zondag, november 04, 2007

The day after

English translation at the end of the post.

De SnBdag II is voorbij. Hij is omgevlogen!!
We zijn vanuit Fryslân met 18 SnB-leden naar het Zuidwesten afgedaald; 4 met de auto en 14 met de trein. We zaten 0m 6.30 uur in de trein en stonden 10.30 uur bij de Van Nelle fabriek, maar de meesten van ons hadden nog geen kans gezien om te breien, zo druk hadden we het met bijkletsen. Dus die 4 uur reistijd was eigenlijk te kort.

Er was weer heel veel te doen en daarom liep ik haast als een kip zonder kop rond. Snel naar de lezing van Jane Moss, door naar de modeshow, kletsen met medeblogsters en andere gezellige breisters, nog tijd vrij maken om te shoppen (o, wat is er veel keus en wat is het druk), snel naar de workshop sokken breien op de rondbreinaald en toe-up met het patroon Firestarter. En om 16.00 uur de uitslag van de modeshow.
Yes, met onderstaande muts, 'Raindrops keep falling on my head' heb ik de hoofdprijs gewonnen, namelijk een mooi Duitstalig sokkenbreiboek en bovenstaande garen van de Schapekop.
Ik ben er zo blij mee!!!!
Jane Moss deed nog het woord en ze wilde naar afloop met me op de foto en haar man maakte detailfoto's van de muts.
De terugweg (lopen, bus, trein naar Schiphol, overstap, trein naar Amersfoort, overstap, trein naar Zwolle, overstap, trein naar Leeuwarden, lopen) was erg gezellig. We hadden allemaal lekkers mee en waren druk aan het uitdelen. Het varieerde tussen snoep, koek en chips, nootjes, olijven, komkommer. Natuurlijk moesten we vieren dat de hoofdprijs mee naar Fryslân ging, dus de wijn werd al snel soldaat gemaakt.
Zeer moe, maar ook zeer voldaan zijn we thuis gekomen.
Vandaag nagenieten van deze geweldige dag. Organisatie, hartelijk dank voor dit geweldige evenement!!!!

PS. Met dank aan Froukje voor de laatste 3 foto's en aan Marijgje voor de lolly's.

Yesterday we (members of SnB Fryslân) went with 14 people by train and 4 people by car to Rotterdam to visit the SnB day. By train it takes 4 hours to get there, but that doesn't matter because we had so much to talk about, we hardly couldn't knit.
It was a lovely event with workshops, lectures, meeting knitters, bloggers and Raverlymembers and of course there were a lot of yarnshops!
There was also a fashion show where people could show there own creations.

And YES, I won the first price!! A German sockbook and lovely yarns of goat.
I'm very happy with it and also with the fact that Debbie Stoller and Jane Moss were on the jury.
On our way back we had a party in the train with lots of candy, crips, nuts and of course wine.
My sister Froukje took the pictures and my friend Marijgje invented the lollypops.

33 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Gefeliciteerd met je eerste prijs! Welverdiend want je muts ziet er dan ook heel mooi uit!

Het was zo te lezen een zeer geslaagde dag (ondanks de 'treinproblemen'?).

Volgend jaar ga ik proberen er ook bij te zijn want dit klinkt allemaal veel te leuk om te missen.

8:02 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

SUPER !! van harte gefeliciteerd !
misschien kun je voorstellen om er 2 dagen van te maken .... heb je meer tijd .....

8:34 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Je muts is prachtig en je hebt de pris echt verdiend vind ik!!!!
Hartelijk gefeliciteerd!

8:46 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hoi ,erg leuk dat we jullie tegenkwamen bij de bus en ik vond niet alleen die muts erg kunstig ,maar ook je trui (al eerder op een log,zittend in de trein gezien ,erg leuk!!jullie zagen er ook als een gezellige groep uit!
groeten hilly

9:24 a.m.  
Blogger LMMCRL said...

Hoi Tijm , gefeliciteerd met je eerste prijs, het was leuk om je weer te ontmoeten

9:29 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Lieverd, geniet je al van je hoofdprijs? Je hebt hem verdiend,hoor. Op de foto kan ik hem nog eens goed bekijken en de breisteek bekijken. Wat was het gezellig he, ik was kapot, maar zo voldaan. En wat een leuke club mensen hebben we, erg gezellig! Geniet lekker na vandaag ,ook al regent het geen pijpestelen.....

9:29 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

GEFELICITEERD !!!!!


EN welverdiend ;-)).

MM

9:38 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Gefeliciteerd met je eerste prijs! Zo te zien hebben jullie een erg gezellige dag gehad.

En nog bedankt voor je leuke berichtje op mijn blog :-)

9:44 a.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Wat een geweldige dag was het hè?
Van harte gefeliciteerd met je prijs, daar gaan vast mooie dingen van gemaakt worden.
Het was erg gezellig in de auto, maar bij jullie was het zo te zien smikkelen en smullen.

Misschien tot woensdag, ik moet nou als de bliksem oppas regelen... hahahaha.

9:51 a.m.  
Blogger Unknown said...

Ik kon me niet voorstellen dat je niet gewonnen zou hebben, maar toch maar even controleren...En jawel! Hartstikke goed meid! Ik kon niet meer meedoen aan een workshop (mijn eerste keus veranderde van onderwerp en op dat moment zat alles verder al vol...) dus ik ben om een uur of half drie voldaan naar huis vertrokken. Wat was het leuk he!

9:57 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

MAMA HEEFT GEWONNEN, MAMA HEEFT GEWONNEN!
Leuk!!!!
Maar wat moeten wij met nog meer breiwerk in huis? :S

Liefs Dochter

11:02 a.m.  
Blogger Angelique den Brok said...

@Dochter: zelf ook breien?

Het was een geweldige dag en ik heb je net nog foto's gestuurd waar je met Jean Moss opstaat.

11:33 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja HET WAS GEWELDIG!!!! Heb zeer genoten en inderdaad wat een leuke club mensen op naar SnB3.

12:01 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ook ik heb erg genoten van de SNB dag, met bewondering naar je muts gekeken en had 'm ook op no 1 staan, op mijn stembriefje.
Onze Zeeuwse club is ook moe en voldaan met de nodige voorraad aan wolletjes weer huiswaarts gekeerd

12:21 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

het was een dolle boel he, de hele dag, met als toegift de mooie prijzen voor de modeshow. ik vond het ontzettend leuk je te zien winnen met die prachtige muts. hij is ook zo vrolijk!

12:56 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Nog nagenietend kijk ik alle blogs met verslagen. Het was echt super gezellig! Is het al bijna volgend jaar?! ;)

1:24 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hey Zus! Super dat je de hoofdprijs heb gewonnen! En idd het was erug gezellig om met z'n club helemaal naar Rotterdam af te dalen!

1:31 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Van harte gefeliciteerd met je eerste prijs! Ik vond je raindropsmuts errug origineel hoe kom je op het idee? Mutsje af! Super!
Groetjes Ester

2:42 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

And the winner is....

Van harte gefeliciteerd! Wat was het leuk, he!

2:44 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Van harte gefeliciteerd met de eerste prijs voor je geweldig ontwerp. Wat een origineel stuk!

2:48 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tijm gefeliciteerd met je prijs. Geweldig voor je. Ik heb je nog gezocht, maar heb je niet kunnen vinden. Wel je zus even gesproken. Jullie hebben er wel een forse reis voor over gehad! Maar de moeite waard!

3:52 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Oh wat super maar dan ook super leuk dat je gewonnen hebt! Van harte gefeliciteerd!!!

4:13 p.m.  
Blogger Mariella said...

Jouw muts was natuurlijk nog veel gaver en origineler!!! Workshop ;-)... wie weet! Ik kom regelmatig in Friesland nl. Ik ben benieuwd naar wat je gaat maken van de geweldige wol die je gewonnen hebt... In ieder geval tot de volgende SnBdag!

6:28 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dag lieve Tijm, wat heb je verdiend gewonnen met de mooiste muts van Nederland... ik zie het nu pas. Tijdens de modeshow was ik ernstig bezig de moebius onder de knie te krijgen.

6:51 p.m.  
Blogger Irma said...

Gefeliciteerd! Het is ook een mooie muts. Iets voor het SnB-breiboek?
Tot volgend jaar!

7:23 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ha Tijm, ik was niet op de SnB-dag, wist niet dat er een prijsuitreiking voor mooiste ontwerpen was, maar ik ben absoluut niet verbaasd dat jij de eerste prijs gewonnen hebt met je muts!!!!
Gefeliciteerd en veel plezier!

8:13 a.m.  
Blogger Carla said...

Van harte met je prijs, Tijm, ik vind de muts ook erg leuk! Ik was er graag bij geweest, zaterdag, maar had helaas andere verplichtingen. Hopelijk lukt het me volgend jaar.

8:35 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Jaaaa, daar hoopte ik al op...de prijsmuts in detail. Wat een prachtig ontwerp en zó mooi uitgevoerd. Van harte gefeliciteerd Tijm, van een niet-meer breister die het nog wel erg waardeert.

10:09 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Van harte gefeliciteerd met de eerste prijs. Wat een prachtige, originele muts !

12:25 p.m.  
Blogger Unknown said...

Hoi Tijm,
Van harte gefeliciteerd met je prijs!
Fantastisch!!
Ik ben helemaal geen "mutsenmens", maar voor deze zou ik wel kunnen vallen.
Geniet van je roem en je aanwinsten!
groet,
Ineke

4:55 p.m.  
Blogger lheurebleue said...

wat een leuke muts!
je hebt terecht gewonnen.
de kleur past bij de grijze regenkleuren van holland. ik vraag mij af hoe de muts er zou uitzien als je fellere kleuren had gebruikt ...

10:24 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ook van mij alsnog van harte gefeliciteerd met je breiprijs. Welverdiend zo te zien.

1:21 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Die fantastische muts - need I say more.

Had je nog het patroon ergens? ;-)

2:42 p.m.  

Een reactie posten

<< Home