maandag, juli 02, 2007

Regen zondag tas

Gisteren was het bij ons heel vies weer. In de nacht en de ochtend was er al 30 mm regen gevallen en door het donkere weer buiten, kreeg ik zin om te vilten.
Door een reden (hierover later) had ik opeens een goed idee, maar toen ik mijn materiaalkast nakeek bleek ik te weinig wit te hebben.
Zij had helaas ook niet meer, dus toen het idee maar kleiner uitgevoerd.
Met inspiratie is het gek, overal doe je onbewust ideeën op en vaak weet je niet meer waar het vandaan komt.
Dit idee is (denk ik) een samenstelling van inspiratie door mijn moeder, mezelf, en Marijgje.

Al gauw was ik zalig bezig. In tijden niet meer iets groots gevilt en ik kon er daarom extra van genieten. Teken dat het beter met me gaat ?!
Wat zou het worden ??
Ik heb een kleine tas voor onze vakantie gemaakt. Aan de ene kant de vlag van Fryslân.
En aan de andere kant de vlag van Guernsey.
Nu ga ik er nog op borduren, dus later meer.

15 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Mooi gemaakt zeg, en wát een leuk idee. Jij hebt de regenachtige dag in ieder geval nuttig besteed. Ik ben benieuwd wat je er nog op gaat borduren.

8:17 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Fryslân boppe ;-)

10:00 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooi zeg! Dat maak jij dus zo maar even met materiaal dat je in huis hebt? En fijn dat het wat beter met je gaat!

1:32 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Grappige tas, leuk idee. Ga je naar Guernsey? Lijkt me een prachtig eiland.

7:44 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Leuk zeg, ik wil ook echt een keer leren vilten, ik zie jou en Marieke zulke leuke dingen maken!

10:00 p.m.  
Blogger Unknown said...

Kijk nou toch! Je gaat er weer echt voor! Groots en meeslepend wil jij vilten ....

Nou ja, dan moet het er nou maar eens een keertje van komen.... (de muziek zwelt aan en daar gaan de Friese koren los). Het begint bij de diverse fanfares uit de regio, dan vallen de kinderkoortjes in, Sieb fan De Kast natuurlijk, solootje van Marco en dan gaan we gigantisch:

Frysk bloed tsjoch op! wol no ris brûze en siede,
En bûnzje troch ús ieren om!
Flean op!
Wy sjonge it liet fan 't bêste lân fan d'ierde,
It Fryske lân fol eare en rom.
Klink dan en breidzje fier yn it rûn
Dyn âlde eare, o Fryske grûn!
Klink dan en breidzje fier yn it rûn
Dyn âlde eare, o Fryske grûn!

11:34 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik sta al in de houding!

6:46 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

wow, ben benieuwd naar het eindresultaat! Guernsey is een prachtig eiland. wij waren er een paar jaar geleden, verbleven aan de prachtige groene zuidkant. elke dag wandelen langs het klifpad, heerlijk, ik wil zo weer terug.

10:13 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hier is de link. Wij zijn het eerste stop, ongeveer bij 4 minuten of zoo:

http://www.zdf.de/ZDFmediathek/inhalt/2/0,4070,5561954-6-wm_dsl,00.html

9:08 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Fijn om te lezen dat het iets beter met je gaat.
De vakantietas is een erg leuk idee!

11:03 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

jeetje, weer een originele tas zeg !! hij is idd heel leuk !!

7:33 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat leuk!!!!

2:37 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hij is mooi, in het echt nog mooier, klaar voor de reis dus!

9:26 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Grappig idee, joh!

7:18 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

mooie handen heb je!

1:17 p.m.  

Een reactie posten

<< Home