dinsdag, oktober 31, 2006

Sokken

Ik was een weekje er tussen uit met man, dochters en ouders. Drie generaties. Erg gezellig en heel erg leuk!!!

Madeira staat bekent als bloemeneiland, maar ook als borduureiland. Overal waar je keek was borduurwerk te koop. Er zit een keurmerk op wat te kennen geeft dat het echt handwerk is en van het eiland. Omdat handwerken zo ingeburgerd is op het eiland keek niemand er vreemd van op dat ik op de meest vreemde plekken zat te breien, wanneer ik even tijd had, want er moest ook veel bekeken worden, veel gelopen worden en lekker veel gegeten worden.

Ook wordt er veel breiwerk gemaakt. Zalig dikke sokken/kousen, allerlei poncho's, mutsen en truien. Hier een mand met dikke kousen en mijn creaties.

De zigzag sokken/jaywalkers heb ik hier af kunnen maken. Na wat moeilijk aandoen zitten ze erg lekker.

9 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Lekkere vakantie zeg, met veel moois en lekkers mmmmmm.
Leuke sokken in de mand, maar die van jou vind ik het leukste. Fijn dat ze zo goed bevallen !!

9:21 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Omdat jij elke minuut van de dag benut, krijg je zo ontzettend veel voor elkaar. En... je bent natuurlijk razendsnel!

11:23 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Werd je niet door (andere) toeristen aangesproken met de vraag 'how much?'
Hahaha .... ik hoop dat jullie genoten hebben van het eiland.

11:59 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

mooi geworden, die zigzagsokken! Ben benieuwd naar de andere foto's.

5:05 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

leuk die zigzagsokken, maar hoezo, moeilijk aandoen ???

6:11 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooie sokken! zie er zo gezellig uit.

1:11 a.m.  
Blogger Rineke said...

Hee die pomatomus ziet er ook mooi uit zeg! Die van mij (die geen sokken worden) zijn binnenkort ook af!
Het moeilijke van de jaywalkers (niet elastisch genoeg) heb ik van anderen ook gelezen. Een beetje jammer wel, ze zien er zo leuk uit!

8:32 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik denk dat ik deze winter toch echt van die warme sokken ga aanschaffen, ons huidige huis op Madeira heeft tegels in de woonkamer en dat is toch kouder dan hout!

2:39 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

tof dat je jaywalkers je passen! ik heb het tot twee keer toe niet voor elkaar gekregen. jammer, want ik vind ze erg leuk. maar zelfs met veel aanpassingen wilden ze niet genoeg rekken om te passen.

heb je een fotootje naar grumperina's galerij gestuurd? ze geeft prijzen weg voor de zoveelste inzender enzo.

12:07 p.m.  

Een reactie posten

<< Home