maandag, december 17, 2007

Twee in een

Van dit prachtige garen van Storm op zolder (Blue Faced Leicester sokkenwol kleur: Kabouterhuis) ben ik begonnen aan het uitproberen van twee sokken breien op een rondbreinaald.
En dat gaat erg goed en prettig. Zo fijn zelfs dat ik me kan voorstellen nooit meer op 5 pennen sokken te breien.
Het patroon is leuk en makkelijk om te breien en het schiet aardig op.
Op Amazone.com zag ik speciale sokkenbreiboeken met patronen voor het breien op een rondbreinaald van 2 tegelijk.
Zij geeft een duidelijke foto uitleg hoe je het doet.
Nooit meer dit probleem of last hebben van een Second Sock Syndrome.

I tray to knit 2 socks at the same time and I love it! This is the pattern. I think I never use 5 needles again.
She shows how to knit two socks at the same time.

14 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Wauw Tijm, wat een prachtige kleuren, handig ook om de sokken tegelijk te breien.

7:36 p.m.  
Blogger Rineke said...

Leuk, ik heb het ook gedaan en inderdaad erg handig. Maar ehm waar is het tweede bolletje? Van de foto afgerold?

8:16 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Ik heb nog nooit zo'n mooi effect gezien! Een prachtige combinatie van kleur EN patroon.
De techniek moet ik nog proberen, maar zo te zien gaat het je goed af!
Ik heb idd al een paar keer SSS gehad, dus deze techniek zou dát kunnen voorkomen...

10:02 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooie kleur!! Handig toch, die twee sokken op één naald. Ik doe het ook nooit meer anders.

9:30 a.m.  
Blogger Alice said...

Ziet er goed uit, mooi kleurenverloop! Twee op 1 naald doe ik meestal ook (zowel top-down als toe-up), soms prefereer ik toch de vijf naalden of 1 sok op een 60 cm rondbreinaald. Net hoe mijn stemming is :)

10:31 p.m.  
Blogger Birsen Şahin said...

İk heb begonnen met je eerste dag, en now ben ik aan het eind. Het was hardstikke leuk om al die mooie dingen te zien. Wat mooie sokken waren dat! İk ga 't ook proberen.

(İk denk dat ik m'n nederlands nog niet verleerd ben; sinds 1974 leef ik in Turkije

12:51 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Zoals jij en Annita er over schrijven klinkt het toch als ideaal om zo je sokken te breien. Ik geloof dat ik het toch ook maar eens moet gaan proberen.

Wat een schitterend garen, de kleuren zijn echt prachtig!

hannahknits

7:46 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

wat worden ze mooi! en wat ben je al ver!

11:48 a.m.  
Blogger Unknown said...

Leuk he! Ik vind het ook ideaal, en die van jou worden helemaal prachtig.....!

12:01 a.m.  
Blogger José said...

Dit ga ik beslist ook eens doen, want ik ben aan een nieuwe sokkenuitdaging toe. Bedankt voor de links!

3:37 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Het ziet er erg mooi uit, ik ben benieuwd naar het resultaat.

Hoe lang zijn je rondbreinaalden /is je rondbreinaald? Ik heb er twee van 30 liggen, ik wou het daarmee weleens proberen.

9:40 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

dat wil ik ook nog eens proberen, maar denk dat het te ingewikkeld is. Met jouw links toch maar eens een poging wagen.

12:15 p.m.  
Blogger Saskia said...

ik vind het er altijd zo ingewikkeld uitzien, maar ik leid/lijd erg aan second sock syndrome dus het zou wel wat voor mij zijn en Annita laat het wel minder moeilijk lijken... dus wie weet als ik weer eens wat UFO's in FO's heb omgetoverd!

5:19 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Super deze wol en de sokken

Groetjes Lida

4:49 p.m.  

Een reactie posten

<< Home