woensdag, april 22, 2009

Twins

Genieten van dit seizoen. Bloemen en planten die me weer blij verrassen.
De tuin begint het weer te winnen van het breien.
Ondertussen zijn wel de tweelingsokken af.
Dit idee heb ik jaren geleden eens gezien op een blog en ik vond het gelijk erg grappig. Met sokkengarens die ik nog op voorraad had, ben ik aan de slag gegaan. Het patroon is gewoon een basis toe-up sok, waarin ik op gevoel aan het breien ben geweest wat de strepen betreft.
Al breiende merkte ik dat er heel veel variatie mogelijkheden zijn. Je kunt bijvoorbeeld beide sokken spiegelen, of juist heel verschillend breien. Ik heb het dit keer vooral bij afwisselende strepen gehouden, maar je kunt ook allerlei inbreipatronen toepassen. Al met al een leuk experiment die zeker een vervolg zal krijgen om alle mogelijkheden te onderzoeken.
Nog 9 nachtjes slapen en dan is het al tijd voor onze zomervakantie. Beeeeeetje vroeg, maar het kon niet anders. Daarom komt ook weer de vraag: Wat voor breien gaat er mee op vakantie??
Als traditie maak ik altijd een sok (paar sokken) waarbij ik dan het proces vastleg met het vakantieland op de achtergrond. Heel raar, maar dit jaar heb ik hier helemaal geen zin in.
Moet ik toch trouw blijven aan deze breitraditie? Sokken zijn wel zo makkelijk om mee te nemen, niet zwaar en neemt weinig plek in. Allemaal voordelen, maar toch staat het me dit keer gewoon tegen. Of komt het omdat ik geen leuk patroon en garen heb..............


11 Comments:

Anonymous Marijke said...

Wat een leuke sokken!
Waarom maak je niet een sjaal in de vakantie? Zag op de groep van SnB dat dat niet meer mag, omdat je ze niet draagt. Maar als je ze nu eenmaal graag maakt, wat geeft dat dan? Een avondje uit eten kost minstens zoveel als garen voor een sjaal en dat is de volgende dag weer weg. Aan het breien van een sjaal heb je langer plezier. Bovendien kun je sjaals ook ophangen om naar te kijken of weggeven. (Je kunt natuurlijk ook aanrechtdoekjes breien. Die zijn NUTTIG!)

6:52 p.m.  
Anonymous Lies said...

Ga je naar een omgeving waar ook garen te koop is? Ik vind dat altijd erg inspirerend.

9:33 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Gewoon doen waar je zin in hebt. En als je niet te licht hoef te reizen, neem je toch een boel garen en naalden mee? Zie je ter plekke wel waar je zin in hebt!

11:13 p.m.  
Anonymous Jolanda said...

Laat je inspireren door de omgeving!

6:29 a.m.  
Blogger dominiqueknitting said...

zin kan veranderen natuurlijk... ik zou dus maar én sokken, én een kantproject meenemen. Weegt toch niet veel (tenzij je met de rugzak gaat en alles uitgemeten is)

9:19 a.m.  
Anonymous annita said...

Leuki hè, een beetje aanrommelen met sokken, wel veel draadjes om af te hechten.
Je moet de traditie toch maar volhouden. http://www.knitty.com/ISSUEspring09/PATTcachoeira.php Deze zijn erg mooi, maar misschien een beetje ingewikkeld.
http://knitty.com/ISSUEfall06/PATTcablenet.html ook leuk en wel wat eenvoudiger.
Of je koopt gewoon een knettergekke bol wol met alle kleuren van de regenboog, of je verft een sokkenlap (vandaag hier bij mij een klein workshopje sokkenlappen verven, morgen het resultaat op mijn blog), resultaat is verslavend om te breien, en breit daarvan recht-toe-recht-aan sokken.

9:36 a.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Zo he, nu al bijna zomervakantie, mijn ouders gaan dan ook al!
Als je geen zin hebt in sokken, probeer dan wat anders; shirtje, of een top.
Je spiegelsokken zijn erg leuk, en passen prima bij de tuin. Mooie inspiratie.

9:25 a.m.  
Anonymous hannah said...

Heerlijk dat de lente er weer is. Je sokken zijn erg mooi geworden.

8:12 p.m.  
Anonymous Lida said...

Prachtige sokken in een even prachtige omgeving.

12:42 p.m.  
Anonymous froukje said...

Prachtig die tweelingsokken! En ja, altijd weer een dilemma: wat neem je mee op vakantie...heel herkenbaar, altijd heb ik veel te veel mee :)

8:20 p.m.  
Anonymous Ingrid. said...

Mooie foto's !
Goed weekeinde , groetjes Ingrid.

11:19 a.m.  

Een reactie posten

<< Home