vrijdag, november 06, 2009

Contact

Op Ravelry zijn veel groepen, waaronder de Frisian Crafters. Deze groep bestaat uit brei(st)ers uit heel de wereld die wat met Fryslân hebben. Mensen die er wonen, mensen die er gewoond hebben of waarvan de voorouders er vandaan komen.

Toen mijn moeder besloot om een reis naar Nieuw Zeeland te maken, heb ik dit aan KiwiEllie verteld. Het leek haar heel leuk om mijn moeder te ontmoeten. Mijn moeder vond het een leuk idee dat er iemand aan de andere kant van de wereld was, die wist dat ze langs zou komen.

Bepakt met een eigen geborduurd Hûskedoekje (handdoekje voor op de WC), een theedoek met de Fryske spreuk 'oer us skynt deselde sinne wer't wy op e wrald ek binne, (overal schijnt dezelfde zon waar ter wereld we ook zijn), een mooi boek 'Van die damesdingen' van M. Michon en snoepjes, is ze het vliegtuig ingestapt.
KiwiEllie heeft haar gebeld op de dag dat ze bij haar in de buurt was en ze hebben een ontmoeting geregeld, wat ze beiden als zeer leuk ervaren hebben.

En ik kon van afstand mee genieten want KiwiEllie stuurde me uitgebreide mails over het bezoek en ook een mooie foto van haar, haar man met mijn moeder.
Wat is internet toch leuk en Ravelry in het bijzonder!
Ondertussen vordert plaid 2 (de Rozerode plaid) gestaag.

11 Comments:

Blogger Unknown said...

Wat een geweldig verhaal! En die spreuk/gezegde ook..
Zo heb ik zitten breien met een Deense in Antwerpen, hier thuis met een Finse en stuur ik kadootjes naar Frankrijk en Canada.
Ravelry is DE uitvinding van de afgelopen jaren wat mij betreft.

7:26 p.m.  
Anonymous froukje said...

Ooooh wat wordt deze ook mooi!!

7:54 p.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

Oh wat leuk! Ja KiwiEllie kletst ook altijd zo gezellig mee op ons forum inderdaad, leuk he overal leuke mensen.
En deze plaid wordt ook weer prachtig inderdaad.

11:54 p.m.  
Anonymous Siem said...

Ja ik had de foto al gezien, erg leuk en ziet er gezellig uit met die friese pakjes op tafel ;-). Wat wordt je plaid toch ontzettend prachtig!! wederom

5:56 p.m.  
Anonymous jolanda said...

Prachtig!

8:44 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Fijn dat je moeder zo lief ontvangen is daar, voor jullie ook plezierig denk ik ;)
Wat wordt je roze plaid móói!

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl

11:57 a.m.  
Blogger Unknown said...

ja ravelry is geweldig. Leuk dat ze zo'n gezellig contact hebben gehad.

1:21 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Heb je de turbo er op gezet?? Die plaid gaat snel zeg. Hij wordt leuk.
Het verhaal van je moeder en Ellie had ik al gelezen op Ravelry. Echt super.
Ik hoop dat ik zoiets ook een keer mag beleven.
Wens je moeder nog een fijne reis en een veilige reis terug.

8:32 p.m.  
Anonymous hannah said...

Wat een geweldig verhaal! De foto zag ik op Ravelry, écht heel leuk! Ik vind het ook heel dapper van je moeder dat ze zo'n reis onderneemt.

Je plaid wordt erg mooi.

7:22 a.m.  
Blogger Sylvia said...

Leuke plaid! Ik ben (nog) niet zo'n haakfanaat maar als ik dit zie wil ik er meteen wel aan beginnen!

9:43 a.m.  
Blogger Sylvia said...

Hoi Tijm, even een antwoordje op je vraag via mijn weblog. Ik werk op een grote hogeschool in Zwolle en daar was een themaweek 'de week van je loopbaan'en daar worden dan dit soort dingen georganiseerd. Dat zijn de leuke dingen van werken bij een onderwijsinstelling, de krenten in de pap zeg maar.

8:47 a.m.  

Een reactie posten

<< Home