woensdag, februari 18, 2009

Experiment

Met het lontwol wat ik heb om te vilten, kan ik natuurlijk ook spinnen. Daarom even een experimentje.
Ik vind het garen Eskimo van Drops erg prettig, het breit fijn en het vervilt goed in de wasmachine. Daarom wilde ik proberen om zelf deze dikte te spinnen. Nou dat viel tegen. Het werd eerder te dun dan te dik, mijn gesponnen draad.
Menig moment moest ik aan mijn Spinjuf denken en aan haar tips en bemoedigende woorden. Wat zat ik te stuntelen zeg. Toch maar weer vaker spinnen om het toch beter te gaan leren, was mijn eerste gedachte na dit experiment.
Uiteindelijk had ik een bolletje garen, waarmee ik kon gaan breien.
Voor het experiment wilde ik een kommetje breien om te kijken hoe hard zo'n zelf gesponnen draad met het vervilten zou worden. Het breien met mijn eigen gesponnen draad was een bijzondere en leuke ervaring.
Uiteindelijk vervilte het kommetje niet erg veel en werd het niet erg hard. Maar voor experiment is dit niet erg. Ik heb er veel van geleerd en barst weer van de ideeén.
De sneeuwklokjes barsten ook vol enthousiasme uit de grond en elk jaar komen er meer voorjaarsboodschappertjes bij.




9 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Spannend allemaal!!! Dik spinnen is veel moeilijker dan dun, zeker regelmatig dik spinnen. Het resultaat van je acties is wel erg leuk.

10:02 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja, zo kun je je zelf wel bezig houden. Heerlijk die sneeuwklokjes. Zijn de kleuren na het wassen ook vervilt? Het geel lijkt veel lichter.

10:39 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een fleurige foto's! Bedenk wel dat dik spinnen echt veel moeilijker is dan dun. Maar het resultaat is hartstikke leuk, zo tussen de sneeuwklokjes.

8:07 a.m.  
Blogger MoonWise said...

Spannend he, experimenteren. Ook al valt het resultaat soms tegen, zijn de ontdekkingen alleen al de moeite waard.

12:19 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat mooi kleurrijk!!

Ik vond dat gekleurde lontwol spinnen heel erg moeilijk. En inderdaad heb ik ook gehoord dat dik spinnen best moeilijk is. Al met al heb je het dus helemaal niet slecht gedaan! Integendeel: ik vind het er mooi uit zien.

9:10 p.m.  
Blogger LMMCRL said...

Wat een kleurig geheel, Lontwol, nog nooit van gehoord, maar ja, ik brei ook niet maar het ziet er wel mooi uit

9:20 p.m.  
Blogger LMMCRL said...

Wat een kleurig geheel, Lontwol, nog nooit van gehoord, maar ja, ik brei ook niet maar het ziet er wel mooi uit

9:20 p.m.  
Blogger LMMCRL said...

2 keer!!!! sorry

9:21 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Spinnen is not my thing, maar ik zie wel dat het moeilijk kan zijn. Prachtige kleurcombinaties.
Misschien de volgende keer dubbel twijnen?
Sneeuwklokjes, ik vind ze ZO mooi. Ik heb zelf heel veel soorten.

6:29 p.m.  

Een reactie posten

<< Home