donderdag, december 07, 2006

SnB Fryslân


Gisteravond was weer de avond van SnB Fryslân. Ondanks vele afmeldingen door ziekte en drukte op het werk zaten we toch weer met 16 mensen bij elkaar te breien.
Veel oude bekenden, maar ook veel nieuwe gezichten. Leuk!!
Vanuit onder andere Leeuwarden, Oosterwolde, Zwaagwesteinde, Veenwouden en Wolvega wisten mensen de weg te vinden naar Café Wouters.
Heel vreemd, maar Sinterklaas en 2 pieten kwamen nog langs en overladen ons met strooigoed en spraken in rijm tot ons.
Marijgje kon trots haar prachtige Clapotis showen waar iedereen erg van onder de indruk was. Iemand had het boek van Nancy Bush mee, waar een ander toevallig spul uit gebreid had en kon laten zien. Zo mooi!!! Er zaten beginners te breien op hele dikke pennen, veel mensen waren met sokken bezig (makkelijk om bij te kunnen kletsen) iemand maakte prachtige Rowan handschoenen af en ik was met mijn Weddingring sjaal bezig. Een breister had zelf een sjaal ontworpen met het patroon van een pentagram erin. Boeiend!

Helaas ben ik nog steeds niet in mijn goede doen. De rug gaat al beter maar blijft pijn geven. Ik ben er erg moe van en moet nog rustig aan doen. Al met al, het wil gewoon nog niet zo als ik zou willen en dat is erg balen.

Yesterday was the evening of SnB Fryslân. There were 16 people. Much old acquaintances, but also much new faces. Nice!! They came from all the directions of Fryslân to Café Wouters
It was very strange, but Sinterklaas and 2 pieten were there also and gave us candy and spoke in rhyme to us.
Marijgje could proudly show us here Clapotus and everybody was very impressed by it. Someone had the book of Nancy Bush, where a another person had made some stuff out of it.
There were beginners knitting on very thick neeldes and others were knitting socks (easy to do when you are talking).
Someone finished splendid Rowan gloves and I was knitting on my Weddingring scarf. One person was knitting a scarf with the pattern of a pentagram. Captivating!

Unfortunately I am still not well. My back already improves but is still hurting. I’m also very tired.

10 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Goh, dat er ook mensen helemaal uit Oosterwolde komen, ik kom daar zelf ook vandaan en het is best een eind rijden naar Leeuwarden. Helaas ben ik doordeweeks nooit bij mijn ouders, anders kon ik ook een keer langskomen. Ik vind je speldje met de Friese vlag wel geweldig! Fryslân boppe!

8:17 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja het was een geweldige avond!
ik was er helaas later door andere verplichtingen, ben wat langer gebleven. Dinie heeft me de opzet voor de moebius laten zien, Uiteindelijk ben ik om 10 uur naar huis gegaan. op naar 3 januari maar weer!

9:18 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Gelukkig dat je er toch nog heen kon Tijm, wees maar voorzichtig met je rug, en forseer het niet, al is dat moeilijk want eigenlijk wil je het gewoon niet. Het beste.

10:28 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat goed van je dat je toch naar de SnB- avond bent gegaan ondanks dat je rug het niet toelaat.
Wees voorzichtig!!

12:24 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Klinkt weer heel gezellig! Erg jammer dat ik er niet bij kon zijn....
Sterkte met je rug!

4:10 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Goed dat je toch gegaan bent, en weer een mooie opkomst !!! Zeker nu zo rond de feestdagen.

9:37 p.m.  
Blogger Unknown said...

Hee Tijm:Leuk dat SnB in Friesland zo'n succes is en vooral blijft. Ik ga echt nog langs komen (ben het aan mijn insigne verplicht). Maar voor nu: zorg vooral goed voor jezelf en neem de tijd voor je rug. Overklos je niet!

11:20 p.m.  
Blogger Emmy said...

bedankt voor je leuke reactie op mijn book covers .IK zit echt niet 8 uur achter mijn naaimachine ( zou ik wel willen ) ik heb gewoon een baan die VEEEEL tijd inbeslag neemt .
hopelijk gaat het snel beter met je rug dat kan een zeer vervelende kwaal zijn .

4:37 p.m.  
Blogger Rineke said...

Leuk verhaal, Tijm, en wat geweldig dat je nu ook in het engels schrijft! Veel beterschap met je rug!

12:11 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heel veel beterschap!
Lie(f)s

3:10 p.m.  

Een reactie posten

<< Home