maandag, januari 26, 2009

Pink Monday

Nu ligt de bank onder allemaal roze/paarse bolletjes garen.
Ook dit keer een project wat een verrassing moet blijven tot het gegeven is.
Even wachten dus. Het is prettig om zo met allerlei restjes bezig te zijn. Te genieten van de verschillende tinten.

Maar de lentekriebels beginnen ook weer te komen.
Het breien schuift naar de tweede plaats. Het tuinseizoen is voor mij begonnen!!
Nou ben ik er heel het jaar wel te vinden, ook wel in november en december, maar dan is het vooral kijken hoe het er voor staat en wat snoeien.
De gemeente heeft weer een grote partij houtsnippers op de parkeerplaats gestort en nu kan ik naar lieve lust heen en weer lopen met kruiwagens.
De tuinbuurvrouw breng ik ook een grote lading, omdat het voor haar te zwaar werk is.
Er kunnen weer stukken tuin gespit worden en de zaden staan te popelen om voorgezaaid te worden.
Ik moet bekennen dat als ik moest kiezen tussen handwerken/breien en tuinieren, dat die laatste dan toch zou winnen.

21 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Maar Tijm: wat een schokkende uitspraak op een breiblog!

3:28 p.m.  
Blogger Ammerins said...

Haha, ik snap je helemaal hoor!
En dat voorzaaien, ja, het kriebelt hier ook! Maar... eerst nog wat meer spitten! De aardappels kunnen in elk geval de grond in (moet ik eerst wel even kijken hoeveel ik er moet hebben), de rest moet nog...
Goede tip van de houtsnippers!

7:35 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tja, je naam zegt het al, hè? Tijm. Anders heette je wel gerstekorrel of kabeltje ofzo.

7:45 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

als het weer nu zo mooi blijft! Werk ze in de snippers!

8:05 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Klopt ook wel weer goed met het licht van vandaag! Roze maandag, hoera!

8:49 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tja wat een luxe probleem eigenlijk alhoewel het voor jou dus helemaal geen probleem is haha.
Mooi gezicht al die verschillende tinten rose.

9:39 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat heerlijk, al dat roze, dat het nu zal moeten stellen met een restje aandacht van jou. Als je 21 februari maar in Zwolle bent, en net op de tuin.

9:28 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Prachtig al dat rose. En het blauwe logje vond ik ook al zo mooi. Bij ons was het wel een rare dag op blue monday: Johan was ziek en ook Vera is flink ziek geweest.

Ik ben benieuwd naar hoe het met je tas is afgelopen.

Je hoeft toch helemaal niet kiezen tussen breien en tuinieren?! Het is juist zo'n mooie combinatie van een binnenhobby en een buitenhobby. En natuurlijk straks genieten van je tuin met een breiwerkje erbij...

9:31 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Maar na gedane arbeid is het goed rusten met een breiwerkje!

10:43 p.m.  
Blogger LMMCRL said...

Tijm, nu al in de tuin bezig?? voor mij is dat nog even te vroeg hoor, denk je een beetje aan je ruggetje!!!!!!

12:35 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Vrolijke boel bij jou op de bank
;-)
Groetjes Ingrid.

9:01 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Yeah, maar dat wisten we al een beetje. Hier is de Toverhazelaar aan het uitlopen en ik heb ook kriebels. Niet zo veel als vroeger (het staat vol!) maar ik mag nog graag een paar uurtjes verliezen met wroeten.
Maar ga wel door met breien, anders krijg je nog koude voeten. hahahahahahaa.

11:25 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dan ga ik me nu maar alvast verheugen op tuinlogjes. Al vind ik dit rose van het scherm af spetteren. Echt te leuk!

4:15 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wauw, wat een kleurenfeestje!!!!

5:16 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

spannend al die restjes. wat ik me afvraag: hoe gaat dat als het allerlei verschillende soorten garens zijn, kan dat allemaal gewoon bij elkaar in 1 project?

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

12:07 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooi al die kleurtjes en het stukje breiwerk ziet er nu al leuk uit! Ben benieuwd!

4:05 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

wat voor kleur wordt komende maandag?

4:18 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja, ik ben ook op Ravelry, als 'kiwiellie'
Schrijf wat Nederlands met moeite, ben toch blij dat ik het nog een beetje kan.

Het is zommer hier en gisteren kwam Lex binnen met een schaaltje aardbeien (we hebben die al sinds November!) boontjes, worteltjes, komkommers,en radijs voor op mij boterham.
Nog een keer boontjes zaaien en dan moet de winter groente in the grond. Wij hebben helemaal geen vorst - wij wonen on the beach.
Zie it's over I can't keep it up too long.
Lovely to meet you too.
Ellie

8:16 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Maar wat wordt het nou???

9:44 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat voor mooi plannetje heb jij weer? Ik wacht af... ik heb engelengeduld!:-)

Ik werk ook graag in de tuin, maar zo vroeg als jij er in te vinden bent, is voor mij iets te veel gevraagd! De temperatuur is voor mij nog niet zoals het moet zijn!:-)

10:01 p.m.  
Blogger Unknown said...

Ha, Paul is ook al bezig met het zaai plan voor ons groente balkon, ik vind het heerlijk om in de aarde te wroeten en te "aarden". Ik kan alleen in de voortuin echt wat ervan maken, achter is helemaal bestraat met potten. 7 katten zorgen ervoor dat er geen plekje echte aarde open kan liggen want dat word een drama.
Zie je hopenlijk op de beurs!
greetz, Niek

5:20 p.m.  

Een reactie posten

<< Home