen tegenslagen kunnen (maar is dat neit met alles zo!?)

13 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Joh wat een tegenslag en zo herkenbaar :-)).
Uithalen valt niet mee met ingebreid breiwerk. Volhouder hoor (Fries?).!!!
En toch is hij prachtig geworden en heel origineel tegengestelde kleuren.
Breien is emotie, want je gaat gelijk naar het Fries !!! :-)).

7:59 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heel herkenbaar, maar als ze straks afzijn ben je wel extra trots

8:22 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Oh dat is echt dubbel balen!!
Volhouden hoor....
ze worden schitterend!!
Erg mooi.
:o)

10:13 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hij is wel erg mooi geworden!!!

1:18 p.m.  
Blogger astridpersons said...

heel mooi: moderne kleuren en een traditioneel motiefje. Ook de onderkant ziet er fantastisch uit. volhouden hoor!

3:46 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

wat is ie mooi geworden!
goed idee om bij de 2e de kleuren andersom te breien, wacht geduldig af! en jou kennende komt het allemaal goed!

4:35 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Kun je het door wassen en blokken je klachten niet een beetje opheffen?
En straks zal iedereen ze heus bewonderen!

4:51 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja, 't is erg vervelend als het niet wil zoals je van plan bent, of liever het in het hoofd hebt, maar de eerste want is af! en mooi geworden! Leuk dat je de tweede qua kleurstelling andersom maakt.

9:05 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja, soms snap ik niet waarom ik breien zo leuk vind (als ik iets al voor de zoveelste keer aan het uithalen of achteruitbreien ben...)

10:55 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Soms zit het even niet mee. Maar als het uiteindelijk weer goed komt, dan ben je weer helemaal te vreden!

11:17 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Beschouw 't maar gewoon als een waardevol leermoment...
;o)
Wat ontzettend leuk dat de tweede precies andersom van kleur wordt!
:o)

1:59 a.m.  
Blogger José said...

Ja, wanten, het is een kwestie van geduld, ben ik ook aan het ontdekken ;-)
Maar mooi worden ze wel!

2:41 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ze worden heel mooi, maar ik zie inderdaad het verschil van de breipennen. Jammer.
Het idee om de kleuren om te wisselen vind ik heel origineel.

10:19 p.m.  

Een reactie posten

<< Home