donderdag, juni 11, 2009

Time managment

De dagen vliegen voorbij.
De laatste tijd kom ik niet meer zo aan breien toe, maar ja, ik heb wel een breiblog en daar moet ook wel weer eens wat nieuws te lezen vallen. Vandaar een berichtje met maar weinig breien maar wel andere zaken die mijn tijd opslokken.
Naast mijn werk is dat natuurlijk de tuin, waar nu heel veel aandacht en energie naar toe gaat. Omdat tuinieren altijd doorgaat en je niet een week kunt zeggen, ik doe er niks aan, ben ik er vrijwel elk vrij uur te vinden. Sla uit eigen tuin vinden ze zalig hier thuis en de doperwten en tuinbonen zijn ook al bijna eetklaar. De aarbeien liggen bijna elke avond op een beschuit naast de koffie en de fruitbomen hangen alweer vol met minivruchten, die in de komende maanden groter zullen groeien.
Samen met haar ben ik een zaterdag naar de Kleine Plantage in Eenrum geweest. Voor tuinmensen en plantenliefhebbers een echte aanrader!!! Er waren dit keer speciale groenten dagen waar zoveel moois te koop was, dat ik gewoon even radeloos werd. Zoveel soorten tomaten, pepertjes, courgettes en veel meer. Als plantjesgek wilde ik al die kratten wel mee naar huis slepen.
Zondag ging geheel op aan de verzorging van Tijmman en dat deed ik heel graag! Hij liep de Marathon van Leeuwarden en had een prachtige tijd, namelijk 3.26.59 .
Mijn taak was om op diverse plekken van het parcours te staan met zijn sportdrinken. Dus tijdens zijn hardlopen was ik steeds heel hard aan het fietsen om van de ene naar de ander plek te komen en flesjes op te houden. Na deze topprestatie van Tijmman, was hij superfit en had nergens last van, terwijl ik erg moe was en op tijd naar bed ben gegaan.
Tot slot toch nog iets van breien. De wolhemel deken staat weer op de pennen en als er ergens even een beetje tijd over is en mijn boek trekt niet teveel aan me, dan klinkt het getik van de pennen weer rustgevend door de kamer.



12 Comments:

Anonymous Marijke said...

Leuk om even te lezen over je 'Tijm management'. Het is maar goed dat er beweging is in het leven. Altijd alleen maar met een breiwerkje op de bank zou ook saai zijn, hoe leuk breien ook is.

8:47 a.m.  
Blogger Unknown said...

die sla ziet er lekker uit zeg! Ik doe meer aan onkruid management momenteel.
En nogmaals:42 kilometer in 3 uur 26 Respect!

10:54 a.m.  
Anonymous Ingrid. said...

Nog genoeg te doen als ik je blog zo lees...
Fijne dag , groetjes Ingrid.

2:09 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Variatie is het toverwoord. Samen met afwisseling, passie en inzet.
Knap hoor, van Tijmman! Geweldig gedaan.
Eenrum is echt mooi, unieke lokatie en prachtige planten. Beetje ver om er zo maar even heen te gaan.

Eet smakelijk!

5:09 p.m.  
Blogger dominiqueknitting said...

proficiat aan Tijmman! Dat van die flesjes drinken ophouden komt mij bekend voor... (in Parijs deed ik het wel met de metro, niet met de fiets). En nog veel plezier in de tuin!

10:46 p.m.  
Anonymous froukje said...

hahah Tijm Management ik sluit me geheel aan bij de reactie van Marijke!Mooie foto's!

2:14 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben heel nieuwsgierig naar de wolhemeldeken.
Zou ook wel een lapjesdeken willen maken.
Is het mogelijk voor je om een beschrijving of foto's te mailen? Bij voorbaat dank.

4:44 p.m.  
Blogger Herma said...

Voor Anoniem.

Als je anoniem bent kan ik moeilijk naar je mailen. Misschien dat je naar de site van de wolhemeldeken kunt gaan. Daar zie je de foto's. De beschrijving is over een tijdje te koop.

7:54 p.m.  
Blogger MariekeStAALSMID said...

mooie sla en Eenrum is te verleidelijk voor jou!
De vrouw achter de sportman heeft een erg druk leven...........

10:17 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Sorry, niet aan gedacht om m'n adres te geven.
Site wolhemeldeken lukt niet, ben geen member...
Bij voorbaat dank, met vriendelijke groet,
Carola.
carool@xs4all.nl

9:53 a.m.  
Anonymous yvonnep said...

Ja, zo'n marathon wil wat van ons...:-) (ook zo'n rennende man). Geniet van je tuin, brei lekker aan je deken (ziet er mooi uit) en leef vooral ontspannen.

4:42 p.m.  
Anonymous annita said...

Hoe prachtig ook wij van alles kunnen breien, tegen dit moois van de natuur kan niets op.
Mijn broer woont in Garnwerd, een buurdorp van Eenrum. Als ik daar ben, ga ik graag even langs.

10:39 a.m.  

Een reactie posten

<< Home