maandag, juli 27, 2009

Aardappeleters

Nou zijn we niet van die grote aardappel eters, maar na een lezing over aardappels werd ik enthosiast en heb dit voorjaar op aantal vierkante meters een biologische soort gepoot. Daar zijn we nu van aan het eten en ik moet zeggen dat ik de aardappel steeds meer begin te waarderen. Het leuke van nieuwe aardappels is dat je ze niet hoeft te schillen. Het velletje is nog mooi dun en na wat schrobben kunnen ze gelijk in kokend water gelegd om gaar te worden.
Ze zijn zeer smakelijk en lekker bij veel gerechten. Zoonlief gooit over de gekookte aardappelen graag wat gebakken uitjes en champignons en dan een salade ernaast met slasoorten en kruiden uit eigen tuin. Biologischer en lekkerder kan haast niet.
Met het haken/breien wil het niet zo vlotten. Er zijn teveel andere leuke zaken op dit moment. Zo waren we afgelopen weekend voor een nachtje naar Ameland en dat is bij uitstek een prachtig fiets eiland. Nou kan ik staande haken en breien maar tijdens het fietsen lukt het me nog niet.
Tip voor moestuingekken:
Bekijk de DVD van Jamie Oliver eens, Jamie at home, naar zijn gelijknamige boek. Op de DVD staan alle 13 afleveringen van deze serie met lekkere recepten en goede tips voor het verbouwen van diverse groenten.
Ook het boek van Alma Huisken over de aardappel is een aanrader.

8 Comments:

Anonymous Siem said...

Hi hi een echt reclame blogje dit keer maar inderdaad aardappels zijn erg lekker, althans dat vind ik! Nog maar lekker smullen dan van de aardappels. (ja leuk boek he)

5:17 p.m.  
Anonymous froukje said...

Ik mocht de aardappels ook proeven: heerlijk! Het gaat mij ook al zo, te druk met allerlei leuke dingen, maar ach die breiwerkjes komen wel weer.

6:59 p.m.  
Anonymous Lida said...

Ik vind aardappels ook lekker, vooral de nieuwe. Leuk om ze te rooien uit eigen tuin

8:19 p.m.  
Anonymous annita said...

Ze zien er uit om zo van het scherm te eten, ik houd wel van aardappels, vooral als ze nieuw zijn. Weet je wat lekker is: nieuwe aardappels even koken, in stukjes snijden en dan roerbakken met met rauwe andijvie, uitjes en eventueel spekjes, een zomers alternatief voor andijvie stampot.

11:15 a.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Oh wat heerlijk, een dagje naar een eiland. Lekker uitwaaien.

Wij hebben zo'n 30 kilo aardappels van eigen tuin; lekker, makkelijk en het scheelt gesjouw.

9:15 a.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Niet heel goed voor de lijn, maar wel lekker: aardappelgratin!

11:40 p.m.  
Blogger LMMCRL said...

De aardappelen lijken me heerlijk,Ameland daar ben ik nog nooit geweest maar het gaat wel een keer gebeuren hoop ik.

9:23 a.m.  
Blogger LMMCRL said...

De aardappelen lijken me heerlijk,Ameland daar ben ik nog nooit geweest maar het gaat wel een keer gebeuren hoop ik.

9:23 a.m.  

Een reactie posten

<< Home