zondag, november 15, 2009

Sint en chocolade

Met dat slechte weer had dochterlief zin om een lekkere taart te bakken. Haar oog viel op deze taart, uit de Allerhande nr. 12, die we samen zijn gaan bakken. Een taart met 72% chocolade !!! Een zalige taart met abrikoos, walnoten en natuurlijk heel veel chocolade. Wat grappig om te zien dat er meer zielen zijn die op hetzelfde moment op dezelfde ideeën komen.


Sinterklaas is weer in het land. Een speciale tijd waarin we elkaar, zonder het te benoemen, mogen verrassen met kleine attenties. Het is een speciaal feest, wat mooi past in het rijtje samen met Sint Maaarten en met het Kerstfeest.
Dit jaar was de intocht in Leeuwarden voor het eerst live op Omrop Fryslân. Kon ik al breiend en droog zittend vol bewondering en gezonde spanning kijken naar 'mijn' Sinterklaas.
Klein verhaaltje als uitleg: Jaren terug werkte ik in een viswinkel. Ik onmoette er veel klanten en op een zonnige dag in de zomer kwam er een vriendelijke, rustige man binnen, waar ik opeens een heel speciaal gevoel voor kreeg. Een gevoel van ontzag en bewondering. Ik voelde me als een kind. Wat deed ik, ik vroeg: "Mag ik u iets vreemds vragen? Bent u Sinterklaas?" Hij keek me rustig aan met pretogen en met een vriendelijke stem zei hij dat dit klopte. Net alsof we samen een mooi geheim bewaarden.
Sindsdien kom ik hem zo nu en dan door het jaar tegen en elke keer knikt hij dan naar me, als Sinterklaas en altijd voel ik me dat kleine kindje die weet dat ze gezien is.




11 Comments:

Blogger Unknown said...

Ha, wat een geweldig verhaal! En die taart, is ie al op??

Eerlijk gezegd heb ik met tranen in mijn ogen liedjes meegezongen voor de tv. Het idee dat er zoveel kinderen en mensen tegelijk in NL Zie ginds komt de stoomboot zingen, daar kan ik niet tegen, dan komen de tranen vanzelf!
Mijn kindjes zitten er HELEMAAL in dit jaar...
Super!

10:33 p.m.  
Blogger Ammerins said...

Ooooo, die ga ik ook maken. Lekker!!!! De nieuwe AH? Die heb ik nog niet... maar ik zie hem idd op internet staan, geweldig!
Hier ook twee kids die druk aan het zingen en doen zijn, hoewel de oudste nu al wel heeeeeel veel moeilijke vragen stelt en de antwoorden eigenlijk niet meer gelooft ;)

12:16 a.m.  
Anonymous Jolanda said...

Ja wij zitten er ook midden in. Mijn oudste is nu een ook een schatbewaarder (ze kent dus het geheim). Ze heeft fantastische ideeen over hoe we het dit jaar moeten gaan vieren. Prachtig om te zien hoe het feest op verschillende manieren beleefd wordt.

6:13 a.m.  
Blogger Sylvia said...

Oh jee, en die taart zie ik dan op maandagochtend vroeg om half acht als ik op kantoor net achter mijn pc kruip en gauw even kijk op mijn weblog.

Nu heb ik de hele dag zin in taart en vooral chocolade!! Ziet er heerlijk uit :D

8:19 a.m.  
Anonymous froukje said...

ooohhh, mag ik ook een stukje?

9:50 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

De meneer in kwestie heeft dus van nature al die houding en uitstraling die hij maar 1x per jaar mag 'gebruiken' om mensen zoals jij blij te maken. Wat een vreugde.

De taart is lekker, dat zie je zó!
Ik heb nog geen sint gezien op tv. Ik ben er nog niet helemaal klaar voor, geloof ik. Of aan toe, dat kan ook.
Kindjes wel hoor, schoen al gezet, kadoo'tjes aangekruisd; laat maar komen!

11:53 p.m.  
Blogger Janina Modaal said...

Wat een geniaal verhaal, van de sint die je ontmoette!

Smakelijk aan de taart en geniet nog van deze gezellige periode!

9:31 a.m.  
Blogger MariekeStAALSMID said...

Mmmm wat een TAAAAART! die vraagt om wat speciale aandacht, maken dus!
Oh, wat byzonder, jij ziet Sinterklaas vaker in het jaar, benijdenswaardig!

1:08 p.m.  
Anonymous Siem said...

Wat een bijzondere ontmoeting en wat een geweldige taart heerlijk!!

6:16 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

DE TAART WAS LEKKER :)
IK ZAL NOG EENS EENTJE MAKEN :)

"dochterlief" (hihi)

8:03 p.m.  
Blogger Hannah said...

Wat een heerlijke tijd is het als Sinterklaas er is. Mooi verhaal hoor. En de taart ziet er echt heerlijk uit!

9:41 p.m.  

Een reactie posten

<< Home