woensdag, oktober 17, 2007

A long, long way from home

Al vanaf de zomer zitten wij, van SnB Fryslân, ons te verheugen op de SnBdag!!
Plannen maken over wat te maken als herkenning, broche weer voor de dag halen, wie met wie gaat herfsttoeren en wat voor lekkers we mee nemen, niet alleen op breigebeid maar ook qua eten en drinken.
We zitten 3 uur heen en 3 uur terug in de trein, dus dat is puur genieten. En dan vergeten we gemakshalve de tijd die het kost om naar het station te komen en van RCS naar de Van Nellefabriek.

Maar tot onze schrik kwamen we er gister achter dat er werkzaamheden zijn op 3 nov. en dat we om moeten reizen. Dat houdt in dat we 06.30 in de trein stappen en pas 9.53 (als alles mee zit) in Rotterdam staan en dan nog door moeten. Dus niet 10 uur voor de deur liggen. Misschien zelfs te laat komen voor de eerste workshop.
BALEN, BALEN,BALEN.

Dan toch maar met de auto?? Minder gezellig en nog een heel eind. Twee en een half uur van deur tot deur.
Of toch maar bij Storm op zolder slapen? Zeer gezellig, maar veel breien en weinig slaap ben ik bang.

On the 3th of November the great SnBday will take place in Rotterdam. For us, in the north of the Netherlands, it's a long journey and now even longer, because they are working on the railway that week. It is at least a 4 hours drive (by train) from Leeuwarden to the Van Nelle fabric. Shall we go by car, with is also a long journey, or shall we sleep by Storm op zolder? Dangerous, because then we don't sleep but knit al night.
Ondertussen even een tussendoor probeerseltje. Alleen ik betrap mezelf erop dat ik steed meer tussendoor probeerseltjes krijg en daardoor eigenlijk niks af maak. Dus ik krijg steeds meer UFO's.

Meanwhile I tray something with the colourfull yarns. Now I'm getting more ande more UFO's, because I don't finish something. Not a nice feeling.

15 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Behoorlijk Kwalitatief Uitermate Teleurstellend inderdaad. Maar goed, mag de pret van de dag niet drukken toch? :)

12:13 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hoe verzinnen ze het om juist op 3 november met het spoor bezig te gaan! Onderhoudsploeg: Graag volgende keer toch eerst overleggen met SnB Fryslân! Afijn het is niet anders....

12:17 p.m.  
Blogger Unknown said...

Hoe durft de NS????
Gelukkig duurt de dag tot 18:00...

12:36 p.m.  
Blogger MoniqueB. said...

Een hele kluif op die manier. Kanje niet korter via den haag? Of is dat het zelfde traject?
Wel een domper hoor, dat het al zo lang neemt om halverwege het land te komen (godzijdank is de SnB niet in Maastricht!).
Ik vind de probeersels erg leuk, ik heb ze maar niet laten zien aan Bridget, dan wil ze dát ook!

12:43 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

ik krijg steeds meer spijt dat ik niet kan gaan. Mijn man ontvoert me naar Parijs. Ook leuk, maar waarom in hetzelfde weekend?
Probeersels zijn ook leuk, en waarom dat beschouwen als een ufo: een probeersel is wat mij betreft ook een fo. En nog bedankt voor je lieve opsteker op mijn blog. Ik ben weer stevig "iers" aan het breien.

2:17 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Balen zeg van die trein. Ik vind het zowiezo erg jammer dat de SnB dag niet wat meer in het midden van het land gehouden wordt.
Probeersels zijn toch goed? Op die manier doe je weer inspiratie op.

8:58 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wow, deze tegenvaller had ik nog gemist. als we van te voren goed de bus in de gaten houden, misschien toch op tijd voor de qe workshop? Wat een mooie kleurtjes, alleen de foto is al heel mooi!

9:18 p.m.  
Blogger - said...

Slapen komen dus! Maar ik ben weinig objectief ;-) Vervelende NS!

11:33 p.m.  
Blogger dagmar said...

Als je wel bij Storm op Zolder gaat slapen, duurt je SnB-dag wel lekker lang (zie het als bonusuurtjes :-)) En geen stress 's ochtends....

Omdat ik problemen met de NS voorzag (dat is nl. altijd als ik iets 'belangrijks' heb) ga ik de dag ervoor naar Dordrecht (m'n ouders wonen daar) dan ben ik zaterdagochtend iig op tijd.

Tot dan!

9:53 a.m.  
Blogger Rineke said...

Pfff nou zeg, flauw zeg, die NS.
Toch zal het het allemaal waard zijn!
Pennen er onder en tranen afdrogen met een bolletje alpaca.

Wat betreft de probeersels: Als je die nou es aan elkaar naait, dan heb je toch iets af! (en een kunstwerk)

2:06 p.m.  
Blogger Jenneke said...

Wat een goed idee om op werkzaamheden te checken. Ik heb er ook enorm veel zin in ook al volg ik geen workshops. Ik ga lekker de hele dag zitten breien en wol kopen :)

10:10 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wow wat een reistijden hebben jullie vanuit Fryslân te gaan, als is het met een groepje natuurlijk wel erg gezellig. Goed idee om even de werkzaamheden van de NS te checken.

10:04 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik weet het. Het is balen, maar dat weerhoud mij niet om met de trein te gaan. Wat eten, drinken, breien, kletsen, ideeen opdoen, foto's maken, sms-en met het thuisfront, voordat je het weet ben je op plaats van bestemming en dan heb ik het nog niet eens over de terugweg (met de hapjes en drankjes en het bekijken van elkaars aankopen).

Dus meid, kom er bij (waar zouden we anders zijn zonder de trein)

2:20 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tijm, dat gaat ddan een hele onderneming worden!Hopelijk zijn jullie op tijd voor de worshop.

11:03 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

wat nou lange reistijd :P
nee serieus, strekte met het bedenken van een oplossing. ik zou gaan voor de stormzolder, zonder twijfel!

11:45 a.m.  

Een reactie posten

<< Home