zondag, juli 12, 2009

Lazy sunday afternoon

Wat een weer, wat een weer.............
Maar het geeft een goed excuus om eens lekker lui de zondagmiddag door te komen.

Toen het gistermiddag nog mooi weer was, kwam ik in een tijdschriftenhal zowaar een Simply knitting tegen! Tussen nog meer breitijdschriften. Mijn verbazing was groot! Hij zag er aantrekkelijk uit, maar de prijs was dat niet. Hij koste 12, 50 euro, terwijl hij in England 4.99 pound kost. En met de koers van vandaag zou hij dan op 6 euro komen. Ik snap best dat de winkelier dat tijdschrift moet importeren en zo en dat het logisch dat de prijs dan omhoog gaat, maar ik heb een betere optie. Het toeval wil dat mijn lieve zus momenteel in Cornwall zit en dat ik haar 'boodschappenlijstje' meegegeven heb, met daarop, jawel, dit tijdschrift. En laat ze nou net smsen dat ze alle 4 de tijdschriften en de jam van het lijstje binnen heeft! Ik gun haar de vakantie, maar ik kan nu haast niet wachten tot ze weer thuis is, met mijn bestelling.
Wat is dit een zalig weer om eindeloos te haken aan zo'n haakwerk als de lapjesdeken. Lekker in een luie stoel in de serre, dus toch lekker licht, kan ik zo genieten van de regen op het dak. Muziekje op, wijntje binnen handbereik, toastjes met makreelpaté aangereikt door Tijmman, wat kan het leven toch verrukkelijk zijn!!


12 Comments:

Anonymous Jolanda said...

Echt wel!

10:21 p.m.  
Anonymous astrid said...

ja, klopt. Mindless knitting (haken in dit geval) geeft je de mogelijkheid om lekker weg te dromen of een leuke film te bekijken. Mijn favoriete combinatie.

10:58 p.m.  
Blogger LMMCRL said...

Wat heerlijk dat je zelfs van slecht weer nog kunt genieten.
Samen met mijn dochter gisteren aan zee (lekker achter glas) gegeten en het was leuk om te zien hoe in de zee de surfers wachten op een golf, het waren net allemaal zeehondjes die voor de kust dobberden.

8:54 a.m.  
Anonymous annita said...

Super, eigenlijk is een dagje dat je niet in de tuin kunt werken ook wel fijn. Toch maar goed dat wij je excuus waren om dat mooie garen te kopen. Het moet toch de kast weer in vanaf vandaag wordt het weer weer beter :))

9:51 a.m.  
Anonymous Edith said...

Misschien toch maar een abonnement nemen. Ik geloof dat het ongeveer 64 euro voor 13 nummers kost (zo'n 5 euro per nummer) inclusief verzendkosten.

5:22 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Het is inderdaad een groot verschil in prijs, voor zo'n tijdschrift, wij zijn net terug van vakantie, wij waren in het Lake district en Schotland, heb mezelf getrakteerd op 4 verschillende brei tijdschriften, en er waren er nog meer,jammer dat wij niet zoveel keus hebben.
Ingrid (kantklosjes)

10:17 p.m.  
Blogger Mariella said...

Ja, de prijs is inderdaad erg hoog, maar toch vind ik het wel een service, ik koop ze daarom toch nogal eens. En haken in de tuin met een glas wijn, super. Genieten van de zomer!

9:50 a.m.  
Blogger MoniqueB. said...

He, jammer ik heb niet zo'n zus. Ik héb geen eens 1 zus...

Nou ja, jij wel en wat is dat handig.
Veel haakplezier.

11:25 p.m.  
Anonymous froukje said...

Wat leuk die deken! En wat een verschil in prijs!

10:44 a.m.  
Anonymous Willemtje said...

Yarn Forward en The Knitter zijn ook heel erg de moeite waard.

8:23 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

wat zijn wij handwerksters toch snel tevreden, een hapje,een drankje, een lief die het aanreikt en een handwerkje op de bank ;)

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

8:20 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

zeer interessant, bedankt

7:01 a.m.  

Een reactie posten

<< Home