maandag, december 11, 2006

Gebreide poefs

Zaterdag was ik in de interieur winkel van Jan de Jong in Leeuwarden. Daar zag ik erg leuke gebreide poefs. Natuurlijk was het machinaal breiwerk maar het zag er erg mooi uit. Dit kwam doordat er mooi materiaal was gebruikt, namelijk 100% Marinowol en omdat de vorm er prachtig met minderingen in gebreid was.
Het grappige is dat de poef Bonnet heet, wat een soort muts is. Dat is ook precies wat er met het gebreide gebeurd, het gaat over de poef heen als een soort hoed, zodat je het er makkelijk kunt afhalen als hij gereinigd moet worden.
Toch maar eens proberen het na te maken.


De Wedding day sjaal uit Handwerken zonder grensen 135 vordert gestaag. Het breit lekker,alleen ik ben wel wat aan het racen omdat ik hem op eerste kerstdag wil gaan dragen en dat schiet al aardig op.
Ik gebruik het garen Kidsilk spray van Rowan. Best duur, maar mooi. Wel vervelend is het dan, dat juist in zo'n kwaliteitsproduct het al een paar keer is voorgekomen dat er een knoop in zit.

14 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Zo zie je, dat je overal inspiratie en/of ideen op doet.
Je sjaal vordert al mooi !!
Heb al bij veschillende loggen gelezen over knopen en kleurverschil in kwaliteits garen.
Dat zou je niet verwachten daar het toch meestal een prijzig garen is, echt jammer.

7:36 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Prachtige kleur ook die je gebruikt voor de weddingringsjaal. Idd vervelend dat het garen niet doorloopt.

8:56 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Geweldig die poefs!!! Je Wedding sjaal wordt erg mooi! Moet lukken om het met de kerst klaar te hebben.

9:28 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

leuk he, ideetjes opdoen !! en je sjaal wordt mooi ! rustig doorbreien, dan kom je er wel...

9:46 p.m.  
Blogger - said...

grappig Tijm, idd hetzelfde garen, alleen ziet het jouwe er bij mij veel rozer uit. Het mijne is kleur 574 en iets meer richting bourgogne dan roze.
Hier nog geen knoopjes trouwens, wel een prop mohair die zich eruit liet pulken.

9:59 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Bij mij zaten er ook af en toe kleine knoopjes in. het vervelende is dat je het knoopje niet op tijd ziet en uithalen m,et dit patroon is ook niet echt een optie. Voor de rest wordt je shawl gewoon super, die kleur past heel erg bij je, je ziet er vast héél feestelijk uit met kerst.

10:25 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

hier ook weer zo'n mooie shawl! hij wordt schitterend, zo te zien. Ik brei op dit moment ook iets in mohair (Kidmohair van Phildar), het is best lastig breien vind ik. Nogal stroef. Maar misschien komt dat ook door de (kunststof) naalden.
Die poefs, wat een leuk idee.

10:41 p.m.  
Blogger Unknown said...

Duur garen met knopen: ik kan me daar zo nijdig over maken! Dat moest toch niet mogen! (Overslaande stem): Dat kan toch niet voor die prijs!!!!!!!

11:52 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hij wordt vast prachtig, je sjaal. Hoe los jij het op, zo'n knoop? Ik maak meestal een zogenaamde "russian join" maar dat kan met dit garen niet, denk ik.

8:26 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Die sjaal wordt echt mooi. Dat van die knoopjes, dat mag helaas. De regel is dat er 4!!!! knoopjes per bol in mogen zitten. Echt belachelijk vind ik, maar ja, niets aan te doen.

8:42 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Groeten van Ma

2:35 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Idioot dat er knoopjes in zo'n duur garen zitten. Mijn moeder heeft al een aantal van deze shawls gebreid en ik heb haar niet gehoord over knoopjes.
De shawl wordt erg mooi en het lukt jou zeker om deze voor de eerste kerstdag af te hebben.
De kleur past perfect bij je en je zult er beeldig uitzien!!

9:37 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Jee wat jammer, die knoopjes in je mooie garen, hopelijk komt hij af voor de kerst, gelukkig moet je veel rusten...Wat ga je er bij aan doen, je hebt vast al een idee?!

9:02 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Waarschijnlijk ben alweer opgeschoten met je weddingshawl. Veel succes met het laatste deel.

5:10 p.m.  

Een reactie posten

<< Home