vrijdag, november 24, 2006

Moebius sjaal

Op de SnB dag afgelopen zaterdag in Rotterdam heb ik onder andere een workshop gevolgd over Moebieus breien. Het werd zeer goed gegeven door Gini Westera die geholpen werd door 'Bloggy'. Het was een zeer leerzame workshop en iedereen die het volgde was erg enthosiast.
Nu is mijn Moebius sjaal af. Hij is echt goed gelukt, de kleur is mooi, hij zit goed, hij valt leuk, maar..................hij voelt niet echt als mij. Heel vreemd. Waarschijnlijk komt het omdat hij voor mij wat aan de korte kant is. Ik ben 1.85 lang en dan lijkt zo'n sjaal al gauw wat iellig.
Ik heb een wijs besluit genomen, ik ga hem uithalen (en dat voor iemand die een enorme hekel heeft aan uithalen). En ga een ander patroon zoeken en begin gewoon opnieuw, want het breien van deze sjaal is erg leuk en het drops garen werkt erg lekker.

24 Comments:

Blogger Saskia said...

ik snap wat je bedoelt, maar ik vind de kleur dan wel weer heel erg 'jouw'! Misschien een dikker garen? Ziet er verder wel super uit hoor Tijm! :-) (bedankt nog voor je lieve post op mijn bloggie!)

8:15 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heel leuk!!
Heb al eerder zo'n sjaal gezien en die was wat minder ielig!! Volgens mij bij de patronen van Drops. IIIIeeee uithalen!! Vreselijk maar soms moet je wel...
Het is wel erg mooi zo'n gedraaide sjaal.

8:34 a.m.  
Blogger Unknown said...

Hi, Ik denk dat de sjaal idd te smal is voor je, breder zou je nog mooier staan!

9:23 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat leuk, zonder zo'n mooi ding uittehalen! Is er ergens een patroon?

9:25 a.m.  
Blogger Tijm said...

Inmiddels is de moebius sjaal weer verandert in een bolletje garen. Het viel me niet zo zwaar om het te doen als ik gedacht had. Het is goed zo. Nu op zoek (onder anderen bij de garnshop) naar een geschikter patroon voor mij.

9:29 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

OO wat jammer, gaat de wol niet achteruit daarvan.
Hij WAS prachtig, de kleur de steek, had misschien als kraag bij een truitje gepast.

9:38 a.m.  
Blogger serajah said...

Erg mooi!is zo'n sjaal moeilijk om te maken? ik vind hem echt super!

Groetjes serajah

11:08 a.m.  
Blogger odette said...

Ik heb laats ook een mobius gemaakt (zo grappig om te breien) maar toen was de wol op voordat de mobius klaar was .... dus mobius ook iets te smal (en ik ben maar 1.62). Achteraf vond ik ook het gebruikte steekje niet leuk, beide helften moeten gelijk (lees mooi) zijn. Zo zonde, dus ook uitgehaald. Je hebt tenslotte niks aan een sjaal die het net niet helemaal is.
Ik had de wol zelf geverfd en gesponnen en had niet meer, heb er maar een ander recht sjaaltje van gemaakt en een nieuwe mobius komt er wel weer.
Mooi steekje heb je gebruikt, komt mooi uit.

11:42 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Oooops, te laat, al uitgehaald... Ik dacht dat het ook een prettig kerstmis cadeau zou maken (ja, ja, bijna Christmas!)
Dat moebius techniek lijkt héél leuk en slim. Moet dat eens proberen.
Gewoonlijk haal ik ten mintse twee of drie malen een breiproject uit voordat dat ik met het blij wordt. Dus, uithalen, vind ik dat nu helemaal normaal! Courage. Het zal voor het beter.

1:18 p.m.  
Blogger Emmy said...

eerst bedankt voor je lieve berichtjes op mijn weblog nog een uurtje en dan ga ik naar the expositie dus best spannend maar wel heel erg leuk

ik vind de sjaal erg mooi jammer dat je hem uit hebt moeten halen maar als het niet goed voelt heb je er ook niks aan .

1:27 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

hij zag er op de foto wel heel moi uit ..............

5:09 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

De sjaal zag er prima uit, maar ja, als het niet goed voelt, dan heb je er niets aan. Lekkere kleur ook. Op naar de volgende.

10:36 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Goed zo, dat je hebt uitgehaald! Niet leuk maar wel nodig.
Heb jij het bij de SamplerM niet dat je ook moet uithalen? Heb ik zo vaak gemoeten. Niet leuk maar anders wordt het ding toch maar een bron van ergernis. Nu nog op zoek naar iets leuks, maar dat is er meer dan genoeg te vinden. Toch?

11:21 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Veel succes met het opnieuw breien.

12:49 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Yes, goed van je dat hem hebt uitgehaald, zo op de foto is het garen inderdaad wat dun voor je of je moet hem misschien 10 cm breder maken. we horen het wel, uiteindlijk wordt het vast erg mooi!

9:31 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ach ja, waarom ook niet. Eventjes uithalen en hupsakee daar is weer een nieuw ontwerp van jouw hand!!

10:10 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

ja ik snap nu wat je bedoelt, mmh ipv dat ik eerst je weblog ff bezoek vóór ik je met mail bestook...

10:43 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hij was wel mooi! Maar ik vind hem ook wat klein. Mijn sjaal was ook niet zo goed gelukt (een draai te veel en ook te smal). Maar ik durfde hem niet uit te halen. Ik heb hem gewoon weggegeven ;-)
Ik ben benieuwd wat het bolletje wol nu wordt!

3:01 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

hoi Tijm, ik was niet de charmante assistente tijdens de möbius workshop van José. dat is denk ik Liza geweest, ook een breier van de Utrechtse bende. mij liep je in de bus tegen 't lijf, hihi.

8:54 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

ehm, om het nog ingewikkelder te maken bedoelde ik natuurlijk Gini. José was degene die de Grolsche wanten workshop deed. pffft.

8:56 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

geweldige kleur, die sjaal, wat een moed om hem over te breien. Maar ik begrijp je gevoel, anders draag je 'm toch niet.Je kunt ook nog voor een echte korte gaan :-)). Leuk emo'tje op je blog, ik heb dat breivrouwtje gelijk ingepikt.

9:22 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

o,wat leuk
die wil ik ook graag nog eens breien.is er ook een nederlands patroon van???

1:24 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

yes,ik ben begonnen
maar hoort dat zo,dat er maar een klein rondje, is en je bijna geen pennen hebt om te breien????????????
sjonge daar krijg je toch een pijn in de armen van!!

8:29 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Gelukkig heb je de foto nog, voor als je je later afvraagt of 't wel een goed besluit was om 'm uit te halen ...
Ik ga de keuken in, later de rest lezen..., pffft wat een avonturen tot nu toe, vooral de omgevallen vaas, zo jammer van je spullen!
Poes kon 't niet helpen, 't was gewoon de schuld vd lelies, die kunnen niet zonder water in de vaas, snertbloemen, grrr!
;o)

5:47 p.m.  

Een reactie posten

<< Home