zaterdag, juli 18, 2009

Little sister went shopping

Mijn 'kleine' zusje is weer terug van vakantie. Ze had een boodschapenlijstje mee van mij. De boodschappen kwam ze vandaag brengen.
Drie potten zalige lemon marmelade en 4 brei tijdschriften.
Ik ben er erg blij mee.
Thanks Sis, dat je voor me wilde shoppen en het mee wilde nemen. Zo kom ik dit regenachtige weekend wel door. Bijzonder is het feit dat in de tijdschriften ontwerpen staan van designers die zus ontmoet heeft.

De 'Delfs blauwe' plaid vordert gestaag. Het is erg leuk werk en daarom ben ik er 's avonds nog druk mee bezig. Het gevolg is wel dat ik afgelopen nacht erg heb liggen dromen, ik bleef maar haken in mijn slaap.
Dus vanavond maar even een ander werkje pakken om een betere nachtrust te krijgen.
Waar ik tegen aan blijf lopen is het feit dat het wel erg veel tijd neemt om een hele plaid te haken. Grote projecten kosten veel tijd, dat weet ik, maar al snel heb ik mijn zin er af en wil ik weer andere projecten aanpakken. Daarom maak ik meestal kleinschalige projecten, omdat mijn spanningsboog niet zo groot is. Nu wil ik doorzetten, zoeken naar hoe ik gemotiveerd kan blijven, het accent kan blijven leggen op het proces en minder op het eindresultaat. Een hele uitdaging.


10 Comments:

Blogger MoniqueB. said...

Oh wat mooi! Wat ziet die deken er lekker fris, fries, hollands en delfts uit!
Prachtig gewoon.
En mocht je de moed in de schoenen zakken, dan mag je even op mijn blog kijken....

7:12 p.m.  
Anonymous Jolanda said...

Wat ben jij een bofkont!

De delfste sprei, ik vind hem super.

8:15 p.m.  
Anonymous gea said...

een heel bekend verhaal:)
ik wil ook altijd gauw gauw iets af,
ik heb het haak werkje ergens liggen waar je het zo kan pakken
en af en toe haak ik er een paar hexagonnetje eaan,
zo hoop ik het tot een beetje groot kleed te maken hahaha

9:19 a.m.  
Blogger Unknown said...

Eén tip. Hecht meteen af. Ik heb mijn kleed met granny squares al jaren af, maar hij ligt ook al jaren in de kast omdat ik nog zoveel moet afhechten ...

10:41 a.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Oh dat ziet er leuk uit, net of je zelf op vakantie bent geweest, ik kom wel een keer bladeren ;-)

1:19 p.m.  
Anonymous froukje said...

oooh je sprei wordt echt leuk! Grappig om de boodschapjes op je log te zien, ikzelf heb ook genoten van die tijdschriften!

6:23 p.m.  
Blogger LMMCRL said...

het ziet er zo lekker fris uit, heerlijk om aan te werken lijkt me, wat maakt het uit dat het lang duurt, ooit op een dag is het ineens klaar.

9:30 a.m.  
Anonymous annita said...

Ik wil ook zo'n zusje!! Ik ken dat probleem van grote projecten. Ik heb dat heel erg met spinnen (ook met breien natuurlijk). Begin ik aan een nieuwe project, maar dan ben ik zoooo nieuwsgierig naar het garen dat eruit komt dat ik de boel snel af spin, en dan heb ik al weer zin in het volgende spinproject, gevolg: ik heb veel meer gesponnen garen dan ik op kan breien. Met het breien nijg ik ook naar kleinere projecten en daardoor ontstaan er bergen sokken, muizen en apen, wel allemaal van zelfgesponnen wol. Met mijn houtwerk heb ik dit gelukkig niet, anders kwam er nooit een harp af.

9:44 a.m.  
Anonymous Siem said...

Hij wordt wel heel erg leuk, je deken en het scheelt dat je steeds een stukje doet en niet een enorme lap op je schoot hebt liggen.
Heerlijk die jammetjes hmm!

7:20 p.m.  
Anonymous astrid said...

inderdaad anders. Ook de buitenste rij wordt anders gehaakt. De jouwe wordt overigens erg mooi.

1:38 p.m.  

Een reactie posten

<< Home