zaterdag, juli 28, 2007

Nog wat vakantiespul

Natuurlijk wilde ik op Guernsey origineel Knitwear kopen, maar tot mijn verbazing is dat vrijwel nergens meer te krijgen. Het breien van de truien gebeurd machinaal en wordt zelfs aan andere landen uitbesteed en de sokken... .....die worden zelfs niet meer gemaakt (volgens een verkoopster). De laatste jaren werden ze al Engeland gemaakt maar de fabrikant is failliet gegaan en nu komen ze niet meer.
Jammer dat zo'n eeuwenlange traditie van breiwerk verloren gaat.
Ik heb ook nergens mensen zien breien.

Om mijn teleurstelling te boven te komen mocht ik van mezelf op de laatste dag mooi garen kopen bij de winkel Creaseys. Ze hadden niet echt veel, maar een heel klein beetje van Rowan en iets meer van Debbie Bliss. Ook al was de keuze beperkt, ik heb nog lang lopen dubben wat ik mee zou nemen en wat voor kleur.
Uiteindelijk stapte ik blij de deur uit met

5 bol Debbie Bliss Alpaca silk dk, een zalig zacht garen van 80% Baby Alpaca en 20 % Zijde.

5bol Debbie Bliss Cathay, een prachtig garen van 50% katoen, 35% viscose en 15 % zijde.

1 streng Debbie Bliss Pure Silk, dat spreekt voor zichzelf! Op onze fietstochten kwamen we ook bij een aarbeienkwekerij die zijn bedrijf uitgebreid had met een loods met meerdere winkeltjes. Een ervan was met hobby materiaal. Hier was de borduurwol van DMC maar 68 pence en dus goedkoper dan in Nederland. Dat kon ik niet laten hangen. Ik heb me ingehouden en maar 12 strengetjes gekocht. Dit ga ik er weer van maken.
Helaas, de postbode heeft mij nog niet de lang op gehoopte HzG gebracht. Nu maar hopen dat hij maandag op de mat valt.

16 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Prachtige wol en tja helemaal jouw kleurtjes, volgens mij. Alweer een beetje gewend thuis?

7:29 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

leuke vacantie-aankopen.
een mooi souvenir.

9:05 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooie kleuren!!! De een heeft de nieuwe wel en een ander weer niet!! Raar toch....hopelijk valt hij maandag in de bus...

2:13 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Inderdaad heel jammer dat die breitraditie uitsterft.

De garens die je gekocht hebt zien er schitterend uit. Mooie kleuren!

Bij mij is de HzG ook nog niet aangekomen. Hopelijk komt hij maandag!?

8:30 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Spijtig dat zo'n breitraditie uitsterft.... Een mooi souvenir, deze prachtige garens in fijne kleuren

10:25 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat spannend gebreide sieraden, ik ben heel benieuwd naar het resultaat.

11:31 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Lees ik dat goed dat er al mensen zijn die de nieuwe HZG in de bus hebben liggen? Hiep hoi dan komt hij er toch aan, ik had gehoopt hem zaterdag te krijgen ( mijn verjaardag) dat had ik een erg leuk cadeautje gevonden, ik ben trouwens erg verwend geweest, met allemaal hele leuke handwerkspulletjes, ik kan er weer een hele tijd tegenaan!
Vol be(ver)wondering zie ik op je blog de mooiste dingen voorbij komen. Het is een stimulans om zelf ook weer eens wat anders te proberen maken!

12:32 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Prachtige kleuren die dmc! Ook mooi Debbie-garen: weet je al wat je daarvan gaat maken?

1:45 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Zo te zien heb je het leuk gehad op het eiland; fijn. Wat aardig van die dame daar hè, dat ze de clue kwam brengen? Mooie garens heb je gekocht. Ik heb trouwens HzG gisteren al in de winkel zien liggen.

3:04 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

hooi mama! mooie foto's hoor!!
als je je sokken nu maar goed (!) aandoet!

3:21 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

ohhh wat een supermooie sokken...dat subtiele inbreitje,mmmmm

en je wol, lucky you!

hier ook nog geen hzg op de mat, bij niemand geloof ik, het zal maandag of dinsdag wel komen, houd vol :)

4:47 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Jammer he, dat zo'n traditie verdwijnt... je hebt wel mooie spullen meegenomen.

8:26 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

anoniem zei:
dit is je moeder.
een antwoord geven was nog
wat moeilijk.

9:45 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tijm, jammer dat de sokken niet meer gebreid worden. Je aankopen zien er geweldig uit.

11:31 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

The postman always rings twice!

11:40 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

hee je bent terug van vakantie. lekker uitgerust en leuke dingen gedaan, hoop ik. en mooie wol gekocht, zie ik hier.
Ik zag dat je je op Berthi's blog afvroeg waar mijn blog Bert Ajour gebleven was. @Tijm: ik zie hier dat je op zoek bent geweest naar mijn oude blog Bert Ajour. Ja joh, ik heb een nieuwe blog. De reden heb ik bij Berthi ook al uit de doeken gedaan: ik was een beetje uitgeschreven over handwerken, (hoewel ik nog wel veel handwerk), mijn 'schrijfzin' ging steeds meer in de richting van andere onderwerpen, vooral boeken. Ook vond ik het raar om in een en dezelfde blog over sokkenbreien en poëzie te schrijven. Daarnaast wilde ik niet meer in NL/Zweeds/Engels schrijven, dat kostte zoveel tijd en daar heb ik het veel te druk voor. Kortom, ik wou even helemaal opnieuw beginnen. Als je eens zin hebt, kom gerust een kijkje nemen op mijn nieuwe weblog (op www.kophieps.web-log.nl)! Ik blijf jou hier lekker volgen. Groet!

10:40 a.m.  

Een reactie posten

<< Home