woensdag, juli 25, 2007

Clue 3

Op vakantie had ik de mystery stole 3 mee genomen.
Aanvankelijk was ik wat terughoudend naar dit project toe. Ik ben gek op het breien van ajour maar om het te dragen, nee niet echt. Toch bleef het trekken en nadat ik mijn aarzeling gedeeld had op het blog en andere breisters het ook herkende, heb ik me er aan over gegeven.
O wat heb ik lekker zitten werken aan de sjaal. Genoten heb ik en het is verslavend. Spannend om niet te weten wat het uiteindelijke resultaat zal worden

Maar na clue 2 zou clue 3 uitkomen als wij op vakantie waren en ik zou graag door willen breien.
Daarom heb ik een berichtje geplaatst op de Yahoo-group voordat we op vakantie gingen. Of er ook iemand meebreit op Guernsey en of die iemand misschien clue 3 voor me zou willen copieren.
Zij reageerde gelijk en was erg enthosiast. Ze wilde de copy wel langs brengen op vrijdag.
Het toeval wilde dat we juist die vrijdag naar de andere kant van het eiland wilde fietsen en laat ze daar nou net wonen! Hoefte ze niet apart voor mij te rijden maar konden we afspreken op haar 'local beach'.
Janine is een gezellige vrouw die allerlei mooie breiboeken meehad om te laten zien. We konden eindeloos door blijven kletsen, net of ik haar al lang kende.
Ze bestelt veel via internet omdat op Guernsey weinig echt goed garen en aanverwante artikelen te krijgen zijn. Ook haalt ze veel patronen van internet en raadde me aan om vooral de Kiri te gaan breien.
Verder was haar t-shirt erg opvallend. Het draagt de tekst:

I have two needles

You have two eyes

Don't mess with a woman who knits

We blijven contact houden, via de mail en hopen elkaar weer eens te ontmoeten.
Ik kon verder met clue 3 en was erg gelukkig.

Ondertussen is clue 4 uit en ben ik daar mee begonnen. Ik vind het nog steeds leuk om te doen, maar op vakantie werkte het lekkerder, kon me er toen beter aan over geven. Nu komen de verplichtingen weer en dan is het moeilijker om mijn hoofd er bij te houden. Gelukkig komt clue 5 pas over 14 dagen uit.

13 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Mooi! Ik heb daar maar geen geduld voor en, niet onbelangrijk, ik draag dat niet en zal het niet dragen. Ben nu een simpel ding voor mijn schoonmama aan het breien. Maar dat laat ik dan heel vaak liggen. Vind andere dingen leuker.Jij niet. En leuk zo'n ontmoeting.

1:38 a.m.  
Blogger De Lapjeskat said...

Hallo Tijm,
af en toe kijk ik even op je weblog om te genieten van de mooie dingen die je maakt. ik brei ook maar dat kun je beter stuntelen noemen of frummelen, gewone sokken dat gáát nog, ben al blij dat ik bij de hiel de bocht om kan komen! maar om iets te breien dat zó wordt als ik het van te voren bedacht had, zelfs met patroon, hóu op! ;-) Nu vond ik bij het opruimen van mijn boekenkast twee handwerkboekjes van mijn oma, geboren in 1880, die als domineesvrouw in het hoge noorden van Friesland zich met nuttige en fraaie handwerken bezighield (geen gen van geërfd helaas). Vooral het ene boekje ziet er schitterend uit en ik denk dat jij er wel iets aan zou kunnen hebben.
Het ene boekje gaat over breien en en is zelfs genummerd: 1797 Beyer's Handwerkboeken Serie H No. 64 Kunstbreiwerk, N.V. v/h Firma J.D. Nolet, Utrecht. Het andere boekje is iets totaal anders: Handleiding voor Vrouwelijke Handwerken, door de Redactie van "De Gracieuse" Handleiding in het Weitaschknoopwerk en het Frivolitéwerk,(Macramé). Met meer dan 70 Afbeeldingen tusschen den tekst. Tweede druk. te Leiden, bij A.W. Sijthoff. Ik zag op www.boekwinkeltjes.nl dat er voor zulke boekjes nog behoorlijk wat gevraagd wordt, maar ik wil dat gedoe van verkopen niet en vind het leuker als het terecht komt bij iemand die er echt plezier aan beleeft. Ik hoef er niets voor te hebben. Laat maar even weten of je wilt hebben, dan kan ik het opsturen, of, als je toevallig in de buurt van Burgum woont (woont mijn schoonmoeder) even langsbrengen. Mijn e-mail adres is achoekstra@hotmail.com. Veel plezier en succes met al je mooie handwerk! Met vriendelijke groet, Anke Hoekstra, Arnhem.

9:08 a.m.  
Blogger Guernseygal said...

It was lovely to meet you and chat knitting - hope the family weren't too bored :-)
MS3 is looking good - you should get through clue 4 very easily - it s very repetitve.

9:09 a.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Leuk he om zo mensen te ontmoeten! Welk garen gebruik je voor die mysterysjaal? Ik had nog nooit van die mysterieprojecten gehoord, doen mensen dat vaker? Het lijtk me wel heel leuk.

12:02 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat leuk om zo via het breien mensen te ontmoeten. Die foto van jou op het strand met de lokale breister vind ik prachtig.
Ik trof op mijn camping in Duitsland een breiende Nederlandse buurvrouw en dat geeft toch gelijk een soort klik

2:51 p.m.  
Blogger De Lapjeskat said...

Hoi Tijm,
Het e-mailadres in mijn bericht van gisteren klopt dus dat zou moeten aankomen, probeer het nog maar eens :-)Ik kon jou niet terugmailen, als je via blogger mailt stuurt die dat door naar mijn hotmailadres en geeft ie een no-reply adres, vandaar dat ik hier reageer. Ik hoor het wel. Tot later.

9:12 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hoi Tijm,

Je bent (weer) in het land en zult dus wel blij zijn te horen dat de nieuwe Handwerken zonder Grenzen morgen bij de abonnees in de brievenbus valt! Het is een dubbeldik nummer geworden waarmee we hopelijk een beetje van het gemis van de afgelopen tijd goedmaken. Vanaf eind september verschijnt HzG weer 'gewoon' als vanouds, met dank nogmaals aan de geweldige inzet van alle trouwe lezeressen!

Hartelijke groet, Yvonne Koop
(hoofdredactrice Handwerken zonder Grenzen)

6:47 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ha Tijm, wat fijn om te lezen dat je nu echt plezier hebt in het breien van de MysteryStole. En hoe het breien in een KAL tot nieuwe ontmoetingen kan leiden. Ik ben benieuwd hoe de stole uiteindelijk gaat worden.

9:37 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Fijn zo'n inspirerende ontmoeting en misschien vind je in de nieuwe HzG ook inspiratie!

12:06 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooie blog! Ben benieuwd naar je Clue, even echt zien en voelen...Wel prachtig die foto ervan! (Fijn dat HzG weer uitkomt)

3:27 p.m.  
Blogger De Lapjeskat said...

Hoi Tijm,

Mijn e-mailadres staat in mijn eerste bericht aan jou, bijna onderaan. Ik kan jou niet terugmailen als je op mijn blog post, dan komt ie op hotmail binnen als no-reply en weet ik nog steeds jouw e-mailadres niet... Het zóu toch een keer goed moeten gaan :-)

11:55 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een leuke manier om mensen te ontmoeten in een ander land. Zo te lezen was het écht gezellig!! Leuk hoor.

Zo te zien wordt de mystery stole heel erg mooi. Je gebruikt een mooi garen.

8:27 a.m.  
Blogger N. Maria said...

Your stole is coming along beautifully! Hello to you way over there!

9:22 p.m.  

Een reactie posten

<< Home