zondag, november 19, 2006

Nieuwe aanwinsten

Op de SnB dag was meer dan genoeg te koop, het was eerder een kwestie van kan ik het nog houden. Ik heb Rowan kidsilk spray gekocht om de Wedding ring sjaal uit Handwerken zonder grensen te maken. Op de terugweg in de trein zag ik een patroon van een prachtige punt lace sjaal. Misschien verander ik dus nog van gedachten over wat ik met dit mooie garen ga maken. Verder heb ik erg veel bamboe pennetjes gekocht. Diverse lengtes en diktes en dan ook nog extra voor het verliezen of breken.
Verder was er een prachtige stand met Drops garen. Volgens mij hebben daar veel mensen echt staan kwijlen. Uiteindelijk heb ik 2 bollen Alpaca garen gekocht. Uit een bol kan een Moebius sjaal gebreid worden. Ik heb deze workshop gevolgd en was erg onder de indruk van het gegeven dat de sjaal vanuit het midden gebreid wordt en dan op een dubbel geslagen rondbreinaald. Ik weet hoe het werkt en ik ben al druk aan het breien maar echt, ik snap er niks van (als u begrijpt wat ik bedoel).
Ook heb ik 2 boeken gekocht. Het nieuwste boek van Debbie Stoller "De Happy Hooker" en een prachtig boek over hoe je mooie kanten aan je werkstukken kunt maken. De plaatjes alleen al zijn mooi om te bekijken en om te hebben.

14 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Prachtige aankopen! Ik heb me ingehouden, ga eerst al mijn sokken maar eens afmaken!

11:29 a.m.  
Blogger Emmy said...

ben niet geweest zijn daar allen breisters of ook andere hobbies ik had er ook nog nooit van gehoord
wel gezellig geweest zie ik

12:20 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tijm, heerlijke aankopen en lekker veel naalden.

12:29 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Voordat het allemaal verwerkt is!!!!!1!!!! wat het geworden is krijgen we dan later te zien , toch??

2:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een mooie boeken heb je gekocht!

5:30 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hoi Tijm,
Zoals beloofd een berichtje van mij, de dochter van de moeder en dochter.
Heb een superleuke dag gehad gisteren. De eerste moebiussjaal is klaar. Alleen een draai te veel. Ik weet ook hoe het moet maar snap er niks van ;-)

5:39 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja, dat alpaca he, van Drops. Ik had in Den Bosch al wat gekocht en kon me nu niet inhouden. Ik kocht wat groenen. Volgende keer weer wat anders.

5:58 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hele mooie aanwinsten....had ik ook al geschreven alleen bij een verkeerd logje.
Dom hé??

Ging ook bij jouw zusje langs maar volgens mij ligt haar log eruit??!!
Tijdelijk??
:-))

9:31 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

ik zit stilletjes je mooie aankopen te bewonderen. Prachtige kleuren wol!
Ik zag een punt lace sjaal door van Nelle wandelen. prachtig, met een mooie baan in het midden en vanuit de punt allerlei kantigs. très chique.
Het Alpaca hebben Basje en ik ook uitvoerig bevoeld, het was prachtig, maar ja, wìj breien niet zo heel veel ;) Knitting on the edge had ik gezien in een boekbespreking. Ik heb vergeten om er in te kijken, maar het lijkt me een erg mooi boek. Je hebt dus erg goed ingekocht ;)

10:56 p.m.  
Blogger Tijm said...

Floor, erg leuk dat je even gerageerd hebt!!!
Mijn sjaal is nog in de maak. Hoe zit dat met die extra draai??

Helaas, de weblog van mijn zusje (Friesfroukje) ligt er door technische redenene uit. Er wordt druk aan gewerkt maar kan nog even duren.

6:43 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

hoi Tijm, leuk je in "the real live"te hebben ontmoet afgelopen zaterdag. Mooie aankopen gedaan, dus jij bent zoet deze winter ;-)

10:27 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Bedankt Tijm voor de info!!!
Heb net ook gekeken maar ze ligt er nog steeds uit!!!
Succes Froukje met het computer gebeuren!!
:-)))

12:39 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat was het een mooie dag he!
En wat een geweldige foto van Debbie heb je, erg leuk!
Heb nog een foto van jou en je moeps in de trein, kan hem helaas niet sturen, Houd je dus tegoed!

1:18 p.m.  
Blogger Rineke said...

Leuke dingen gekocht! Ik ben ook met moebius bezig geweest een tijdje geleden, met het boek van Cat Bordhi (second treasury of magical knitting). Inderdaad niet te snappen, maar het werkt!

2:51 p.m.  

Een reactie posten

<< Home