zondag, juni 24, 2007

Vilten tassen 1

Van mijn ouders kreeg ik als geschenk van hun reis naar Kreta een leuk boekje over vilten en een zalig stukje olijfolie zeep met rozengeur.
Ze waren onder andere op bezoek geweest bij een winkeltje van een Nederlandse die daar al 11 jaar woont en kruiden, zepen en ander natuurspul van Kreta verkoopt.

Omdat vilten nu wat te zwaar voor me is (hernia en zo) bedacht ik me om me nu eens te verdiepen in het breien met wol en daarna dit te gaan vervilten. Ik kom dit op veel blogs tegen en het ziet er altijd erg mooi uit.
Tot nu toe wilde ik het niet doen omdat ik het gevoel heb dat het veel meer tijd kost, dan wanneer je gewoon losse wol gaat leggen en dan gaat vilten. Het voelt als dubbel werk.
Maar goed, wanneer ik het niet uitprobeer, dan weet ik het ook niet, dus maar begonnen met een probeersel.

14 Comments:

Anonymous Anoniem said...

geweldige souvenirs !!! ben heel benieuwd naar het boekje. Ik heb de sites bekeken en wat geweldig om als Nederlandse daar te leven en te werken .......
Ik ben heel benieuwd naar je experiment; ik heb het eens geprobeerd, alleen verkeerde wolkeuze, dus het resultaat vond ik niet geweldig ... weet je al wat meer over een eventuele behandeling ?

12:34 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Is het nou toeval dat je dezelfde kleuren hebt gekozen als de tas hieronder? Ik heb soms van die periodes dat ik steeds val op dezelfde kleuren, ken je dat? Ik ben benieuwd naar het resultaat van je experiment!

12:42 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

wat een mooie souvenirs van je ouders, fijn hoor. die streep kan heel mooi worden denk ik , zal tijdens het vervilten wat gaan doorlopen, ben benieuwd

1:01 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Succes met je experiment!! Super souvenir van je ouders!!

3:51 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

De Olijfzeep van de Griekse eilanden is heerlijk! Ik heb een paar stukken gekocht inn Griekenland gekocht, naturel, jasmijn en rozen. Je hebt daar heel veel soorten van. Ik was me er iedere dag mee onder de douche! Mijn laatste stuk is nu aangebroken... snik. Je doet er overigens ook heel lang mee. Je huid droogt niet uit vanwege de olijfolie. Toch merk je niks van dat 'vet'. Ik wil echt niks anders meer dan olijfzeep!
Ik heb geen ervaring met vilten ermee.

7:21 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat leuk en dat in het Hollands !!

Gebreid vilt is ook erg leuk. Heb hier in de handwerkwinkel voorbeelden van gezien. En leuke wol meegenomen. Je moet op vrij dikke pennen breien dus ook best snel.

Gelukkig ben je wel met handwerk bezig ondanks de pijnlijke rug.

7:26 p.m.  
Blogger Unknown said...

Wat lief van je ouders! En brei je wel met 100% wol, die niet "superwash" is? Anders heeft het vilten volgens mij niet zo veel zin..

11:14 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben erg benieuwd naar het resultaat van je experiment.

7:19 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Prachtige cadeautjes. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat van je experiment.

1:39 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met het vilten van breisels. Ik heb nog nooit gevilt, maar ik zou graag een keer vilten sloffen maken.
De tassen zijn prachtig: die kleuren.....

10:57 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik sluit me aan bij de anderen, benieuwd hoe je experiment gaat lukken.

12:06 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heb je goed garen gebruikt? Komt me niet als wol over op de foto. (Om te vilten heb je toch 100% wol nodig?)

2:40 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Lekkere souvenirs. Ik ben dol op olijfzeep, zo zacht voor je huid. En de kleuren van je a.s. tas sprankelen!

7:45 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik wacht met smart op de resultaatfoto's. Kunnen we de eerstvolgende stitch n bitch-avond niet houden in Griekenland (om het begin van de vakantie goed in te luiden)

10:55 p.m.  

Een reactie posten

<< Home