dinsdag, juli 24, 2007

Vakantie werk

Sommige bloggers waren benieuwd wat ik allemaal had gedaan in de vakantie op Guernsey en dan met name op het breigebied.
Ik had altijd een sok mee op de pennen, waar we ook heen gingen en daarom heb ik op de meest mooie plaatsen lekker kunnen breien en genieten van het uitzicht en de rust.
Verder heb ik alle garenwinkels van het eiland gevonden en bezocht.
Via het forum van de Kanaaleilanden had ik gevraagd of iemand wist of er garenwinkels waren op het eiland en toen kreeg ik een lijstje. Op de fiets ben ik ze stuk voor stuk bij langs geweest, ze ingeplanned in de routes die we gingen fietsen.
Toch viel het wel tegen. Veel acryl werd er verkocht en geen 'mooi'garen. Maar het was wel heel bijzonder om door sommige winkels te sneupen en te kijken wat er allemaal te koop was.

Ik heb nog wel leuke kinderbreipennen gekocht en haaknaalden.

Later meer.


PS
Mij is beloofd dat de Handwerken zonder grenzen eind deze maand weer zal verschijnen. Zou dit lukken?

8 Comments:

Blogger MoniqueB. said...

Lekker fietsen? Heerlijk!
Is het eiland niet zo groot?

Jammer dat ze geen mooie garens hadden, gelukkig was het landschap wel mooi.

11:29 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dat beeld van jou op het bankje is heerlijk....

p.s. verander je de s in grenzen nog even in een z?

12:18 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Prima thema voor een fietsroute!
Handwerkwinkeltjes!
Doe ik ook aan. ;o)
Welkom thuis.
:o)

2:17 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heerlijk zo'n vakantie, tsja, handwerkwinkeltjes in het buitenland, zou er een van ons echt aan voorbij kunnen lopen? ;)

HzG? dat komt vast deze maand uit. een goede doorstart geeft veel vertrouwen en nieuwe abonnees dus ze moeten wel :)

11:09 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

ha, Le Tricoteur, die kennen we! ik kocht er een prachtige trui voor DH. deze wordt nu de Guernsey Jersey genoemd.

12:17 p.m.  
Blogger yarnlot said...

In volgende link heb ik gelezen dat er eind juli een speciaal dubbelnummer van HzG verschijnt:
http://cultuurintekst.mrblue.hensel.nl/handwerken-zonder-grenzen-gered/#comments

Ben heel erg benieuwd!!

4:47 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Jammer dat er nog zo weinig mooie garens te vinden waren op Guernsey. Je zou toch anders verwachten.

8:23 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Volgens mij is acryl nog steeds troef in de commonshops in England, mijn ervaring is niet veel beter. Maar wat je zegt, altijd even sneupen, ook al zit het garen in plastic!

4:06 p.m.  

Een reactie posten

<< Home