donderdag, april 26, 2007

Nog 157 te gaan

Het schiet aardig op met de Birch.
Alleen het is vreemd: in het begin begon ik met 329 steken en kon ik de rust vinden om rustig aan breien. Nu het einde nadert, betrap ik mezelf erop dat ik steeds sneller wil (terwijl door het minderen van de steken het vanzelf al sneller gaat) en eigenlijk ongeduldig word. Ben ook zo benieuwd naar het resultaat na het opspannen.

Maar wat als het klaar is? Welk beroemd patroon zal ik dan gaan breien. Beroemd in de zin van : Clapotis, de sok Pomatomus en de sok Jaywalker.
Zelf wil ik wel weer een 'beroemde' sjaal/omslagdoek breien.
Wie heeft een goed idee??

15 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Je birch ziet er schitterend, vooral de kleur vind ik ook erg mooi! Andere mooie (beroemde) shawls vind ik "Print o' the wave" van Eunny Jang en "Sarcelle" van Knitters Anonymous. Ze zijn wat minder bekend dat Birch, maar ook wel erg mooi!

8:41 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

ik vind de Swallowtail Shawl van Evelyn Clark wel mooi, op de link hieronder gebreid door die Amerikaanse man die zo mooi kan breien.

http://brooklyntweed.blogspot.com/2006/10/swallowtail-shawl.html

10:52 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

of van dezelfde ontwerpster de Shetland Shawl

http://brooklyntweed.blogspot.com/2006/09/shetland-triangle.html

10:53 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Iets in het kader van Pride and Prejudice? Niet beroemd om zijn breiwerk (al zou ik graag een lange onderbroek voor mr Darcy willen breien) maar wel heel er mooi!

11:17 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Ja of een patroon om je eigen Colin Firth te breien...

11:34 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hij is schitterend. Nu al zonder opspannen. Ik ben niet van de brie ideen maar ze zullen je wel een idee aan de hand doen!! Succes met het afronden!!!

8:50 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Prachtig. Ik ken dat wel, sneller willen als het bijna klaar is. In het begin ben je ingesteld op "hier ben ik nog heel lang mee bezig" en dat geeft rust.

9:25 a.m.  
Blogger Saskia said...

wow, het lijkt wel een hele mooie suikerspin! Ben heel benieuwd naar 'the finished product'. :-)

4:10 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heel erg mooi! Ben benieuwd naar het eindresultaat..
Nog even geduld! :)

liefs, berber

6:44 p.m.  
Blogger Rineke said...

hoi Tijm, leuk om te lezen dat je me miste! Ik ben wel weer online, maar nog niet terug! Zit bij mijn zus in Santa Cruz, geweldig is het hier! nog niks gebreen op deze reis....

7:42 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Zal ik je een verrassingspatroon sturen (hard copy) uit het boek Folk Shawls. Wat te denken van de Bird's Nest Shawl uit de Himalaya? Of de North Sea Shawl uit Schotland? De Domovoi uit Rusland? Als je dat zou willen moet je je adres sturen.

8:11 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

lekker hè om weer wat nieuws uit te zoeken! De birch wordt prachtig!

11:30 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Je Birch wordt prachtig! Dat van dat ongeduldig worden dat ken ik. Ik heb vaak dat je een beetje uitgekeken raakt op het breiwerk, op de kleur. Als ik het dan later weer zie dan vind ik het vaak weer zó mooi, volhouden dus en afmaken!
Ik ben benieuwd welk patroon je hierna gaat maken.

8:15 a.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Ik hoorde net van je dat je waarschijnlijk niet genoeg wol hebt om de birch af te maken, balen. Kun je nog aan een goede extra bol komen? Wellicht hou je dan dus bijna een hele bol over, misschien kun je als volgend project de Branching Out van Knitty breien?

5:03 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

genoeg input volgens mij,,maar uh, sinds wanneer vraag jij mensen om ideeen?

8:13 p.m.  

Een reactie posten

<< Home