zaterdag, juni 23, 2007

Singing in the rain

De rode sokken zijn al een tijdje af maar waren nog steeds niet te zien op mijn blog.
Ik had het te druk met nog meer afscheidskadootjes maken:
een vilten tasje voor mijn Stagiere en een vilten tasje voor een collage die na 40 jaar trouwe dienst van haar pensioen gaat genieten. Door de drukte ben ik vergeten er foto's van te maken. Jammer.
Maar deze zijn wel vastgelegd!

Het patroon is van Knitty: Baudelaire.
Het garen is van Klazien: Arwetta.
Pendikte: 2,5

Het is een sokkenpatroon waarbij je met de teen begint.
Het patroon heb ik iets veranderd. Ik ben begonnen met 12 steken op elke pen (zie cast on) i.p.v. met 8 omdat ik anders vond dat de teen zo in een tuitje zat.
En aan de bovenkant heb ik afgekant met een bobbeltjesrand (geinspireerd door dit tasje).

Het patroon breit lekker en valt mooi.
Ik had me voorgenomen om een paar mooie buitenfoto's te maken van mijn voeten met de sokken maar helaas, steeds als ik er aan dacht, regende het weer, daarom even met de pootjes buiten de deur en snel even klikken en dan snel weer naar binnen.

By the way.......het groene tussen de stenen is geen mos en achterstallig onderhoud, maar het kamerplantje slaapkamergeluk, die het erg naar zijn zin heeft bij ons achter op de oude steentjes en in de schaduw. Zijn kleine, lieve, frisgroene blaadjes maken een tapijt op het terras en dat staat mooi.

9 Comments:

Anonymous Anoniem said...

O wat een mooie sokken!!!

9:24 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooi!!!!! Ze zitten erg mooi!!!

9:56 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Prachtige sokken, toch wel handig om bij de teen te beginnen lijkt me.

10:54 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Die zijn mooi geworden!

5:31 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Fantatische mooie rode sokken, wat wil een mens nog meer.

10:49 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

mooie rooie sokken !!!!!! en heel apart, slaapkamergeluk tussen de steentjes ...... wel mooi groen ..

8:04 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooi geworden hoor, deze sokken!

Prachtig dat groen tussen de stenen.

7:12 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tijm, die zijn mooi geworden!

12:00 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Gaaf geworden!

7:43 p.m.  

Een reactie posten

<< Home