zondag, december 02, 2007

Advent

Vandaag is het eerste adventsdag. Het begin van toeleven naar de Kerst via de vier zondagen voor Kerst. Jozef en Maria zijn bij ons weer onderweg naar Bethlehem.

Today is first adventsday (the first of 4 sundays before Christmas). In our house Jozef and Maria are on there way to Bethlehem.

Op het prachtige blog van Tas-ka (het ontwerpers buro van Hester en Jantien, die de mooiste dingen maken) kwam ik de volgende tip tegen: de site van het Belgische ontwerps duo Anne Masson en Eric Chavelier. Ze werken onder de naam Chavelier Masson.
Ik geniet ervan hoe ze van iets bestaans als sokkenbreien tot dit concept komen.

At the lovely blog of Tas-ka I saw beautiful things from Chavelier Masson. I love it when things like knitting socks become something completely different.



7 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Wat een mooie beelden!!

De sokkenvlinders zijn wel erg bijzonder!! Wat een idee om dit te maken......

Groetjes quiltendewilma

10:01 p.m.  
Blogger Jolanda said...

It's candy for the eye!
Mijn seizoentafel lijkt nu wel heel basic, nu het herfsttafereel is opgeruimd en er alleen een blauwe doek met stenen ligt. Toch is het goed zo!

6:45 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ook bij mijn kinderen op school wordt (zoals je waarschijnlijk wel weet) stil gestaan bij het feit dat het adventstijd is. Vandaag gaan ze het adventstuintje lopen om in het midden bij de grote kaars hun kaarsje aan te steken en achter te laten in het pad van het tuintje (gemaakt van sparretakken) zodat als ieder kind is geweest er een spiraal van lichtjes is ontstaan.

7:55 a.m.  
Blogger Annita said...

OOOh, jij hebt de kerststal van dat supermerk uit duitsland, waarvan de naam me nu even niet te binnen wil schieten. Ze zijn zo mooi, maar ook zo duur.

10:05 a.m.  
Blogger Siem said...

Ja heel erg mooi die figuren, roepen ook meteen weer allerlei herinneringen op.

4:41 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Mooie dingen! Ik hou van die symboliek op weg naar kerstmis. Misschien ga ik wel een kaarsje branden.

8:05 a.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Zo hé! Wat heb je weer een mooie site gevonden!
Geeft meteen weer nieuwe inspiratie! Thanx.

9:55 a.m.  

Een reactie posten

<< Home