dinsdag, mei 26, 2009

Heimwee

Vandaag ben ik weer begonnen op mijn werk, na 3,5 week vakantie.
Ik hou van mijn werk en heb geweldige collega's, maar vandaag had ik heimwee. Heimee naar mijn vakantie, het vrije gevoel, het even niks te hoeven, doen waar ik zin in heb, de rust.
Op mijn werk is een ingrijpende reorganisatie gaande waarbij er geschoven wordt binnen de teams met personeel en er kunnen gedwongen ontslagen vallen. Niks is meer zeker, er heerst onrust en onduidelijkheid. En de vraag speelt, zal deze zoveelste reorganisatie nu wel helemaal uitgevoerd worden en niet halverwege alweer ingehaald worden door een ander idee van 'een wijze man', zoals de laatste 7 jaren het geval is? En vooral, wordt het er echt zoveel beter van??
Ik heb heimwee.
Heiwmee naar de rust, de duidelijkheid. Gewoon mijn werk doen, waar ik goed in ben en voor de rest geen gedoe. Tevreden thuis komen van een dag hard werken en me met plezier op een breiwerkje storten.

18 Comments:

Anonymous Siem said...

Ja ik snap wat je bedoeld, telkens weer schijnt het wiel opnieuw uitgevonden te moeten worden, erg vermoeiend en onrustzaaiend!!

7:14 p.m.  
Anonymous Lida said...

Vervelend is dat een reorganisatie, dat zorgt voor onrust en dat is tegenwoordig schering en inslag. Wij krijgen een fusie, daar komt ook veel bij te kijken en soms verlang je gewoon naar je werk en rust. Sterkte ermee en hopelijk blijf je zitten

7:20 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Oh ja als ik je verhalen hoor, ben ik alweer zo blij dat ik niet meer in een grote organisatie werk! Ik hoop dat het snel duidelijk wordt allemaal en dat je weer wat rust van de buitenwereld krijgt!

11:10 p.m.  
Anonymous Jolanda said...

Dikke knuffel.

6:36 a.m.  
Blogger LMMCRL said...

Hopelijk valt het allemaal wel mee als je weer aan de slag bent, je kunt niet meer doen dan je best. Ik hoop dat je toch een plezierige dag zal hebben. Sterkte.

9:33 a.m.  
Blogger Ammerins said...

Hear, hear!!! En dat is nou net de reden waarom ik voor mezelf ben begonnen... (overname, reorganisatie, verhuizing en daarna bij een ander bedrijf faillissement...) Maar natuurlijk leent mijn werk zich daar wat beter voor dan het jouwe... Sterkte, en put vooral kracht en energie uit je prachtige tuin!!! Ik ben zoooo jaloers! Ik kom al amper toe aan mijn nog net geen 100m2... ;)

10:17 a.m.  
Anonymous annita said...

Tja, wat zal ik hier van zeggen, ik leef met je mee en hoop dat het gedoe snel voorbij is.

10:18 a.m.  
Anonymous annita said...

Wat iik ook nog wilde zeggen: mooie foto!!

10:19 a.m.  
Anonymous Marijke said...

O, wat zit je daar heerlijk in dat mooie laantje te breien. Daar kun je in ieder geval zo nu en dan aan terugdenken. Bij ons thuis hing vroeger op het húske een tegeltje met 'Piekerje net, it komt dochs oars'.

11:28 a.m.  
Blogger Unknown said...

ja alle organisatie menen om de zoveel tijd te moeten reorganiseren en herorienteren en bezuinigen en een efficientie-slag maken bladiebla. en dan komt er een ander baasje en die wil het allemaal weer anders. veel sterkte want dat zijn geen leuke tijden.

9:14 a.m.  
Anonymous Serena said...

Sterkte meid! Ik kan me voorstellen dat je naar rust hunkeren, zeker na zo'n heerlijke lange vakantie - wat een contrast ...

8:17 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

herkenbaar helaas...met dit verschil ,dat ik nu een maand de boel de boel laat en een maand wegga...mmmmmmm
gelukkig heb je je relax/werktuin :prachtig!! en je mooie kunst/breiwerken ter ontspanning...ik was bij tante lies op terschelling,wat een gezellig mens en wat een heerlijke bolletjes heb ik gekocht......groetjes en hou je taai....hil

9:30 a.m.  
Anonymous froukje said...

ja,wat gaan vrije dagen toch snel voorbij... en wat zou het heerlijk zijn dat we gewoon ons werk konden doen waar we goed in zijn, zonder reoganisatie op reoganisatie....en wat kan ik me dat gevoel voorstellen, onzekerheid, over de toekomst en toch ook frustratie over...vanalles! Wel mooi hoe Marijke dat schrijft!('Piekerje net, it komt dochs oars').
Probeer idd gewoon je ding te doen. Maar ja...heimwee naar rust, o als ik die foto zie, o wat kan ik me dat voorstellen!

11:41 p.m.  
Anonymous hannah said...

O, ik kan me goed voorstellen dat je naar rust verlangt. Veel sterkte!

10:55 a.m.  
Blogger MoniqueB. said...

De gekozen foto zegt genoeg. Effe pauze om na te denken over wat je allemaal staat te wachten.
Moeilijk hoor, vooral als je het zelf niet in de hand hebt.
Voor je vakantie had je waarschijnlijk al de zelfde zorgen, de vakantie heeft dus echt geholpen; je kon het even loslaten.
Hopelijk is er gauw meer zekerheid, welke uitslag het dan ook maar wordt.

11:37 p.m.  
Anonymous yvonnep said...

Meid, ik snap je maar al te goed.

7:22 p.m.  
Anonymous astrid said...

reorganisatie is de nieuwe managementziekte. Lees maar eens dit artikel: http://www.republic.nl/nieuws/2009/19/-Reorganisatiedrift-overheid-schiet-doel-voorbij-.htm

4:23 p.m.  
Anonymous berthi said...

Duidelijkheid en geen gedoe, dat willen we toch allemaal! Ik hoop dat het jou gaat lukken!

Een schitterende foto die veel rust uitstraalt!

11:13 a.m.  

Een reactie posten

<< Home